lyckopillerelin

Alla inlägg under maj 2016

Av Elin - 30 maj 2016 21:54


Hej på er vänner, ligger i sängen samtidigt som jag tittar på "tror du att jag ljuger", älskar verkligen Johan Glans! Idag har jag en olaglig smärta i ryggen framför allt och hela min högersida. Kan knappt andas för jag har så ont! Antar att det är en blandning av mensvärk/sovit två nätter i en 90säng med Elin bredvid. Jaja, började dagen med ett besök på Olmed, fick min arm fixad men tyvärr inget ben med mig hem som jag trodde. Kom hem, försökte ligga skönt i soffan, tittade på det absolut sista avsnittet av Criminal minds (buhu, vad ska man titta på nu!?) vid 1630 åkte jag mot Solna för möte med DUS, ett bra sista möte för terminen med bra diskussioner. Nä vänner, klockan står på 7 imorgon så nu måste jag försöka sova med min onda kropp. Kram!

Av Elin - 29 maj 2016 15:59


Hej på er vänner. Ledsen för den uteblivna bloggningen, men även denna helg har varit fullspäckad med bröllop. Åh vad jag älskar bröllop! Denna gång var det en medlem i min knasiga lilla extrafamilj, Emma som skulle gifta sig med sin Erik. Är så tacksam och glad över att jag fick vara med på deras stora dag! I fredags så åt jag middag hemma hos mamma och pappa och på vägen hem därifrån med nyfärgat hår i mätt i magen så blev det andra planer än att åka hem och ha en fredagskväll hemma. Istället åkte jag hem i ilfart, packade ned allt jag behövde till bröllopet och så åkte jag hem till Elin då jag skulle sova där. Jag behövde hjälp med min klänning och isället för att behöva fundera ut när jag behöver komma så kändes det lika bra att jag ändå sov där. Så igår var det den stora dagen för Emma och Erik. Det var lite kaos hit och dit men gifta blev de och det var verkligen en undarbar dag! En dag med massa skratt, tårar, dans, god mat och kärlek! Elin och jag tog taxi hem så vi var hemma hos henne vid 01 på natten ungefär och då var jag dödstrött kan jag säga! Somnade typ direkt när jag la huvudet på kudden! Nu blir det bildbomb!

 

Av Elin - 27 maj 2016 11:27


Dåligt med uppdatering här tycker jag. Jag skäms för att jag har blivit så dålig på att blogga nu förtiden. Sitter just nu i soffan och tittar på Criminal minds samtidigt som jag har prinsdopet på tvn bakom, multitasking på hög nivå haha. Idag skulle jag ha gjort massor av saker, hade planerat att gå till stallet och säga hej, men jag orkar inte det, känner mig inte redo än trots att jag verkligen verkligen saknar hästarna. Sedan skulle jag åka till IKEA och handla lite, men eftersom jag har världens bästa mamma så har hon lovat att vi kan åka dit ikväll istället. Så det enda jag tänkte göra idag är att köpa lite nytt smink inför imorgon och även köpa hårfärg så ska jag åka hem till mamma och pappa och äta middag i Spånga ikväll och färga håret. Igår så tog jag äntlgien tummen ur röven och klippte mig, så himla skönt! Har inte alls trivts i det långa håret jag har haft och kände att jag ville klippa av mig hälften så nu är det kortare och ikväll blir det även lite mörkare, längtar!


Av Elin - 25 maj 2016 20:05


Hej på er vänner, ledsen för dålig bloggning men har varit helt slut de senaste dagarna och idag har jag någon märklig huvudvärk som jag inte riktigt förstår mig på. Igår iallafall så var jag och Sofi på politinspelning i Spånga. Det var några år sedan som vi var där i dessa studier(heter det ens så haha) och det är alltid lika trevligt att komma tillbaka. Denna gång var vi på en inspelning av ett program som heter Gissa låten. Ett roligt program var det där vi i publiken själva fick vara med och tävla. Mycket bra musik och mycket skratt garanteras alltid på dessa inspelningar haha. Det enda tråkiga var att det inte var riktiga artister, men med tanke på hur många frågetecken det var på reglerna och liknande igår så försår jag att de tar in lite statister som tävlar innan de bjuder dit de riktiga artisterna.


Sofi sov över hos mig och åkte till skulan under förmiddagen idag. Jag har typ bara suttit i soffan hela dagen, sprang ett ärende och köpte en tråd bara på Åhlens, annars har jag bara suttit i soffan. Har varit så sjukt trött hela dagen så jag har knappt orkat göra något. Var borta nu en timme för att åka till spånga och lämna min klänning till mina barndomsvänners föräldrar som ska hjälpa mig att sy upp den till på lördag. Imorgon tänkte jag gå och klippa mig och sätta in lite pengar på banken. Nu blir det Criminal minds!

Av Elin - 23 maj 2016 11:54


Hej på er vänner. Det blev ju ingen bloggning för mig under helgen då jag verkligen har haft fullt upp. Är så seg, mör och trött idag! Tur att jag bara ska vara hemma och tvätta idag. Det kändes nästan lite som att vi var 17,18 år igen då vi var fyra från gymnasiegänget som reste och bodde tillsammans. Så mysigt, men en helg räckte att spendera tillsammans känner jag haha. Den vi trodde skulle gifta sig sist av alla i gänget gifte sig då i lördags med sin kärlek och det var ett riktigt "Ciccibröllop". Det är svårt att förklara när man inte har träffat Cicci, men bröllopet var exakt så som mina förväntningar var, flummigt helt enkelt. Kul att få träffa alla igen och kul att träffa nytt folk. Kom hem igår strax innan 22 tror jag, var sjukt trött och hade ont i kroppen. Men det har varit en superhärlig helg tillsammans med massa vänner och självklart mycket kärlek i luften. Helt sjukt att det bara är 6 dagar kvar till nästa bröllop jag ska på haha. Som tur är så är det på Ekerö, så det känns inte lika farligt långt :).



Av Elin - 20 maj 2016 16:24


Hej på er vänner. Slänger in ett inlägg här nu när jag äntligen sitter i soffan och vilar. Det har varit fullt upp hela dagen idag kan jag säga. Men vi börjar med igår kväll. Pappa kom hit och satte upp en hylla och efter det så mötte jag upp min kära kollega Isabelle vid tuben för pizza, bubbel och snack hemma hos mig. Så mysigt! Vi har liksom gått om varandra på jobbet, när hon var sjukskriven så jobbade jag och precis när hon skulle komma tillbaka så blev jag sjukskriven så vi har inte träffat varandra på jättelänge! Det blev såklart mest jobbprat, men skönt att få prata om sånt med någon som verkligen förstår och är på samma arbetsplats.

 

Idag började dagen med ett besök på Olmed för att prova min nya benprotes, dock så fick jag inte med den hem som jag trodde. När jag var klar där en timme senare så styrde jag kosan mot Norrviken hem till Sofi. Vi + Anna skulle till Ikea och shoppa lite, dock så var jag så sjukt hungrig så vi började med lunch hehe. Men när vi alla var mätta så började shoppandet, jag behövde lite tavlor och sådant och Anna och Sofi hittade massa grejer också.


Kom hem strax innan 15 och så var det bara att börja duscha och packa. Flyger till Trollhättan om några timmar för bröllop, sjukt kul att få träffa några i gänget som vi hade i gymnasiet igen! Vissa var det flera år sedan som jag träffade. Nä vänner. Nu ska jag se ett avsnitt Criminal minds och VILA! Sjukt ont i kroppen idag!


Av Elin - 19 maj 2016 12:57


...att göra är att läsa. För något år sedan så kunde jag inte slita mig från mina böcker och köpte en hel hög av nya spännande böcker för säkert 1000 kronor på bokus. Men jag tror att jag har läst ut kanske en eller två av dem. Det var alltiså kanske 20 böcker jag köpte! Men under de senaste åren så har jag liksom trappat ned med min läsning. Jag minns för många år sedan när jag fick en bok i namnsdagspresent av mina föräldrar och min lillebror sa "du är så tråkig, du läser ju ut alla böcker så fort du får dem!" jag saknar den tiden nu. Jag saknar att kunna besöka en helt annan värld och jag saknar känslan av tomhet varje gång man läst ut en bok. Men jag har liksom ingen ro i kroppen eller i huvudet längre. Jag kan inte koncentrera mig mer än en sida och sedan lägger jag mig ifrån boken och gör något annat. Nu när jag är sjukskriven och dessutom flyttat hemifrån och får göra vad jag vill (hehe) så är ju det ett ypperligt tillfälle att plocka fram alla olästa böcker och bara få sluka alla, men jag har inte ens tänkt tanken på att jag ska läsa. Hade detta hänt för två år sedan så hade jag nog redan läst ut alla böcker redan. Jag har ungefär två veckor kvar på min sjukskrivning och nu ska jag verkligen försöka att sätta mig i soffan med en kopp te och öppna en bok. Klara färdiga gå!


Juli 2014

...

Av Elin - 17 maj 2016 20:23


Sjukhus hit och sjukhus dit. Orkar inte mer sjukhus. Orkar inte låtsas som att allt är bra. Orkar inte förklara för alla. Vill ställa in allt. Allt som jag har planerat. Vill bara ligga i sängen och sova tills allt slutar göra så förbannat ont. Vill att någon ska komma och hålla om mig, samtidigt som jag bara vill vara själv. Förlåt vänner, men idag är en sådan dag. En dag med ångest, besvikelse och hoppöshet. Det vänder nog imorgon.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards