lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 december 2016

Av Elin - 14 december 2016 21:55


Home sweet home! Oj oj oj vad skönt det är att ändå vara hemma! Sitter just nu och tuggar i mig en macka så jag kände att jag behövde äta något mer nyttigt än en drickyougurt och äppelpaj som det blev till middag. Jobbet idag var kaos med stort K! Visst, jag hade bara fem barn hos mig tillsammans med en vikarie så hos oss var det lugnt, men vågar knappt fråga imorgon hur det gick efter 14 när jag hade gått därifrån och några fler kollegor skulle sluta bara 30 minuter senare, kändes inte så kul att lämna jobbet när man visste att det skulle bli alldeles får få personal på alldeles för många barn! Tror det kommer bli ett stort diskussionsämne imorgon och ett tag framöver. Kände mig iallafall lite stolt när jag lyckades söva fem barn varav tre av dem grät och höll på att testa vart gränsen gick hos mig, när alla fem snarkade ikapp så la jag mig på en egen madrass och vilade lite, finns det något mysigare än att höra småbarn sova?


Efter jobbet så åkte jag hem i expressfart, bytte om och åkte till stallet för ridlektion. Efter det så åkte jag hem i expressfart då med för att duscha och byta om för att sedan åka i till stan för medlemsträff tillsammans med Ung cancer. Har varit så dålig på att vara aktiv där den senaste tiden, så att få träffa några av dem igen kändes bra. Trevligt var det också, som alltid! Jag droppade ju in lite senare, men var där i två timmar ungefär vilket känns som ganska lagom.

Mitt fka!


Nu ska jag gå och borsta tänderna, sedan är det äntlgien dags att sova! Är helt slut i kroppen och knoppen känner jag, tack och god natt!

Av Elin - 14 december 2016 18:29

 

Från det ena till det andra till det tredje. Så har det exakt varit idag! Först jobb, sedan hem en snabbis för att byta om inför ridning och sedan hem och duscha och byta om igen för att åka in till stan, som jsg gör nu. Sitter på tunnelbanan när jag skriver detta. Som jag skrev tidigare sä var det ju ridning idag och var inte så taggad faktiskt, men när jag kom dig och fick reda på att jag skulle få sitta på min gamla älskling så kunde jag inte bli något annat än glad och taggad! Att rida i FU-gruppen för Anette är en riktig egoboost kan jag säga! Både positivt och negativt, känns kul att få vara någon slags förebild för de andra barnen men känns tråkigt att jag inte riktigt orkar rida i de gamla grupperna som jag ridit i. Men nu är det som det är och tackvare Anette så känns det väldigt bra ändå! Förra veckan så var det mest fokus att känna in lite hur kroppen kändes och att jag faktiskt inte ridit på 9 månader, men idag körde jag på lite mer.


Att rida Jissa krävs mycket ben och stabilitet i kroppen känns det som, hon håller gärna på mycket med huvudet som far åt alla håll och kanter och hon har en rätt så svag skritt. Att jag dessutom red utan gummisnodd gjorde det lite svårare. Men efter ett tag när jag både skrittat, travat och galopperat lite så blev det väl lite bättre. Hade jag fortsatt i trav och verkligen haft målet att få henne mer rund och avspänd så kanske jag hade hittat knapparna igen på henne, men i det stora hela är jag ändå nöjd. Bara det att få sitta Jissa igen och verkligen känna sig hemma gjorde ju mycket! Vi får se hur mycket träningsvärk jag får denna vecka haha :).

Du och jag <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards