lyckopillerelin

Alla inlägg under juni 2012

Av Elin - 30 juni 2012 13:57


Yes, igår hade jag the time of my life ;). Blev en spontankväll + övernattning hos Lisa igår. Var mycket trevligt, vi drack rosé och vi drack rosé och vi drack rosé, löste världsproblem, planerade sommaren och åt lite jordgubbar. Senare på kvällen så övergick vi till att dansa och sjunga på altanen till mamma mia låtarna och Duffy, guud så duktiga vi e på att sjunga! Rosé övergick till vatten och vid 0115 så tänkte vi gå och lägga oss i sängen och prata....där tog kvällen slut då vi båda däckade ganska så snabbt! Drömde om mat hela natten (ja, jag var hungrig!), vi gick upp vid 10 och åt frukost, chillade lite, stressade iväg till bussen och sa sedan hejdå i Spånga. Pappa och jag har precis varit och handlat. Resten av dagen ska jag bara slappa hemma och senare framåt kvällen så åker jag till söder för att ta ett glas vin med Mimmi och några andra, håll tummarna för att jag får med mig Lisa oxå!

 

Jag väljer att förtränga dom flesta bilderna från igårkväll även om jag har kvar dom på telen, så jag bjuder på dom nyktra delarna av gårkvällen ;).

 

   

Av Elin - 30 juni 2012 12:40


"Att vara stark innebär inte att det aldrig gör ont."

 

Detta citat har verkligen satt sig i mitt huvud, varje gång när jag tycker att det börjar bli jobbigt psykiskt så tänker jag på meningen och tillåter mig själv att faktiskt vara lite svag ibland.

 

Sarah sa detta när hon vinterpratade i P1 2009, så klockrent och så sant. Fina underbara Sarah!

 

 

Av Elin - 29 juni 2012 15:35


Det beror på vad man räknar som SDF konsert. Första gången jag såg Sarah live  var 2007 när hon gästade Allsång med Gabriel fors i Siggesta på Siggesta Gård. Mamma och jag var ute på landet så vi tog båten och la till vid våran båtplats sedan tog vi bilen den sista biten. Det var smockat med folk verklgien kom jag ihåg, men det var sååå värt det! Bjuder på ett klipp när hon sjöng "I remember love" som jag spelade in.


Av Elin - 28 juni 2012 15:04


Ledsen för att jag har bloggat dåligt idag. Höll på att fixa i mitt rum och få ordning på alla Carola och Sarah saker som låg utspritt överallt men nu är det klart. Imorgon har jag bestämt att ajg ska åka till Vällingby en snabbis och handla lite saker så det blir ännu bättre. 


Nu ska jag fortsätta titta på sjukhuset, höres!

Av Elin - 28 juni 2012 12:56


Hon har gjort många väldigt bra covers, men denna är nog EN av mina favoriter!


Jorden är ett litet rum av Eva Dahlgren, lyssna och njut.


Av Elin - 27 juni 2012 17:15

 

Kanske känner ni igen denna lista sedan tidigare, har använt den en gång förut men då om Carola. Nu är det dags igen men denna gång om Sarah Dawn Finer, första dagen är imorgon!

 

Dag 1 – Din favorit Cover av SDF

Dag 2 – Din första SDF konsert

Dag 3 – Ett SDF-citat

Dag 4 – Den sämsta covern av SDF

Dag  5 – En dröm du har haft om SDF

Dag 6 – Ett kort på dig och SDF

Dag 7 – Ett kort av dina SDF-saker

Dag 8 – Vad som helst om SDF

Dag 9 – Ett favorit foto på SDF

Dag 10 – Det bästa SDFminnet

Dag 11 – Favoritintervju av SDF

Dag 12 – En rolig SDFvideo

Dag 13 – Någon du blev kompis med genom SDF

Dag 14 – Det bästa med SDF

Dag 15 – Ditt favorit TV-framträdande av SDF

Dag 16 – En Glad/ledsen låt med SDF

Dag 17 – En konstig sak om SDF

Dag 18 – Hur många SDFbilder har du på din telefon?

Dag 19 – Ditt favorit-tidningsomslag på SDF

Dag 20 – Ett foto på SDF och en annan sångare/sångerska

Dag 21 – Varför blev du ett SDF-fan?

Dag 22 – Ett foto på SDFsom du är besatt av

Dag 23 – Vad betyder SDF för dig?

Dag 24 – Din favoritmusikal som SDF har medverkat i

Dag 25 – Låten som gjorde att du fastande för just SDF

Av Elin - 27 juni 2012 15:30


För tillfället så går min sommarfeeling lista p spotify på repeat...när jag lyssnar på dessa låtar så känns det verkligen som sommar!


Av Elin - 27 juni 2012 13:18


Jag hade tänkt att sätta mig ute i solen och läsa mina tidningar som jag ännu inte har kommit igenom pgr av så himla mycket annat, men när jag gick ut så var det faktiskt lite kyrligt. När solen inte tittar fram så blir det ändå lite kallt och det är väldigt mycket moln på himlen så jag tror jag skippar det. Får väl börja städa mitt rum istället fast jag egentligen inte har någon som helst lust med det ´. vart tog midsommarvädret vägen egentligen!?


      

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards