lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 december 2017

...

Av Elin - 15 december 2017 21:46


Jag trodde inte att jag skulle bli så påverkad. Att jag skulle gråta så mycket som jag faktiskt gjorde. Men när jag satt där och lyssnade så gick det inte att sluta gråta. Trots att vår relation var lite trasslig så kommer han för alltid att vara min kusin. Den kusinen som bland annat gärna lekte med mig och min lillebror när vi var små. Jag kan inte föreställa mig den otroliga sorg som de absolut närmaste går igenom i min släkt just nu och att få se deras sorg igår på begravningen gjorde så jävla ont i mig. Framför allt att få se barnens sorg, de ska inte behöva uppleva detta så tidigt i sina liv! Fortfarande så gråter jag när jag tänker på just det.


Samtidigt som jag är så himla ledsen så är jag också så förbannad. Hur kan man vara så ond?! Det är inte rättvist, det var inte så här det skulle sluta!


Men det var ändå en fin stund. Jobbigt, men fint. 

Sov gott kusin <3.

Av Elin - 15 december 2017 17:02


Hej på er vänner! Hade en galet busy dag igår, därav ett tråkigt kort inlägg igår. Det var verkligen en dag fylld med sorg, kärlek och tacksamhet. 

 

Tänkte att jag börjar med ett inlägg om hur kvällen var. Då var det äntligen dags för Vintergalan där Sarah Dawn Finer var en av artisterna i år, de andra var Alcazar, Orup, Eric Saade, Jerry Williams, Mariette Hansson och Brynolf och Ljung! Har väntat så länge på denna kväll, bokade för jättelänge sedan lite spontant då jag var inne för att kolla hur det såg ut med biljetter, sedan när jag hade fått tag i två platser på första parkett så kunde jag inte låta bli att köpa dem haha. Jag vet inte riktigt vad jag hade för några förväntningar, tänkte att det var en julkonsert men det var det ju liksom inte. Alla artister var helt fantastiska, men självklart så var ju Sarah den bästa av alla enligt mig (inte alls partisk hehe), hade dock gärna velat se henne mer, men lite var bättre än inget! Alla artister var grymma på olika sätt! Det var lite segt i vissa moment medan andra bara gick i rasande fart.


Mamma och jag kom till Globen väldigt tidigt, så vi strosade runt lite i butikerna i gallerian och så tog vi en fika.

Julklapp till Sarah är ett måste!


Standard med pepparkaksmuffins och chai latte på Espressohouse under juletid!


Första parkett!


Älskade Sarah, tyvärr så blev de flesta bilderna ganska så dåliga.


Alcazar! De vet hur man får folk att dansa och dessutom så är de sjukt proffsiga! Gillar dem bara mer och mer efter alla gånger som de har gästat på allsången!


Jerry Williams är ju en sort för sig. Jag har lite svårt för hans kroppspråk och så när han uppträder, samtidigt som det också är en del av hans charm. Han skapade magi iallafall när han sjöng "Vintersaga", fantastisk känsla!


Eric Saade, alltså, ja han är okej, hans låtar är fartiga och trallvänliga, men mer än så är det inte. Tycker att han är lite överskattad.


Mariette och Orup i en härlig duett!


Orup, Orup, Orup-Vem kan inte hans låtar?! Fick nästan lite allsångsfeeling under hans alla nummer haha, sjukt bra var han!


Sarah och Andreas Lundstedt showade loss bra tillsammans!


Kvällen avslutades med konfetti, sång, dans och glädje!


Hela gänget!


En bra kväll med andra ord och biljetterna var värda varenda krona, SÅ bra!!





 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards