lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 december 2012

Av Elin - 15 december 2012 21:18


God kväll alla söta! Hoppas att eran lördag har varit bättre än min. Eller, den började ju bra med en ridlektion men det var typ allt. Har ägnat dagen åt att städa mitt rum från golv till tak, bokstavligt talat. Har typ legat på golvet med dammsugare och dammtrasa och stått på en pall för att kunna damma av tavlor och allt så ja, från golv till tak ;). Jag insåg efter ett tag att om man tar bort alla mina carolasaker så hade jag haft sjukt mycket plats i mitt rum haha, kommer nog kunna starta upp ett litet museum snart tror jag så mycket saker som jag har. Det får bli ett av alla mina mål i livet :P.


När jag var klar med mitt rum och hade lyssnat egenom hela jullistan från spotify så kunde jag äntligen slänga mig i soffan och bara ta det lugnt, såå skönt! Nu under kvällen så stände jag in mig på mitt rum för jag bara ville vara själv, har typ bråkat med familjen hela dagen idag eller så är det ajg som har tagit åt mig allt för mycket. jag älskar min familj men ibland så vill jag bara vara för mig själv! Har iallafall bunkrat upp med godis, glass, julmust, tända ljus och sen så var jag så illa tvungen att betala lite räkningar, nu sitter jag och lyssnar på gospel samtidigt som jag chattar med en av världens finaste vänner <3. 


Imorgon blir det en stalldag, har lovat usek att hjälpa dom med julshowen. inte säkert att dom behöver hjälp, men tänkte åka dit iallafall och kolla läget. Snart tänkte ajg faktiskt krypa ner i min säng och gråta lite till Sarah Dawn Finer, känner att ajg har lite huvudvärk och ont i halsen så det är bäst att vila ;). God natt på er!


 

Av Elin - 15 december 2012 13:23


Äntligen så fick jag sitta upp på hästryggen igen efter typ 2,5 veckor uppehåll. Var inte så jättetaggad när jag vaknade och var sjukt trött men när jag kom till stallet och bytte om så började jag tagga till lite. Fick Brollis som vanligt, var lite orolig att jag skulle få någon annan random häst men som tur ar så fick jag behålla min prins.


Det gick helt okej idag. Red lite skänkelvikningar och öppna, i höger så fungerar det bäst när jag rider öppna och i vänster så fungerar det bäst när jag rider skänkelvikningar så ja, det är lite blandat haha. Båda övningarna gick ändå helt okej, han hade lite tuggummi under fötterna och fick hela tiden sitta och väcka upp honom men i det stora hela så är ajg nöjd. 


Fattade galopp på fyrkantspåret idag då hästrna tydlgen hade varit lite wild and crazy under dagarna så vi fick träna lite på att hålla dom på mattan helt enkelt och inte hålla på att bralla ur. Som tur var så rider jag på en av stallets snällaste hästar så för mig gick det lugnt och tryggt haha. Har jättesvårt att hålla honom på spåret bara i höger varv så det blev inte lika mycket galopp då, men annars så gick det bra. Fattade från skritt efter en liten paus och fattade höger och vänstergalopp varannan gång på fyrkantspåret. I höger varv så försökte ajg men efter två gånger så blev det bara värre och värre så då försökte ajg bara få honom ställd och i en bra form så han skulle hålla sig på innespåret och inte dra in mot mitten. I Vänster så gick det bättre, ibland så åkte vi innåt men för det mesta så lyckades jag hålla honom på plats. Lite oren galopp i början men efter ett tag så vaknade han till och galopperade jättefint.


Avslutade med att rida lite självständigt, han var lite seg och jag fick kramp i handen hela tiden typ så var tvungen att vila, men i dom sista varven jag red så kändes det jättebra när han hade vaknat litegrann haha. Det var ändå jättekul att vara tillbaka på hästryggen och i stallet. Saknar tiderna då jag var där typ 4 gånger i veckan. Nu blir det tyvärr bara 1-2 gånger i veckan, men det är alltid bättre än ingenting. Imorgon har jag lovat att vara där och hjälpa till på julshowen, längtar!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards