lyckopillerelin

Alla inlägg under maj 2011

Av Elin - 31 maj 2011 22:13


Hallååååå!


Började dagen med att gå ner till vårdcentralen för att ta blodprovet, gick gallant denna gång! Efter det så fortsatte jag till frisören, har sjukt kort hår nu asså!


Har fått alla läkarbesökstider nu, det är fullt upp nu kan man säga. Hoppas att jag överlever allt bara!


Men iallafall, slappade hemma under resten av dagen sen efter middagen åkte mamma och jag och handlade.


Asså jag har verkligen inget att skriva om känner jag. Är öppen för förslag ;).


Imorgon är det gynakuten på morgonen och sedan ska jag röntgas...wish me luck!


Lyckopiller

Av Elin - 30 maj 2011 23:33


Ja hallå, dagarna går fort fram och jag mår väl inte bättre precis. Snarare tvärtom. Jag försöker hålla gott mod men det är inte det lättaste. 


Har iallafall inte gjort så mycket idag. Vid typ 2 så kom Elin för hon lyckades glömma sin nyckel hemma. Sicken tur att lilla jag var hemma så hon kunde komma hit. Mamma och jag skjutsade hem henne sedan åkte vi vidare mot vårdcentralen.


Har nog aldrig varit så nervös inför ett läkarbesök som idag. Så mycket tankar som snurrade, det kändes som om man satt och väntade på sin dödsdom lixom, nä så farligt var det kanske inte, men jobbigt var det. Fick iallafall reda på att jag har något på tarmen/äggstocken som måste opereras bort. Jag tror att det är en sån här papillom som jag kan få ibland och läkaren höll med. Men ska ner och ta blodprov imorgon så dom kan utesluta cancer, ja ni läste rätt. Sen ska jag få tid för någon slags röntgen inne på ks och förhoppningsvis operationstid innan midsommar eftersom det klassades som ganska allvarligt.


Som sagt, ni kanske förstår varför livet inte är så skoj för tillfället. Mer orkar jag inte berätta för nu ska jag sova!


Gonatt 


Lyckopiller <3

...

Av Elin - 30 maj 2011 21:38


 

Om jag tappar allt igen

Det är möjligt att det händer
Det kan vara svårt att hitta hem
Från alla hav och alla länder


Lyckopiller <3




Av Elin - 30 maj 2011 19:39


 

Hämtade ut Sarah Dawn Finer biljetterna idag! Den 18 december klockan 15:00 är det dags igen. Jag och mamma på parkett! Can´t wait!


Lyckopiller <3 


Av Elin - 29 maj 2011 22:24


Men gud, jag har ju helt glömt bort att blogga idag kom jag på. Fy skäms ;).


Pelle har varit så snäll med att fixa min dator, fick ju virus igårkväll och hela datan lackade ihop, men som tur var så lyckades Pelle fixa allt så nu är det bra igen!


Idag skulle jag ju ha varit på gärdet och haft brännbollsturnering som DUS anordnade, men när ajg vaknade imorse så kunde jag knappt röra mig så jag hoppade det, synd men ibland måste man lyssna på kroppen antar jag :).


Istället så följde jag med mamma till vällingby en snabbis och köpte en väska, sedan nu ikväll så har mormor och morfar varit här på middag, mys!


Nu ska jag kolla vidare på TV, ciao!


Lyckopiller <3

Av Elin - 28 maj 2011 21:27


Har väl ingen större ork att uppdatera men känner att jag måste. 


Sov verkligen jättedåligt inatt så när jag väl fick i mig en alvedon bid 9 så sov jag iallafall några timmar till.


Åkte till stallet vid halv 3 för medlemsdag som usek anordnade, den blev lite failad men vi hade ganska kul ändå. Bättre lycka nästa gång får man väl säga ;).


Imorgon är det tidig uppstigning för att åka till Gärdet och ha brännbollsturnering som DUS anordnar, ´är inte så himla pepp men det blir säkert bra.


Nu ska jag se om det går något bra på TV. Ciao.


Lyckopiller <3

Av Elin - 27 maj 2011 22:48


   Saknar er mina fina fina vänner som förstår mig! <3


Lyckopiller <3

Av Elin - 27 maj 2011 17:38


Jag är en person som väldigt sällan tycker synd om mig själv, haha sure tänker ni, men det är faktiski sant. Jag kan vára ledsen, tycka att allt är skit men jag tänker ändå ett steg extra att det blir bättre, eller det finns folk som har det värre än mig. 


Men jag ju äldre jag blir desto mer förstår jag vad läkarna menade när jag föddes..."Elin är väldigt väldigt illa drabbad". Vara blind och döv på ena ögat och örat, ha ben och armprotes det är inte det värsta, jag tror ingen förutom min familj vet hur mycket mer än det det är. Det är både fysiskt och psykiskt jobbigt att leva med gz men på något sett så ska det gå! Jag har klarat mig i 20 år då kan jag klara mig i mer än 20 år till.


Men vissa dagar tvekar man mer än någonsin...


Lyckopiller <3


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards