lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 december 2016

Av Elin - 13 december 2016 21:44


Samtidigt som det känns som att dagen har gått i ett, så känns det ändå som att dagen har varit jättelång. Vet inte riktigt om det är positivt eller negativt haha. Jag kom iallafall precis hem, så därav den sena uppdateringen! Denna dag började iallafall med luciafirande på jobbet. Lussebullar, pepparkakor, julmusik, glada föräldrar och massa glada tomtenissar ,lucior och tärnor i 1-5årsåldern. Hur gulligt är inte det liksom. Tyckte att årets luciadag på jobbet blev mycket bättre än förra året iallafall och det är så mysigt att jobba på förskola under denna tid tycker jag.

Redo för luciafirande!


Det var också ganska lugnt på jobbet då vi fortsatte att ha bara fem barn på avdelningen även idag. Tänk om det var så varje dag haha, men imorgon tror jag iallafall att vi blir några fler! Slutade vid 14, blev kvar lite längre och sedan styrde jag mig hemåt, fast med ett stopp vid hästen som jag går förbi varje morgon som också ville vara med och fira lucia!

Snygging va?! ;)


Kom hem, hängde en maskin tvätt och bytte om lite för att sedan åka mot Norrviken för lite luciamys hemma hos extrafamiljen. Är så tacksam över att jag har dem och jag mår så bra när jag är med dem alla! Det blev lite bebismys (såklart), bakning, skratt, gråt, kärlek och luciafika, hur mysigt låter inte det?! Jag tyckte iallafall att det var sjukt mysigt och det är nästan så jag saknar dem redan!

Vi kollade på SVTs luciafirande som vi alla hade missat imorse!


Nu har jag precis kommit hem som sagt, ska äta en nattmacka och sedan hoppa i säng. Imorgon står jobb, ridning och kanske medlemsträff med Ung cancer, det beror på hur jag ligger till i tidsschemat och orken. Natti natti!!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards