lyckopillerelin

Alla inlägg under februari 2018

...

Av Elin - 28 februari 2018 22:17


Orkar inte med min kropp just nu. Jag vill bara krypa ur skinnet i ren frustration och ilska! Är så less på att vara trött hela tiden, att ha ont, att vara känslosam. Vill bara springa ifrån alla beslut, alla känslor, allt jobbigt.

Vill bara sova, stänga av allt som pågår i livet, trycka på paus, isolera mig från allt och alla....

Av Elin - 28 februari 2018 17:24


Hej på er mina vänner. Sitter i skrivandets stund i soffan med mitt sängtäcke över mig och fryser galet mycket!

 


Mådde ju inte helt bra igår och trots en natt med sömn så är jag fortfarande inte på topp, så ringde jobbet imorse för att sjukanmäla mig idag och imorgon. Somnade om och sov i några timmar till och resterande av dagen så har jag bara VILAT! Har tänkt flera gånger att jag ska dra på mig täckbyxorna och ta en promenad i det fina vädret, men jag har helt enkelt inte haft orken till det och mina fötter är fortfarande väldigt trötta efter helgen. Men imorgon ska ska jag ut en sväng, annars så ser jag till att jag måste handla imorgon så måste jag gå ut haha. Har iallafall tillbringat dagen med att dricka varm nyponsoffa, värmt min vetekudde ett antal gånger och tittat på film, självklart så blev det lite Astrid Lindgren haha. Ikväll har jag ett telefonmöte som jag ser fram emot också!

...

Av Elin - 27 februari 2018 22:22


Åh jag har en sådan jobbig känsla i kroppen just nu. En känsla av otillräcklighet och dåligt samvete. Är inne i någon period där jag känner extra starkt för att alla som jag stöter på i livet ska få må bra och vara glada. Folk som kanske inte alls är en stor del i mitt liv, eller som jag bara stöter på ibland. Trots att de inte finns i mitt liv sådär jättemycket så vill jag bara att alla ska må bra runt omkring mig. Det kan vara en förälder på jobbet eller en pensionär på apoteket. Det känns som att jag blir mer och mer påverkad när folk omkring mig är ledsna, jag vill bara göra allt bra igen och lägga mitt fokus på det. Jag vill ibland vara den där superhjälten som räddar världen, för mitt hjärta går sönder lite varje gång som jag möter någon som är ledsen av någon orsak.

Har ni någonsin känt så? För jag blir galen på mig själv som känner så här! Jag kan inte rädda världen själv, det vet jag och alla kan inte må bra och vara glada samtidigt! Kanske är detta något sätt för mig att slippa tänka på mitt liv för mycket, det är alltid lättare att hjälpa någon annan än sig själv har jag hört.

Nu måste jag sova bort dessa tankar och hoppas på att JAG mår bättre imorgon.

Av Elin - 27 februari 2018 19:17


God kväll på er mina vänner. Åh, har verkligen inte mått bra idag av olika anledningar. Men jag tog mig till jobbet trots allt och krigade mig igenom dagen. vi var till och med ute i detta snöoväder imorse och det var riktigt skönt måste jag säga! Slutade tidigt, men orkade inte åka hem emellan jobb och APT, så jag stannade kvar på jobbet och satte mig i personalrummet med lite ridsportsjobb. Sedan har vi haft APT nu under kvällen, ett möte som vi väntat på länge! Mycket skratt så tårarna rann blev det i slutet också när vi alla började bli trötta, härligt att få skratta så mycket med sina kollegor när man egentligen inte är på topp. Fick skjuts hem av en snäll kollega och har precis satt mig i soffan för att varva ned lite. Ska se ikapp på lite TVprogram tänkte jag för att inte tänka på allt jobbigt. Ledsen för ett megatråkigt inlägg, morgondagen kanske blir bättre.

Kloka ord från chefen :)

Av Elin - 26 februari 2018 19:46


Hej på er igen! Skrev ju i det förra inlägget att jag hade lite bråttom imorse därav lite ostrukturerat här idag känner jag haha.


Tror att jag somnade vid 23:30 igår kväll och mitt i en dröm så vakande jag till imorse och insåg att jag hade ställt min klocka en timme för sent! Ett under att jag vaknade upp alltså, hade 20 minuter på mig att äta, klä på mig och vakna upp lite. Jag hann men var FRUKTANSVÄRT trött under hela morgonen och förmiddagen på jobbet. Tror också att det berodde på att jag tog min medicin alldeles för sent igår kväll. Hade inte vi varit ute på förmiddagen så hade jag nog somnat, det kändes som att jag bara kunde hålla mig vaken och pigg när vi var ute. Efter lunchen så började jag bli människa igen, men då var det nästan dags att gå från jobbet haha. Under eftermiddagen så åkte jag in till stan för att träffa mina nya ortopedtekniker. Har ju varit på Olmed vid SÖS ett tag nu, men kände att jag ville byta till Torsplan då det är lite närmare för mig. Det kändes bra och tror att jag kan få mycket hjälp med allt. Tydligen så är jag också lite kändis hos ortopedteknikerna i Stockholm, känns som att varenda en säger att de känner igen mig haha.


Åkte hemåt vid 16 och nu under kvällen så har jag packat upp allt från i helgen, kollat ikapp på lite TV-program och bara tagit det lungt. Jag börjar redan bli fruktansvärt trött, så tänkte nog gå och lägga mig strax. Imorgon blir en lång jobbdag då vi har APT, vi hörs efter det!

Av Elin - 26 februari 2018 16:44


Finingar! Mina mornar de senaste dagarna har ju varit kaos, hade planerat in att slänga in inlägget om igår i morse, men försov mig så fick prioritera att få i mig frukost och vakna till för att hinna till jobbet i tid! Men här kommer iallafall en uppdatering om igår som var sista dagen i Göteborg för denna gång.


************************************************


Hej på er! Tror jag kom hem till Vällingby strax efter 22 igår kväll och fokuserade mest på att försöka komma i säng så fort det gick. Jag var alldeles för trött för att titta in här helt enkelt. Men om igår då. Gick upp vid 07:30, åt god hotellfrukost och sedan mötte jag upp Sunna som kom till Scandinavium för att titta på tävlingarna som gick. Det var typ 10 år sedan som vi gick på horse show tillsammans sist, så nu har vi startat en ny tradition helt enkelt! Idag var det mest hoppning på schemat, men det är ju humla spännande och framför allt när det gick så bra för Sverige på hemmaplan! Tre vinster på samma dag liksom!


Efter hoppningen så blev det lite voltige och mounted games, superkul att få se lite av de mindre grenarna!


Vid 13:30 så hade jag ett lunchmöte med några från CUS för att utvärdera en konferens som vi hade för några veckor sedan. Vi åt på restaurangen hevean 24 som tydligen ärmest känd för sina räkmackor och utsikten. Ett bra möte blev det och självklart så tog jag en räkmacka som lunch, stor men sjukt god!


När vi hade lunchat och utvärderat klart så möttes jag och Sunna upp igen vid mässan och så tittade vi på värdscupshoppningen som var så fruktansvärt spännande i slutet så det knappt gick att sitta still. Men efter mycket spänning och till publikens jubel så blev det en Svensk högst upp på prispallen! Härligt avslut på helgen med andra ord. Vi skippade prisutdelningen för att hinna till centralen i tid och vid 18 så gick mitt tåg hem, denna gång utan massa strul vilket var skönt!

Eckermann och Mary Lous sista hopp över hindret som gav dem förstaplatsen i Världscupen!!!!!


Idag var det svårt att gå upp, både för att jag sovit för lite under hela helgen och inatt men också för att kroppen har tagit lite stryk under helgen. Men det var en fantastisk bra och rolig helg!

Av Elin - 25 februari 2018 18:13


Hej på er vänner. Jag skulle ha publicerat detta inlägg imorse, men jag hann helt enkelt inte, så det kommer nu istället. Kommer hem ganska så sent ikväll så vi får se om jag orkar titta in här eller om jag skriver om dagen imorgon. Men här kommer iallafall det inlägget om igår.


**************************************************


God morgon på er mina vänner! Alltså, vilken pers det blev för mig igår. Hade jag tänkt mig för så hade jag planerat helt annorlunda, men nu blev det som det blev helt enkelt.


Tänkte att jag skulle passa på att skriva om gårdagen lite mer redan nu då jag har fullt upp även idag hehe. Efter vårt första evenemang så vilade jag ju på rummet en stund för att sedan möta upp resterande av gänget då vi skulle promenera till resturangen vi hade bokat bord på. För mig blev det grillad lax till middag. Dock så var det ingenting till så blev inte alls mätt, men god var den iallafall haha.



Efter en middagspaus så tog vi oss tillbaka till hotellet och mässan för att köra igång vårt andra evenemang, Young riders lounge där syftet är att på ett enkelt men lyxigt sätt inspirera ungdomar till det valda ämnet som vi bestämt för just detta YRLet som var hur man får en hållbar häst. Det var lite förberedelser, men vi var ju så himla många så det gick hur smidigt som helst! Det blev en lyckad och bra kväll med massa inspirerande hästmänniskor och såkalrt ett helt gän med ungdomar som deltog i evenemanget. Självklart så finns det alltid saker att förbättra, men tycker att det blev bra.

Bild tagen av Alexandra Sjöblom

 

Bild tagen av Alexandra Sjöblom.

 


Bild tagen av Alexandra Sjöblom.


Tror att jag kom upp till hotellrummet strax efter 21 och då var jag heeeelt slut och hade så fruktansvärt ont i hela kroppen!!! De sista 30 minuterna så mådde jag illa och kände mig nästan febrig för jag hade så ont. Kan också bero på att jag fått dåligt med friskluft idag också, men ändå. Så ja, det blev en riktig jäkla pers igår och när jag kom upp på rummet och bytt om till nattline så var typ hela kroppen svullen för jag gått och stått nästan hela dagen. Men det var en väldigt rolig dag såklart!!


Idag blir det något lugnare. Sunna och jag ska titta på tävlingarna nästan hela dagen, jag har ett möte inbokat en timme vid lnuch och sedan vid 18 tror jag så går tåget hem till Stockholm. Så ja, jag antar att det blir på tåget som jag kan logga in här nästa gång. Ha en toppensöndag, det ska jag ha (och det har jag haft!)!

Av Elin - 24 februari 2018 14:47


Hej på er vänner. Alltså, den tröttheten som jag har nu är crazy!! Har verkligen haft fullt upp det senaste dygnet haha.

 

Men jag tänkte att jag kunde börja lite där jag avslutade igår. Nu är jag ju nere i Göteborg, resan hit igår kändes som en evighet kan jag säga. Skulle vara framme 20:10 på kvällen, men kom fram 22 då det var massa signalfel och annan resväg. Blev uppmött vid centralen av Sunna och sedan så åkte vi hem till henne för att bara chilla med pizza och snack. Båda var sjukt sugna på pizza och jag var dessutom sjukt trött. Men tror att vi gick och la oss närmre 1 på natten faktiskt trots allt haha.

Hehe


Imorse så gick vi nog upp strax efter7, Sunna tog en kort promenad med Svante, hennes hund, sedan käkade vi frukost i lugn och ro och tog det lugnt. Supermysigt! Vid 09:30 så skildes vi åt då jag skulle åka till Scandinavium för lite ridsportsarbete.

Hundmys <3.


Idag har vi i centrala ungdomssektionen haft fullt upp. Vi har två evenemang på samma dag. Nu under förmiddagen och ungefär fram till 14 så har vi förberett, genomfört och plockat undan allt som har med Hästkunskap cup att göra. En teoritävling för ungdomar som tävlar i att bli bäst på häst helt enkelt :). Vi hade en stor final idag i paddocken i mässan där. Väldigt kul, men mycket att göra. Det har alltså inte funnits mycket tid till att få sitta ned och ta det lugnt. Vilket jag märker av tydligt på min kropp. Men som sagt, det har varit väldigt kul! Nu blir det nog en liten bildbomb från dagen so far.


   

Några av oss han väl titta på lite tävlingar i iallafall 20 minuter haha.


Taggade lag!


Bara en bråkdel av allt material vi hade.


Har var mitt place hehe.


Tävlingsdags!


Prisutdelning, vinnare av årets Folksam Hästkunskap cup blev Lunds civila Ryttarförening!


Nu sitter jag uppe på mitt hotellrum och vilar upp mig, om 45 minuter ska vi mötas upp och gå och äta lite middag. Sedan ikväll så blir det ytterligare ett evenemang, Young riders lounge! Nä vänner, vila!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards