lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Elin - 16 december 2012 23:02


   


Just idag, just nu saknar jag min bästa vän så otroligt mycket. Min allra bästa vän som jag skrattade hos, grät hos och som jag tillbringade flera timmar med 3 gånger i veckan för att samla kraft, för att orka med. Jag skulle göra allt för att få krama om honom igen, för att få se honom en sista gång, för att få höra den där gnäggningen en sista gång innan jag går hem sent på kvällen. Vissa dagar så kan jag inte låta bli att hoppas på att allt är en dröm, att du står där och väntar på mig när jag kommer. Det har gått över fem år sedan du försvann, jag visste att det skulle göra ont att förlora dig, men inte att det fortfarande skulle göra ont och såhär mycket.


Min underbara fina vän. Du är så saknad. Jag kommer aldrig glömma dig. ♥

Av Elin - 16 december 2012 18:14


 


Har befunnit mig i stallet från 15-17, precis lagom länge tycker jag. Klädde mig varmt med täckisar och vinterjacka och det var så perfekt så, frös ingenting faktiskt, såå skönt! Hade lovat usek att vara där och hjälpa till ifall dom behövde hjälp. Rätt så skönt att vara där och inte känna någon stress och inte ha någon koll på någonting utan att ha dåligt samvete över det faktiskt haha. 


Jag sprang runt lite kors och tvärs, var i stallet för att hålla koll så alla höstar var redo med allt vad dom behövde, höll koll på schemat så folk visste vart vi var i programmet så allt flöt på. Jag hade lite tur att det inte var så mycket hästar med i år så kunde smygtitta på nästan hela showen utan att det drabbades för mycket. Tyckte usek hade gjort ett strålande jobb när jag hade lodsat in hela luciatåget så kände ajg mig såå stolt över våran ungdomssektion. Vi måste ha haft världens finaste luciatåg och hela showen var jättelyckad, tycker dom ska vara stolta över sig själva!


Nu sitter jag här i soffan och är jättetrött! Det var jättelänge sen som jag var i stallet och gjorde något nyttigt (förutom att rida) så jag har nog glömt bort hur det brukar vara haha. Det var iallafall jättekul att vara i stallet och träffa kompisar som man inte har träffat på länge och även att få andas lite hästluft, tror ajg behövde det för imorse så trodde jag att jag vaknade upp med feber men nu känner jag mig bara seg. Tänk vad hästar kan vara bra ibland ;).

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards