lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Elin - 3 december 2012 19:57


 


Hej fina ni. Nu är jag förhoppningsvis back on track med uppdateringen här igen. Kom inte i säng förs vid 1 inatt, alldeles för sent men så blev det. Såklart så sov jag då alldeles för länge idag istället så nu har jag lyckats vända på dygnet igen. Suck!


Idag har jag iallafall strosat runt hemma hela dagen. Har haft det jättemysigt verkligen. Lyssnat på julmusik på högsta volym tills spotify tog slut, druckit te, mängder av te, redigerat alla 808 bilder som jag tog igår i Globen och under eftermiddagen så tog jag på mig termobyxor, dunjacka, vinterskor och mössa för att gå ut och fota den fina vintern vi har fått nu. Tyvärr så dog batterierna efter ett tag, så det blev inte så mycket bilder. Tror jag ska göra ett nytt försök imorgon och ta en promenad till ängarna bakom huset istället.


Nu ikväll ska jag dricka te, äta mjuk pepparkaka och titta på TV. Bara mysa med andra ord. Måste oxå se till att börja skriva på det sista talet jag ska ha på Onsdag, denna gång en argumentation på 2-3 minuter. Det gäller att korta ned det mycket, har så mycket att säga om mitt ämne så jag skulle kunna prata om det en hel dag. Så det blir en utmaning att bara få 2-3 minuter på sig. 


Nu måste jag gå och fixa mina naglar känner jag, kram på er!

Av Elin - 3 december 2012 13:40


En av årets bästa helger bland hästmänniskorna är nu över för i år. Jag befann mig i Globen hela gårdagen från 9-22 för att få njuta av årets hästfest i Stockholm. Men jag måste faktiskt säga att jag är besviken. Med två olika jubileum det ena för ridsporten som fyller 100 år i år och för Stockholm international horse show som fyller 20 år i år så kom jag dit med ganska höga förväntningar och trodde att vi skulle få se något som vi sent skulle glömma, men jag hade fel.


I dressyren så briljerade Tinne Vilhelmson Silfvén och Patrik Kittel. Tinne slog det svenska rekordet i Lördags, Patrik slog det igår och att Tinne tog tillbaka rekordet och slog det ännu en gång igår var sjukt kul att få uppleva live, publikens reaktion och applåderna som man trodde skulle lyfta globentaket var mäktigt. Malin Baryard Johnsson briljerade i hoppningen och vann idag och det var sjukt kul att få se. Men dom tre sakerna var nog höjdpunkterna från året, Vad hände? Vad hände med alla överraskningar och galna nummer som gör att man hör ett sus genom hela globen för att publiken totalt tappar andan? Vad hände med allt glitter och glamour?


Jag tyckte att hela söndagens program var segt. Det kändes som om det var mer hoppning än vanligt, vilket gjorde att det blev lite långtråkigt. Själva finalshowen var väldigt lam eftersom det nästan bara var hoppning. Det var en liten shettis som såg ut som ett lejon som red passage, stegrade och annat sånt men det var bara gulligt ett tag. Fyrspannen var jättekonstig, orättvis bedömning och bana i början men också för att dom tävlande faktiskt gjorde rätt dåligt ifrån sig, styrde slarvigt och verkade nästan lite förvirrade, dom kan bättre, det har jag sätt tidigare år. Les Fils du Vent (vindens son) kände jag igen från tidigare år då det var några amerikanska tjejer som snurrade, stod och gjorde volter på galopperande hästar, det ända som stod ut och jag kommer att minnas från Les Fils du Vent nummer var snubben som snurrade runt sin häst, alltså under magen, coolt? Javisst. Men som sagt, jag hade sätt liknande förr. Stjärnornas hoppning var också lite lamt. Musse som förra året slängde av sadeln och tröjan inför omhoppningen hoppade damsadel, visst det var coolt men det var mer överraskningar och mer fart och fläkt på kändisarna förra året. Den ända som gjorde det lite spännande var Sofia Wistam som ramlade av två gånger. Efter deras hoppning så var det dags för julavslutningen som faktiskt alltid är lika trevlig och mysig, men sen var det slut.


Den nya mässan tyckte jag var konstig. Nu gick inte jag igenom allt, men av det jag såg så kändes det som om alla sålde ungefär likadana saker, men till olika pris och det spelade ingen roll såklart att dom hade flyttat mässan till söderstadion då det ändå var lika smockat som vanligt.


Nu hörni, jag känner att jag har varit väldigt negativ. Jag hade faktiskt en bra dag. Dressyren var bäst och det är den som väger upp dagen väldigt mycket. Sen spelar faktiskt sitt eget sällskap stor roll och jag hade Elin med hennes föräldrar med mig och dom har man alltid roligt med. Kanske förväntade jag mig för mycket show, fart, glitter och glamour men jag tycker att är det 100 årsjubileum för ridsporten och 20 årsjubileum för Sihs så ska man fläska på med sånt, så är det bara.


Jag hoppas verkligen att jag slipper vara besviken nästa år också för jag längtar redan. Nu ska jag redigera alla bilder som jag tog under dagen, närmare bestämt 808 stycken. Cred till den som orkade läsa och bilder kommer så småningom. Kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards