lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2017

Av Elin - 31 december 2017 14:05


 

Hörni, ville mest bara titta in här nu och önska ett gott nytt år. Vill umgås med Julia så mycket jag bara hinner nu när jag väl är här liksom.


Det känns helt sjukt att det snart blir 2018. Under 2017 så har det hänt mycket, båda bra och dåliga saker. Har insett mer och mer hur mycket musiken och mina tre favoriter har betytt för mig när det varit kämpigt, men också när jag varit glad. Jag har lärt mig massa genom att prova och vågat misslyckas. Jag vet inte riktigt om jag är redo för ett nytt år, jag känner inte riktigt för det där klyschiga att lägga detta år bakom mig och tänka framåt. känns lite jobbigt att tiden går så fort liksom och ibland vet jag inte riktigt om jag orkar ta nya tag bara för att det blir ett nytt år.


Tänkte bjuda på mina topp tre höjdpunkter under året utan inbördes ordning:


Australien

 Att få samlas hela familjen där det är varmt och skönt och bara umgås och upptäcka ett nytt land. SÅ fantastiskt på många olika sätt!


 -  Allsång på Skansen:

Det är där jag är som lyckligast. Så mycket skratt och flams med världens bästa allsångsfamilj och så mycket bra livemusik och underhållning!

 



-  Friskförklarad och utskriven från Radiumhemmet:

Behöver jag säga något mer egentligen? En stor sten föll bort från mina axlar den 9 juni när min onkologläkare sa att jag inte behövde komma till Radiumhemmet mer.

   

 


Jaja, hur mycket jag än vrider och vänder på det så blir det ändå 2018 snart. Tack till alla som har stöttat, peppat och lyssnat under året. Tack för alla skratt och alla tårar, tack för alla fina minnen, tack för att jag har världens finaste vänner och familj.


"När vägen är mörk ska jag fortsätta gå"
-Sarah Dawn Finer

Gott nytt år alla fina, ta hand om er och varandra så hörs vi på det nya året!

Av Elin - 30 december 2017 21:10

   

God kväll på er vänner! Ledsen för att jag inte kikat in här idag, men det har varit fullt upp.

Sov ut idag och tror att jag sov i 12 timmar, så skönt! Gick upp vid tio, duschade, sminkade mig och packade lite innan det var dags att åka mot Julia! Dock så var det lite kaos inne på centralen då tågen inte gick på grund av elfel, tog en timme längre att resa men det fick bra ändå. Kom till Julia vid 16, vi pratade ikapp eftersom vi inte setts sedan augusti. Vi har också handlat och förberett lite inför imorgon. Blev pizza till middag idag och nu sitter vi och tittar lite på TV innan det blir dags att sussa.


Av Elin - 29 december 2017 21:36


Av Elin - 29 december 2017 16:59


Vid den här tiden så ska jag egentligen sitta på hästryggen. Men även idag fick jag ringa och avboka på morgonen då kroppen skriker. Denna termins ridning har varit så kass och jag mår så fruktansvärt dåligt av det. Jag har inte orkat och jag har haft alldeles för ont i kroppen, allt har bara varit piss. Jag vill inget hellre än att känna det där suget i magen av lycka då det känns som att det enda man vill göra är att rida. Egentligen så vill jag inte skriva något om detta då jag vet att jag kommer sitta och kippa efter luft för jag kommer gråta så mycket. Jag orkar inte gråta mer och jag orkar inte tänka på hur ont allt detta med ridningen och stallet egentligen gör. Så istället blundar jag och låtsas som att problemet inte existerar. Väldigt dumt kanske, men jag orkar verkligen inte ta tag i detta och göra något åt det. Jag är bara så jäkla ledsen över hur allt har blivit. Vill bara att allt ska vara som förr, nu går allt bara åt skogen varje gång jag känner mig stark nog att försöka hitta en lösning på detta....

 


På den tiden jag kunde rida...

Av Elin - 28 december 2017 21:22


Hej på er vänner. Har precis kommit hem efter en lång men bra dag.

 

Igår kväll var jag så fruktansvärt trött, så redan vid 20:00 låg jag i sängen och sov så sött. Hade dessutom sovmorgon till 07:45 imorse, så jag sov ju över 10 timmar, så skönt och välbehövligt! Var sjukt trött när klockan ringde och kroppen värkte, men jag kände mig ändå ganska så pigg vid 10-tiden. Var en lugn dag på jobbet även idag, var snäll och tog stängningen också då jag ändå skulle jobba sent. Bortsett från att jag helt glömde bort att jag hade jobbtelefonen i handen när jag larmat och låst sista dörren så gick det bra!

Älskar vilan och att höra barnen som ligger och snosar


Direkt efter jobbet så åkte jag in till Fridhemsplan och mötte upp en gammal kollega, det var så himla länge sedan som vi sågs så det var verkligen dags att ses! Jag har längtat efter att få gå och prova Phil´s burgers halloumiburgare, så det var det vi åt till middag. Sjukt gott och det gick sjukt snabbt att få in maten-vilket ger massa plusspoäng! Det sista man vill är att sitta och vänta på sin beställning i en evighet liksom. Vi satt och pratade jobb, framtid, familj, resor och våra konstiga rutiner när vi skrämmer upp oss själva med att någon är i lägenheten eller liknande haha. Hur mysigt som helst var det och det känns som att jag har massa positiv energi nu efter våran middagsdejt, så härligt!

Sötpotatispommes är ett måste till Halloumiburgare!


Till efterrätt så blev det Oreomilkshake! Sinnessjukt god och lätt värt priset som låg på 89kr tror jag.


NU ska jag sätta på en bra podd, hänga upp en tvättmaskin med rena kläder och sedan är det nog dags att sova!



Av Elin - 27 december 2017 19:42


Tänkte att jag skulle slänga in ett inlägg till här innan det är dags för mig att dejta kudden. Har ju inte visat någon bild för er på mina julklappar som jag fått kom jag på. Hade inte räknat med att få så mycket saker, och nästan allt var tipp topp!


Självklart när jag hade tagit fotot över och börjat packa upp allt så insåg jag att jag glömde några klappar

Haha, pappret är bara en rolig grej själva julklappen var att jag ska få en ny toalettring/lock (vad säger man egentligen haha?)



Av Elin - 27 december 2017 16:42


eller ja, nästan iallafall :). Det tog emot en del när klockan ringde klockan 05:30 imorse kan jag säga. Då gick jag ändå inte och la mig allt för sent. Jaja, så är det alltid första dagen efter långledigt.

 


Öppnade på förskolan idag, har nog inte gjort det på över ett år så nu är jag heeeeelt slut. Att stänga på jobbet känns inte alls lika jobbigt som att öppna på något konstigt sätt. Vid lunch där så behövde jag verkligen en rast och det brukar jag inte känna om jag ska stänga. Kanske var det ovana också, jag vet inte. Det var iallafall sjukt lugnt idag, på tre avdelningar så hade vi åtta barn gemensamt-hur skönt?! Eftersom jag öppnade så tackade jag för mig redan vid 15 och har efter det gått runt lite i Vällingby och gjort några ärenden. Skulle käka middag inne i stan idag efter jobbet med en gammal kollega, men vi bokade om till imorgon istället då det passade bättre. Så istället så hamnade jag inne på mellandagsrean och fick lite mer kläder och så med mig hem hehe.


Men framför allt så hämtade jag upp mitt paket som legat på posten över jul då jag inte hunnit hämta ut det, så nu tänkte jag sätta mig ned och prova lite skor!


Hörni, ha en fortsatt härlig kväll!

Av Elin - 26 december 2017 20:30


Hej på er finingar! Ledsen för att jag varit frånvarande idag, men har hafft fullt upp och har precis klivigt innanför dörren.


Satt uppe lite väl länge igår och målade i min målarbok för vuxna, så när jag var tvungen att gå upp vid 10 imorse (förmiddags hehe) så var jag sjukt trött haha. Men det var bara att gå upp, sminka sig, äta lite, klä på sig kläder och sedan stod mamma utanför med bilden vid 11, vi åkte mot Täby centrum för att shoppa gärnet på mellandagsrean. Det var ändå inte så mycket folk som jag först trodde, men framåt eftermiddagen så blev det lite för mycket folk på samma ställe om man säger så. Köerna var liksom inte roliga att stå i om jag säger så :). Vi spenderade ändå nästan FYRA timmar där, så tycker att vi orkade otroligt länge. Jag har inte haft så ont heller utan kände att det inte var några problem att gå runt och spana trots att vi hade varit där i flera timmar, men vem vet. Kroppen kanske säger ifrån imorgon eller senare i veckan...


Efter fyra timmar med shopping....


Vi kilade in lite kvickt på Folkhemmet i arninge också på vägen ut mot Vaxholm och jag blev TOKFÖRÄLSKAD i en stol där. Hade jag haft lite mera pengar så hade jag lätt slagit till och köpt fyra styckna, men priset var ganska så saftigt så fick tyvärr avstå.

Alltså, MY GOD vad snygg den äääär! Känns som att jag aldrig kommer att hitta något liknande i mer budgetvariant, kommer alltid att ha denna stol i bakhuvudet haha! Jaja, that´s life I guess :).

 

Vi kom väl till Vaxhom vid 16:30 ungefär. Det blir liksom ingen riktig jul utan att ha hälsat på mormor och morfar i sitt hus. Det är så himla mysigt att vara där under julen med allt pynt och all kärlek i huset! Vi fick god mat och gott att dricka och bra sällskap vid middagsbordet av varandra. Supermysigt!


Tradition att klappa händerna framför denna tomte för att han skulle börja sjunga och spela för oss hihi.

 


Fick även en fin liten julklapp av min ena kusin som var där igår och firade jul, så gulligt!

 

NU är jag äntligen hemma, har bytt om till myskläder och ska tvätta bort mig sminket, prova mina nya kläder jag köpt samtidigt som jag har en podd i bakgrunden att lyssna på. Imorgon är det tillbaks till jobbet som gäller och sedan middag med en gammal kollega (mys!), hejsvejs!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards