lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2012

Av Elin - 31 december 2012 15:55


Hej alla fina där ute. Vaknade imorse och mådde piss, var tvungen att låsa in mig på toaletten när jag gick upp för att få gråta ut lite. Jag hade ju inte tänkt att må så här dåligt på nyårsafton lixom. Menmen, tog några djupa andetag och tog det bara lugnt i soffan och åt lite sen började jag må lite bättre.


Kvällen kommer att spenderas hemma hos Lisa där vi ska ha trerätters, vin och mys. Ska bli så himla skönt att det bara är vi två eftersom jag inte är på topp. Jag tror nog att det blir jättelyckat! Lisa ska komma och plocka upp mig om en halvtimme eftersom jag har så himla mycket att bära sen åker vi och handlar inför ikväll. Nu måste jag gå och klä på mig lite bättre kläder, sätta på spotify och lyssna på partylistan och bara tagga järnet!


Gott nytt år alla underbara, ha nu en jättebra kväll och se till att 2013 blir det bästa året någonsin! Jag återkommer nästa år (hähä) med bilder från ikväll. PUSS och tack för detta år!


 

Av Elin - 31 december 2012 13:00


Jag känner att jag måste påpeka en väldigt viktig sak här på bloggen så det inte blir några missförstånd eller sådant.


När jag skriver om min cancer så betyder det inte att jag varje gång mår dåligt eller är ledsen. Jag kan lova er att jag mår bra och att jag är lycklig. MEN man kan inte vara glad jämt, så enkelt är det. Bara för att man mår bra så betyder det inte att man inte kan vara ledsen. Man måste få ha sina veckor, dagar eller minutrar då man tycker att livet är piss. Annars kan man inte vara lycklig. Livet går upp och ner.


Vissa gånger när jag har mina dippar eller när jag känner att jag vill dela med mig av något som har med cancern att göra så väljer jag att skriva av mig här. Inte för att söka tröst eller sympati utan för att just få skriva av mig, det är mitt sätt att få ur mig det jag känner och tänker. Sen så väljer jag att skriva en del här för att andra som har eller har haft cancer kanske hittar hit och känner igen sig, jag vet att det kan vara till en stor tröst. Det är alltid någon där ute som känner igen sig.


Det sista jag vill är att ni ska tycka synd om mig eller att ni blir oroliga över att jag inte klarar av att ta itu med alla dessa känslor för mig själv. Jag känner att jag har kommit en bra bit på väg och att jag inte behöver någon professionell hjälp längre. Jag tror på mig själv! Även om jag vissa dagar kan känna mig som den mest svagaste och korkaste personen i världen så har jag lärt mig att det är okej att känna precis vad man vill och när man vill, accepterar man sina egna känslor så tror jag på att man tillslut mår bättre.


"Det är okej att känna ilska
det är okej att känna frustration
det är okej att vara ledsen och 
det är okej att känna saknad
det är okej att skrika och stampa och slå
Men det är också okej att ibland vara glad
och skratta."


Av Elin - 30 december 2012 21:00


Rädsla, förtvivlan, maktlöshet, hopplöshet, förvirring, ilska. Alla känslor kommer på en gång. Jag har fått cancer. CANCER. Sjukdomen med stort S. Sjukdomen som man kopplar ihop med döden. Vad kommer att hända? Hur kommer jag att må? Kommer det någonsin få ett slut? Är mamma och pappa lika rädda som jag? Kommer jag att dö?

 

Jag vill inte mer.

Jag orkar inte.

 

HELVETES-JÄVLA-IDIOT-SKIT-CANCER! FÖRSTÅR DU HUR MYCKET JAG HATAR DIG!?

 

Jag vill gråta, skrika, stampa och slå. Men jag kan inte.

 

Nästan varje dag upplever jag mitt cancerbesked igen. Jag kommer ihåg precis vad jag tänkte och kände när jag fick det där telefonsamtalet i Januari. Varje gång jag tänker på cancern så känns det som om jag upplever alla känslor igen från den dagen, som om det var på riktigt igen. 


Just nu så går jag runt med så himla mycket tankar och känslor inom mig. Jag vet inte riktigt om det är för att jag kommer närmre och närmre återkontrollen den 16onde och att jag ibland tror att cancern har kommit tillbaka, eller om det är för att det snart är ett nytt år och att det har hänt så himla mycket detta år som jag ännu inte har hunnit bearbeta klart riktigt än. 




Av Elin - 30 december 2012 18:59


Här kommer bilder på ljusen som pappaoch jag gjorde igår. Det vita blev inte så lyckat, däremot så blev det röda/rosa riktigt fint och det lilla oxå. Ska göra tre små till någon dag hade jag tänkt, fast i grönt och dom glasen är det inget motiv på, tror det blir jättefint! Har fått lite mersmak nu måste jag säga hihi.


     

Av Elin - 30 december 2012 16:12


 


Hej alla vackra själar där ute. Idag är det verkligen ingen bra dag för mig. Idag är en sån dag som jag bara vill ligga i sängen och dra täcket över huvudet och sova mig igenom resten av dagen. Vaknade upp med jordens vidrigaste mensvärk, så hela dagen har jag suttit eller legat i soffan med en varm vetekudde på magen och flera gånger övervägt att sätta mig inne på toaletten och vänta på tills jag spyr. Så jag orkar helt enkelt inte göra någonting idag, all energi går ju åt eftersom jag har så ont, har nog somnat på soffan ett par tre gånger under dagen. Haha det känns nästan som om man är nyopererade eller nått liknande när varken ipren eller alvedon hjälper och man bara ligger utslagen i soffan. Kan ju erkänna att jag inte är ett dugg sugen på att fira nyår imorgon, men jag får hoppas att det värsta går över under natten så jag åtminstånde kan vara lite pigg imorgonkväll. 


Nä hörni, nu ska jag försöka övetala pappa att sätta på en film, bilder på ljusen vi gjorde igår kommer upp senare idag, måste orka masa mig ner till mitt rum och hämta kameran först hehe. Puss på er, jag hoppas ni ska kolla på De tre musketörerna ikväll, den är sjukt bra!

Av Elin - 30 december 2012 13:30


Oktober: Den 3 oktober var det helt bekräftat att ajg var cancerfri, happy day! Firade dagen med ridlektion på kvällen och ett glas champagne efter det! Just den dagen kände jag mig oövervinnerlig. Var tillbaka i skolan och trivdes inte alls i klassen + en svår kurs och var så jäkla förbannad på cancern och att den hade försenat allt med skolan. Började även få en svacka i ridningen och jag tyckte inte alls att det var kul längre, men masade mig dit varje vecka ändå. Hade även en stalldag med mimmi och jag fick låna hennes häst Palette för att få känna skillnaden på henne från när hon precis kom till mimmi, sjukt bra jobb hon har lagt ned på Palette, var jättekul att få sitta upp på henne igen! Den 10 0ktober släpptes Sarah Dawn Finers skiva och såklart så köpte jag den på samma dag! Jag jobbade lite när det passade, träffade Lisa för att få prata av mig, puggade så mycket jag kunde och orkade. Mamma och jag åkte till hem och villamässan.


               


November: Dom första dagarna i november var jag tillbaka på förskolan för att ta igen lite VFU, skönt att vara tillbaka efter all ångest, stress och förtvivlan för den svåra kursen! Detta gjorde också att jag hade en jättefin födelsedag eftersom jag var på förskolan där ajg var lycklig och stressfri haha! Ridningen gick det bara sämre och sämre med och jag jättesäker ett tag att ajg skulle sluta. Som tur var så sa Åsa enkelt bara som det var och jag tänkte om och i slutet av månaden blev jag mer taggad. Var ute på lillsved och vaktade ungdomar som var med på ULKen, mysigt! Bokade biljetter till SDFs vårturne i Apri, insåg helt plötsligt vad jag verkligen ville göra med mitt liv, taggade till jul, shoppade mycket och var allmänt pepp på livet i slutet av månaden.


               


December: Jag, Elin och hennes föräldrar befann oss i globen hela 2 december för Stockholm international horse show och hade det jättemysigt. De årliga snökaosen för sl kom under en dag på första veckan av månaden och självklar så var jag tvungen att åka in till SU den dagen då jag hade en examination. Var ULKdags en helg och hade det jättemysigt där ute även denna gång. Red på som vanligt och var så tacksam över att ajg hade bestämt mig för att fortsätta rida. Var på musikal ”Next to normal” som var grymt bra med Rebecka, hade världens mysigaste Luciakväll med Lisa, hälsade på förskolan för att säga hej innan jul, träffade gamla kompisar och hade/har det jättemysigt. December har varit en jättemysigmånad med snö, shopping, fina vänner och en mysig jul. Nu är det bara nyår kvar sen är det ett nytt år och jag tror inte att det blir så svårt att toppa 2012, eller vad säger ni? ;)


                           



 

Av Elin - 29 december 2012 22:00


Mamma och jag drog ju iväg till Bromma blocks i förmiddags och gick runt där i några timmar, tror att vi lyckades åka därifrån när alla andra kom. Vi kallar det skills tycker jag. Men iallafall,  jag sprang över en jättesöt hjärtformad skål inne på Village så den fick faktiskt följa med mig hem. Är redan så otroligt less på min stora glasskål jag har mina blockljus i inne på mitt rum så tyckte att den passade perfekt. Så nu kunde jag ställa undan den andra så länge, den tog så himla mycket plats. Så här blev det nu, inte jättemycket men lite piff iallafall. Jag är jättenöjd!


 

Av Elin - 29 december 2012 19:15


Juli: Under juli så hände det sjukt mycket känns det som! Tog en fika och promenad med Sunna inne i stan när hon äntligen var hemma i Sverige och i Stockholm, en av världens finaste kompisar så jag är glad att vi hann träffas en snabbis i alla fall. Jag kom in i en Gossip girl period och köpte både böcker och DVDboxen, plöjde mig igenom alla böcker jag låg efter med i serien under två veckor ute på landet, växlande med den lilla sol som tittade fram, bad och jobb. Hemma i stan så plöjde jag mig igenom boxern och satt mest inne i mitt rum. Lisas och mina spontana rosékvällar fortsatte, ibland ute på krogen med andra vänner och ibland hemma hos varandra. Vi passade även på att säga hej då till Mev som skulle flytta till Göteborg för att plugga. Mamma, pappa och jag åkte till Graninge över en helg för att hälsa på familjen N, eller barnen var inte där. Jag satte rekord i flest fiskade öringar men säkert också myggbett haha. Stallet fick även inbrott och idioterna snodde med alla sadlar, träns och hjälptyglar. Elin och jag drog till Allsång på skansen för att se Sarah Dawn Finers framträda i Tomas Ledins show efter allsång, en magisk kväll eftersom man fick uppleva Ledin live, sjukt bra!


                       


Augusti: Den 5te åkte jag upp till Dalarna för ridläger för 5 året i rad, red Milda och gick runt i stallet och sjöng på "Always look on the bright sight of life" i fem dagar, mådde så himla bra av att äntligen få åka upp till Dalarna igen! Var ute på landet och jobbade lite och fortsatte läsa gossip girl och slappa. Min venport började krångla så satt en hel dag på akuten och sen in på en lokaloperation sent på kvällen för att ta bort den. Veckan efter det så var det dags för en titthålsoperation för att kolla om dom såg någon cancer kvar, psykiskt så mådde jag mycket upp och ner, hade mycket känslor och upplevelser att bearbeta. Träffade Sara som jag inte hade träffat sen i mitten av Juni, mys! Ridningen satte igång och jag var så otroligt glad över att vara tillbaka med ny kraft igen och red på som vanligt i min riktiga grupp. Var även på Allsång på skansen ännu en gång och denna gång med Rebecka och Erika, självklart så var det Sarah Dawn Finer som var gäst där och det var absolut värt att gå!


                   


September: Lisas och jag hade sommarens sista Rosékväll och passade på att njuta riktigt ordentligt och tänka tillbaka på vad som hade hänt under sommaren. Jag började äntligen plugga igen efter en termins uppehåll och det började direkt med VFU, jag var såå lycklig att jag fick komma tillbaka till förskolan och börja terminen med att ladda batterierna ännu mer mådde så bra under september då det var VFU i en månad. Dock så blev jag sjuk i en vecka så då låg ajg hemma med öroninflammation och talförbud, tråkigt värre! Spenderade några helger ute på landet med mamma då jag fortsatte att plöja mig igenom gossip girl böckerna och även plockade svamp. Ridningen gick hyfsat bra, fortsatte att rida Brolle och jag trivdes jättebra med honom! Följde även med Mimmi på lokaltävling i överby och hejade på henne. Psykiskt gick det lite upp och ned när jag kom hem efter VFUn och började tänka lite för mycket då jag visste att jag skulle få besked om jag var cancerfri eller inte inom en snar framtid. Det var på nätterna under september som jag kunde vakna i vild panik av dödsångestattacker. Var jätteglad över att ajg hade fullt upp på förskolan på dagarna! Den 18 september så fick jag beskedet att jag inte hade några cancerceller kvar i kroppen men att dom ville vara 100% säkra så dom ville inte helt bekräfta det än. Redan då så började jag slappna av lite mer i alla fall och började se framåt på ett lättare sätt.


         

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards