lyckopillerelin

Alla inlägg den 27 december 2012

Av Elin - 27 december 2012 20:07

 

Hej alla vackra människor där ute! Sitter här i soffan och håller på att slockna så jag passar på att skriva lite om dagen nu när jag ändå är vaken hehe. Har befunnit mig inne i stan från 12-18 typ idag och shoppat med A. Har haft en jättetrevlig dag, hittade äntligen en ny vinterjacka! Sen försökte ajg hitta något att ha på mig på nyår men det ända jag kom hem med i den kategorin var en guldglittrig tröja som såklart lillebror tyckte var skitful, vilken tur att jag ska till Vällingby imorgon då så kan jag kanske hitta något bättre där, hoppas! 


Nu sitter jag som sagt i soffan och är helt slut i både kropp och knopp haha. Jag gissar på att sängen kallar tidigt ikväll. Kanske knäpper några kort på det jag köpte imorgon, vi får se om jag orkar haha. Nä, nu måste jag gå och göra någonting åt min axel för just nu vill den inte samarbeta med mig, det blev ett kort inlägg idag helt enkelt. Puss på er där ute så återkommer jag någon gång!

Av Elin - 27 december 2012 14:45


Januari: Skålade in 2012 med middag hos barndomsvännen och även högstadievänner senare vid slussen för att kolla på raketarna. Min kompis blev rånad och jag som försökte vara lite positiv i det hela sa till henne att det kanske var det värsta som skule hända 2012 och hoppades litegrann att det skulle gälla mig oxå. Mycket sjukhusbesök och MYCKET tankar, en operation och i slutet av månaden så började jag min 4 månaders cellgiftsbehandling efter beskedet att jag hade cancer enligt blodmarkörerna. Blev tilldelad en jättebra sjuksköterska som verkligen gjorde mina behandlingar lite lättare, fick så otroligt mycket kärlek från alla håll och kanter så jag trodde att jag drömde.


         


Februari: I början av februari så blev ajg inlagd på sjukhuset i ca 2 veckor pgr av att ajg fick en för hög dosering av cellgifter på första behandlingen som slutade med att ajg fick influensa eftersom att jag inte hade något imunförsvar längre. Två jobbiga veckor på sjukhuset, började tappa håret och var stressad inför skolan. Under denna månad så var det mest sjukhus eller ligga hemma i soffan/sängen och sova eller må illa. Gjorde inte så mycket annat. I slutet av månaden så kände jag mig lite starkare så jag hoppade upp på hästryggen och red i ca 30 minuter och efter det så var jag nog mer död än levande haha. Försökte vara i stallet varje vecka i en kvart för att få andas lite hästluft och träffa kompisar men ingen mer ridning mer än en gång under februari blev det.


       

    

 

Mars: Under mars så hade jag "vant" mig lite att må dåligt. Fortfarande sjukhusbesök varje vecka ungefär och började min tredje kur med gifter. Hälsade på Didaktus och samlade kraft där, det var oxå första gången som jag gjorde något utanför huset utan min mamma som hjälp och bara det gjorde mig lite starkare. Jag pratade även med stallet och fick lov att börja rida i handikappsgruppen tills jag hade fått den riktiga orken tillbaka. Efter mycket övertalning från nära och kära och lite prat med en familjeterapeut på ks så var jag helt enkelt tvungen att skicka in papperna om studieuppehåll till universitetet hur mycket det än tog emot för mig. Allt ajg ville var ju att komma tillbaka till VFUn och skolan så fort som möjligt, inte ta studieuppehåll, men det fick helt enkelt vänta.


 

   


Av Elin - 27 december 2012 11:15


             

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards