lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Elin - 18 december 2012 22:19

Hej vänner! Ledsen att jag inte har hört av mig tidigare idag, eller ikväll. Mitt internet strejkar och vill verkligen inte sammarbeta med mig just nu så det får bli ett tråkigt inlägg via telefonen istället, tänk vad dagens telefoner är bra till mycket ;).

Var iallafall inne på SU i eftermiddags för en föreläsning, idag handlade det om relevans och liknande, det var en bea föreläsning och vi alla fick några goda skratt mot slutet. Efter det så stannade jag och Veronica kvar för att plugga på historian, nu är det bara att hålla tummarna för att vi blir godkända på den examinationen den 7! Fick även reda på att jag blev godkänd på retoriken, det var väl inte så jätteoroande men kändes ändå skönt att få det bekräftat från läraren iallafall, nu kan jag lägga den kursen åt sidan. Jippi!

Eftersom Veronica och jag precis missade tåget så gick vi in på lagerhaus under tiden, det slutade med att vi typ gick runt i stan i rvå timmar, men jag köpte inte något! Woho! Imorgon är jag ledig hela dagen, ska plugga och slappa hade jag tänkt. Men framför allt så ska jag sova! Sov jättedåligt inatt och känner mig fortfarande lite sjuk, är det inte bättre att bara få bli sjuk på riktigt och sen så är det över än att gå runt och känna sig småsjuk i flera veckor, nä usch på det!

Nu ska jag ta en kopp te, titta på masterchef och sen blir det hopp i säng, återkommer imorgon med ett förhoppningsvis bättre och roligare inlägg. Godnatt!

Av Elin - 18 december 2012 11:00


 


Ja, det blev ju ingen vila framför TVn som jag hade tänkt igårkväll utan jag fick något ryck att jag skulle rensa alla mina kläder. Alla mina tre garderober var överfulla med kläder, skor och annat så dörrarna stod på vid gavel här i mitt rum tidigare haha, men nu har jag åtminstånde börjat få ordning på allt! Kom fram till att jag hade sjukt mycket kläder som jag aldrig har använt och aldrig kommer använda, varför har jag ens köpt det? Fatta hur mycket pengar jag har slösat genom att göra så! Nu har jag iallafall fått lite ordning på två av tre garderober, den sista tar jag ikväll eller någon annan dag helt enkelt, måste oxå ta och gå egenom alla mina ridkläder och stallsaker innan mamma blir tokig för att jag tar upp hela källaren med det och flytta-hemifrån-saker. Damma rummet måste jag oxå ta och göra sen när jag är klar, känns som om man har dammat klart för en hel månad när man har slängt kläder hit och dit genom rummet haha.


Det blev iallafall typ tre kassar med kläder att skänka bort till värgörande ändamål, en kasse ut till landet och en kasse som jag ska låta några vänner få rota i och se om dom vill ha något. Kände mig faktiskt väldigt duktig igårkväll när jag väl la huvudet på kudden. Jag var ju så himla smart som la alla kläder i sängen så var helt enkelt tvungen att göra klart allt innan jag gick och la mig. Nä hörni, nu måste jag gå och fixa lite saker innan jag drar in till SU för föreläsning och hårdplugg. Ha en underbar dag!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards