lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Elin - 14 december 2012 21:09


   


Ja, vem gör inte det? Just nu sitter ajg i soffan och gäspar, nästan så jag funderar på att gå och sova. Sov alldeles för länge idag och klockan står på halv 9 imorgon så det känns som om jag behöver lite sömn. 


Har iallafall haft en superfredag idag. Passade på att plugga lite innan jag åkte hemifrån, har inte så mycket att plugga på just nu faktiskt. Jag känner mig inte så stressad över uppgifterna och allt sånt, utan känns väl mest jobbigt att man inte ska få all info och så av universitetet och att man inte får någon hjälp från dom. Menmen, jag tror på att allt löser sig tillslut.


Var på förskolan en snabbis, typ en halvtimme. Kan ju säga att den korta tiden räckte för att man skulle släppa all stress, ångest och bli ännu gladare. Ni tycker säkert jag är jättetjatig att jag hela tiden sägar att jag blir så glad att vara där och att jag trivs så bra, men när orden inte räcker till över hur tacksam man över något så får man helt enkelt säga det flera gånger istället. Jag tror ändå att mina närmaste vänner har insett hur mycket jag älskar min VFUplats eftersom att dom märker hur bra ajg mår när jag är där och hur jag skiner upp bara av att prata om det. Eller så beror det på att ajg har så många fina vänner som känner mig mer än vad jag kanske tror ;).


Men iallafall, när jag hade väntat på bussen som såklart var försenad, SL alltså. Mötte iallafall Melissa och så åkte vi till jensen för att äta...vad nu lunch och middag blir tillsammans, inte brunch iallafall haha. jag är ju så otroligt dålig på att äta så det var det första jag åt under dagen. Vi glömde bort tiden litegrann så vi satt nog där rätt så länge och åt och pratade, mys! Innan vi åkte hem så gick vi lite på plattan och kollade och även i lite andra affärer, köpte bara en tröja för 120 spänn. Typ rekord ju :D!


Nä hörni, nu har jag suttit här och skrivit alldeles för länge, har fastnat för Tack för musiken på ettan så blir lite distraherad om man säger så ;). Puss på er!

Av Elin - 14 december 2012 11:56


   


Hej mina fina vänner! Det är fredag igen, jäklar vad fort tiden går asså. Jag kom hem rätt sent igårkväll så orkade inte riktigt blogga när jag kom hem. Trots att det var en ganska slapp dag igår så var jag otroligt trött när man satt på tåget på väg hem.


Föreläsningen var helt ok, dock så kom jag och Vånkan lite sent och sen fick vi sluta en timme tidigare, det kändes lite drygt att bara vara där en timme men jag är ändå glad att jag gick på föreläsningen. Fast ärligt talat så et ajg knappt vad kursen handlar om än, känns lite osäkert med tanke på att vi har salstenta den 14 januari och tiden går fort.


Mötte Lisa vid slussen vid 1730 och så knallade vi iväg till Katarinakyrkan för att kolla på luciatåg, så himla vackert var det! Så sjukt duktiga solister och så var det extra kul när dom hade ett litet minitåg med yngre barn oxå, perfekt helt enkelt. Lisa och jag gick därifrån helt lyriska och med julstämning i hela kroppen! Knatade vidare mot Indira för att käka middag, satt där och pratade ett tag sedan bestämde vi oss för att gå vidare till Carmen för att ta ett glas öl/vin. En jättetrevlig kväll med mycket planer, minnen och deeptalk. Är så otroligt tacksam över att ha en vän som Lisa!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards