lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2016

Av Elin - 31 december 2016 15:38


Ja, nu börjar 2016 lida mot sitt slut. För mig har det varit ett tufft år fullt med sjukskrivningar, varit på väg att gå in i den berömda väggen, identitetskris, ångestattacker till och från och mycket annat. Men på något konstigt sätt så sitter jag här fortfarande. Jag har orkat och jag har kämpat, för vad skulle jag annars göra? Jag har nog heller aldrig känt mig så ensam som detta år, inte bara för att jag har flyttat hemifrån. Vänner som har lämnat eller svikit, vänner som jag trodde på och jag egentligen kanske skulle behövt. Men samtidigt så har vissa andra personer kommit att betyda extremt mycket för mig istället och det är jag tacksam för! Jag önskar att jag kunde skriva att jag nu lämnar 2016 och är redo för en nystart, men riktigt så är det inte. Det är tufft fortfarande ganska så ofta, men jag försöker att se alla små ljus i tunneln och jag tränar på att vara snäll mot mig själv. För visst har det varit ett år med massa skratt och lycka också! Det har varit allsång, premiärer, livekonserter och musikaler, fått krama massa betydelsefulla kändisar och även köpt första egna lägenheten. Bara det liksom!


Tack till alla ni som funnits där för mig detta år! Tack för att jag har fått ringa och gråta och prata ut eller fått skratta tills jag gråter med er. Tack för att ni gör mig till en bättre människa. Ni vet vilka ni är. Ikväll firar jag hos Lisa och jag känner på mig att det kommer att bli en bra kväll med god mat, prat och bubbel!


Carola sa något fint på hennes julkonsert i Uppsala som är viktigt att inte glömma bort.

"Livet behöver inte vara perfekt för att det ska kännas värdefullt."


Med det så avslutar jag med ett Gott nytt år från mig till er!

Bild från förra året!

Av Elin - 31 december 2016 12:04


Tänkte bjuda på en liten årslista för 2016, här kommer den!


- Höjdpunkten 2016

Oj vad svårt! Jag vet inte ens om jag kan välja en specifik händelse som varit höjdpunkten, utan jag måste nog säga alla upplevelser som jag varit med om både innan, under och efter en konsert/musikalföreställning.

 

- Dyraste köpet

Haha, jag tänkte skriva att det nog är någon konsertbiljett, men när jag började tänka så inser jag att det absolut dyraste köpet blir ju såklart min lägenhet, svårt att toppa det liksom :).

 

- Har du rest något?

Har rest i Sverige mest, men årets ända utlandsresa gick till Berlin med världens bästa CUS-gäng! Första gången jag var där och absolut inte den sista, kanske blir det en till resa dit snart....


- Årets bästa konsert

Alla konserter med Sarah, Helen eller Carola är ju bra, men jag måste nog skriva en musikalupplevelse istället för konsert. Årets bästa musikalupplevelse är helt klart premiären av Phantom of the opera, vill ni läsa om den dagen så kan ni klicka här. Det var en väldigt mäktig upplevelse som jag aldrig kommer att glömma!


- Lärde du dig något nytt?

Svårt fråga den med. Alltid lär man sig väl något nytt. Men jag har nog lärt mig väldgit mycket om mig själv och livet detta år.


- Årets beroende

Beroende...tror nästan att jag får skriva musik på denna fråga. Hade jag inte haft livemusik inbokade i almanackan eller liknande så hade jag nog inte orkat detta år.

 

- Vad gjorde du på din födelsedag?

På min födelsedag så var mamma här hemma hos mig från tidig morgon till sen kväll. Vi förberedde min skärgårdsfest som jag skulle ha för nära och kära. Man fyller bara 25 år en gång i livet ;).

 

- Årets mest lyssnade låt

Oj, om jag får välja tre så är det nog Carolas "Så länge jag lever", låten från Livet är en schlager som Helen sjunger "om inte du" och sedan Frances låt "don´t worry about be".

 

- Det jobbigaste med 2016

Att livet inte alls har blivit som jag hoppats. Att jag fått ta jobbiga beslut som jag aldrig trodde att jag skulle få göra, men som jag varit tvungen till för att kunna fortsätta framåt.

 

- Årets upptäckt

Det första jag tänker på handlar om musik och det är nog Frances och Kent! Annars så har jag nog upptäckt att det är ganska så skönt att få vara ung och dum fortfarande ;).


- Något du ångrar?

Mycket, men samtidigt så hade jag inte varit den jag är just nu...."inget ont som har något gott med sig" brukar man ju säga ;).

 

 - Vad ser du mest fram emot 2017?

Jag ser fram emot att få logga in på antagning.se igen och grotta ned mig där igen, jag ser fram emot de konserter och musikaler som redan är inbokade och jag ser fram emot att få umgås med mina älskade vänner. Det finns mycket att längta efter som sagt, vi får se vad som händer....

Av Elin - 30 december 2016 19:58


Jag vet att jag har berättat det förrut. Jag älskar ju att skriva rim på mina julklappar, så tänkte bjuda er på årets julklappsrim som jag skrev. Vem vet, ni kanske får tips inför nästa år hehe.


En tröja med texten "jag behöver inte någon terapi, jag behöver bara åka till stugan": 
Kunde inte låta bli att köpa detta i all hast. Detta är ju trots allt din största last. Ett glas rött på altanen i solnedgången sen har den dig fången. På med denna så blir allt så tydligt, oavsett om det blåser Östligt, västligt, nordligt eller sydligt.

Biljetter till Robbie Williams:

Ones in a lifetimehändelser ska man ta tillvara på, så detta ska du utav mig få. Ett bra tag kvar det är och jag vill dela det med dig som jag håller kär. I sommar väntar ett äventyr då vi mot tele2 arena styr.

En korg med öl, ölkorvar och tofflor:

Här får du lite småplock av allt möjligt, jag får hoppas att du inte tycker det är löjligt. Du är värd att få sitta ned och njuta, utan att klockan, telefonen eller jobbet i dina öron tjuta. Kanske är detta en bit på vägen, så du hittar frid i hela själen. Unna dig själv lite lugn och ro ingen fara mormor kommer ha fullt upp hon också må du tro. 

En korg med bubbel, en ängel och en bok:
Nu du kan ta en paus i vardagen, men allt kanske inte är så bra för magen. Skaka det ena men kanske inte den andra, då måste du nog till köket eller utomhus vandra. Ta chansen att besöka en annan värld för en stund, kanske strax innan du ska ta dig en blund. 

HDMIkabel:

Nollkoll som jag har så fick jag på affären ta hjälp av en riktig karl. Olika valmöjligheter jag hade och tog beslutet att lyssna på vad du sade. Svart, vit, lång eller kort, finns nog en av varje sort. Då jag inte vet vad du ska med detta till så avslutar jag allt med ett mormorrim, men tyvärr lär jag inte få något pengarstim.

Armband:

Fåfäng som du ibland är, så får vi se hur detta passar lilla Per. Guld, silver eller något annat bling, själv tycker jag ju om alls dessa ting. Nu återstår det bara vad som fattar ditt tycke, så här får du ett litet smycke.

Senaste boken av Leif GW Persson:

Mutter mutter mutter, ibland är han riktigt butter. Med humor, kompetens och öppenhet han talar om saker för oss som vi inte vet. Kanske även denna gång, vi får se sen om du tycker att den var för lång.


Wiskey och torkat renkött: 

En stilla helgdag utan några planer du har, använd då detta som en riktig karl. Ofta i soffan du njuta få, så ta lite i taget av båda två. Med glas och kniv i högsta hugg, så får du både vätska och tilltugg.

Av Elin - 30 december 2016 16:41


...och det känns ganska så sjukt! Vi pratade i personalrummet idag på jobbet om att året har gått så himla fort, samtidigt som att vi knappt mindes vad vi gjorde i april som känns som en evighet sedan haha. Menmen, snart går vi in på 2017 och det känns bra, men mer om det imorgon då jag tänkte bjuda på en liten årslista. Tyckte att tiden gick långsamt på jobbet idag och att klockan aldrig blev 15:30 då jag skulle sluta. Tycker att det har varit väldgit trevligt att jobba på jouren denna vecka och träffa kollegorna i de andra husen i enheten också, det blir ju så sällan. Men ändå å skönt att få krama om allaoch säga gott nytt år och nu äntligen ta helg!

Fin utsikt även denna dag på vägen hem :).


Just nu så var jag tvungen att sätta mig i soffan och äta en macka. Sprang igenom Coop nyss och höll på att svimma, men kunde sno en smakbit av en pizza som tur var för att stabilisera blodsockret. Var helt skakis och ville egentligen bara skrika och lägga mig på golvet och gråta för jag var så trött, hade så otroligt ont och var hungrig. Nu har jag i princip bara bytt om och sedan slängt mig i soffan. Måste få andas och vila kroppen innan jag börjar med middagen. Hade planerat att fortsätta julröja idag men det får vänta tills imorgon för nu ska jag bara chilla resten av dagen!


Fast nu kan jag inte låta bli att öppna Zalandokartongen och prova min vinterjacka!

Av Elin - 29 december 2016 20:42


Nu har jag satt mig i soffan igen och ska sitta kvar här en stund innan jag övergår till sängläge. Har från och med att jag kom hem från jobbet (ungefär när det förra inlägget publicerades) till NU hållt på att röja undan julen i lägenheten. Jag hade inte planerat att hålla på så länge och ta bort så mycket som jag trots allt gjorde, men det blev bara så att jag fortsatte. Har åkt ned till källaren en vända för att hämta upp lite av det jag ska packa allt pynt i och lämnat andra saker som jag inte vill ha här uppe också, men nu blir det inga fler turer ned dit för idag. Gjorde en paus i julröjningen och lagade middag så jag kunde titta på ett program om Kjell Lönnå på SVT, Helen Sjöholm var ju liksom med haha. Men nu, flera timmar senare, lite matlagning, 3 krossade champangeglas och en trött och ond kropp så lägger jag ned för idag. Det kliar lite i fingrarna då jag har det väldigt rörigt här just nu, men jag måste lära mig själv att det är ok om det är lite stökigt.

Här får ni en livebild på hur det ser ut just nu med pynt, det som står där framme är liksom inte ens hälften av sakerna! Några kassar till och en fyll flyttkartong ska upp från källaren först innan allt är packat ordentligt!



Av Elin - 29 december 2016 15:39


Herregud vad trött jag är just nu! Var dum och satte mig i soffan i skrivandets stund och vet inte hur jag ska ta mig upp sen! Sov lite konstigt inatt också, var ju på IKEA igår kväll och handlade ny madrass till sängen, ny kudde och nytt innetäcke och har nog inte vant mig riktigt än med det, hoppas jag sover bättre inatt! Men det var väldigt fräscht och mysigt att gå och lägga sig iallafall hihi.


Jobbat idag igen, har gått runt och tyckt att det känns som fredag idag, men så är det bara torsdag liksom, suck! Har ändå haft väldigt kul på jobbet med mycket skratt tillsammans med kollegor och mysiga barn. Idag har vi övat på att gå, vi har dansat och gjort massa roliga saker :). Slutade vid 15 och hade sällskap till Vällingby av några kollegor, härligt! Nu tänkte jag-hör och häpna städa bort julen lite smått. Har liksom haft pynt uppe i en månad nu och börjar ledsna lite. Så tänkte börja idag litegrann och så är allt förhoppningsvis nere på nyårsdagen. Men kan ju passa på att visa vad jag fyndade härom dagen när vi ändå är inne på julpynt.

Halva priset, tyckte att den var lite häftig! :)


Nä vänner, nu ska jag försöka göra lite nytta. Hejsvejs!

Av Elin - 28 december 2016 20:03


Åh, idag på rasten på jobbet så kunde jag inte låta bli att klicka hem en ny vinterkappa! Är så less på min gröna tråkiga dunjacka och min tunna rosa kappa som egentligen är en höst/vårjacka. Så jag har letat ett tag efter en finare vinterkappa som jag kan ha när jag ska iväg på något annat än typ jobb eller så. Har drogat Zalando i flera dagar nu och fastnade för en kappa från Only som jag tyckte var så fin. Vill ni se fler färger eller bilder på den så klicka här.

Jag valde denna färg som på bilden. Längtar tills jag får hämta ut den på Coop! :D

Av Elin - 28 december 2016 16:28


Hej på er vänner. Har precis landat i soffan efter en tuff jobbdag. Tror jag har fått magkatarr igen, suck! Har mått illa konstant sedan igår kväll och ibland får jag i mig mat men ibland så är det helt stopp. Så frustrerande och energikrävande! Överägde att stanna hemma från jobbet idag, men åkte dit ändå. Tyvärr så fick jag offra ridningen för det idag, känns surt då jag vill pussa på Jissa, men sånt är livet. Bortsett från illamåendet så gick ändå jobbet bra, kändes som att barnen var ännu mera gnälliga, men det kan ju också ha varit jag som var mer känslig haha. Nu ska jag njuta av tystnaden här hemma och om någon timme så kommer mamma och plockar upp mig då vis ska till IKEA, yey!


Fin utsikt på vägen hem!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards