lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2012

Av Elin - 30 september 2012 20:58


Hej alla fina därute! Söndag idag för er som har missat hehe. Jag ska faktiskt upp och åka till praktiken imorgon , är bara måndag och tisdag kvar sedan börjar skolan igen. Är sjukt stressad inför det, men jag hoppas att det löser sig. 


Mamma och jag tänkte ta en svänga förbi mormor och morfar idag på vägen hem men färjorna fungerade inte som dom skulle så efter en timmes väntan så gav vi upp och åkte hem till stan istället. Här hemma har jag passat på att titta på lite gossip girl hehe och gjort lite annat. Nyss så kollade jag på Moraeus med mera där Sarah Dawn Finer medverkade i, såklart så var hon helt outstanding som vanligt!


Nu tänkte jag faktiskt gå och sova, ska upp tidigt imorgon och jag sover ju så dåligt på nätterna så behöver lite mer sömn. 


God natt 


   

Av Elin - 29 september 2012 15:16


Hej vänner! Hoppas eran dag har varit bra. Min har varit seg men ändå helt okej. 

Det tog lite längre tid att komma ut till landet än vad jag hade trott igår, vi svängde förbi den där affären ni vet som jag tipsade om för några veckor "two chabby chicks" och tyvärr så var det lite av en besvikelse, såklart så var det en mysig affär men det kändes som om dom hade allt på hemsidan och inget i butiken, nä det blir att handla via hemsidan om det går och om jag vill ha något därifrån. Vi kom iallafall ut vid 18 och gjorde ordning middag och tände brasan så det blev varmt och mysigt.

Idag sov jag till 11, sover så sjukt dåligt nu för tiden, mamma tror att det är pgr av att jag är stressad för praktiken, antar att det är därför med tanke på att jag drömmer så sjukt konstiga drömmar om praktiken haha. Men iallafall, har typ suttit framför tvn hela dagen idag, mamma var iväg några timmar och plockade svamp på förmiddagen men jag är ju inte helt kry så valde att stanna hemma och ta det lugnt. Tror det börjar regna ute snart så brasan ska sättas igång igen och vattnet ska kokas så man får en kopp te oxå, höstmys <3.


 

Återkommer imorgon när jag kommer tillbaka till civilisationen.


Puss 

Av Elin - 28 september 2012 17:07


Hej vänner! Sitter i bilen nu på väg ut till landet, ska vila upp mig och be några böner till Gud att min röst kommer tillbaka rills på måndag, nu kan jag knappt prata.. Är skitjobbigt! Återkommer imorgon. Puss

Av Elin - 27 september 2012 19:11


 


Hej. Finns inte så mycket att säga om dagen. Gar suttit inne typ hela tiden och kollat på Gossip girl. Är riktigt less på att vara hemma och känna mig dålig men jag antar att det inte finns så mycket att göra åt saken. Kvällen spenderas framför TVn med familjen och helgen ska spenderas ute på landet med mami. Hoppas det blir fint väder bara! Nä, inget mer att komma med känner jag. Puss 

Av Elin - 26 september 2012 20:23


Här är jag igen vänner! Beslöt i morse att ajg skulle vara hemma hela veckan och verkligen vara tyst, ta min medicin som jag ska och verkligen vila upp mig så jag är tillbaka på förskolan nästa vecka. Dock bara två dagar men det är alltid något. Det var ärligt talat ett tufft beslut, vill ju vara där men jag inser nu att jag inte kan, det går inte vara på en förskola och viska sig igenom dagarna helt enkelt. 


Har typ tittat på Gossip girl säsong 5 hela dagen, dock så har internet varit lite dåligt så jag hann bara med tre avsnitt innan jag gav upp haha. Men det är bättre än inget, ska fortsätta kolla under veckan, är alldeles för snuvig i huvudet för att kunna koncentrera mig att läsa på engelska så att plugga på det sättet är ingen idé, tyvärr.


Just nu sitter min grupp uppe på hästarna och rider. Jag är lite kluven till om jag saknar att rida idag eller om det är skönt att hoppa över en vecka. Innerst inne så vill jag såklart vara i stallet, jag blir så himla glad där. Men det känns lite som om jag inte har någon häst att rida igen, Brolle vill jag ju rida men hans galopp är för svår för mig och byta häst kan jag gå med på för det skadar ju inte att prova andra men jag är inte riktigt beredd att lämna Brolle än...vi får helt enkelt se hur det blir. Jag vill vara i stallet iallafall men det går ju inte med talförbud. Jag minns när jag var liten och ville stanna hemma för att jag inte mådde så bra och mamma alltid sa att orkar jag inte gå till skolan så orkar jag inte att rida....det slutade såklart med att ajg gick till skolan fast jag ville vara hemma och vara sjuk, att rida var ju kul så då fick man helt enkelt kämpa sig igenom hela skoldagen. Nu när jag är äldre så inser jag ju att jag det är sant och ibland så är det faktiskt lite skönt att slippa ridningen bara en vecka för att komma tillbaka sen med ny vilja och kraft. 


Hoppsan, det blev visst lite långt inlägg. Hoppas ni orkade läsa allt hehe. Nu ska jag ta något att äta!


Puss på er! ♥

Av Elin - 25 september 2012 14:52


God eftermiddag mina vänner. Hoppas eran dag har varit bra en så länge, min har väl varit lite småsur om man säger så. Igårkväll så började jag känna av att jag had lite ont i mitt vänsteröra, har inte sovit många timmar inatt för jag har haft så jäveluses ont och hostade mycket, så det blev en hemmadag idag oxå...tyvärr!


Mamma fixade en akuttid på vårdcentralen vid 11 i förmiddags för att kolla upp allt jag ville kolla upp. Besöket slutade med en lätt öroninflammation och talförbud, yey, precis vad jag INTE behöver! Kan verkligen inte vara borta mer från förskolan, saknar barnen och allt som har med det att göra så det nästan gör ont. Känns väldigt fel att trotsa talförbudet och åka dit ändå, men det känns som om jag verkligen måste dit, åtminstånde för att förklara allt som jag vill och inte ta det via sms, för det känns fel. Vet inte riktigt hur jag ska göra...


Har iallafall suttit och mejlat med universitetet i en timme nu och håll i er, det har gett resultat! Do har vaknat och pigga är dom oxå, svarar direkt, wiho! Nu har jag iallafall trepartsamtalet inbokat och jag vet att det är ok för min handledare då hon har bekräftat det. Fan vad jag saknar dom! och jag har bara varit borta i tre dagar...


Nä, blir tidigt i säng ikväll och imorgon ska jag bannemej iväg till förskolan, hoppas jag!


PUSS 

Av Elin - 24 september 2012 17:40


Missa inte Sarah Dawn Finer i Moraeus med mera söndag den 30 september klockan 20:00 SVT1! Det ska inte jag göra iallafall!

 

 

Av Elin - 24 september 2012 12:45


Ibland är jag bara såå otroligt snygg! 

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards