lyckopillerelin

Alla inlägg under februari 2016

Av Elin - 29 februari 2016 19:36


Hej på er vänner. Ingen rast, ingen ro. Det är ju ett under att jag har orkat med denna dag alltså. Men jag mår ändå bättre än vad jag hade förväntat mig idag. Vaknade utan röst, men det blev bättre ju mer dagen gick. Gick till parken med vår barngrupp, tillbaka på förskolan så var det bara att sätta sig och äta lunch och sedan sova lite med småbarnen, mys! Efter att ajg hade kommit tillbaka till rasten så hann jag väl vara med barnen i 10 minuter, sedan åkte jag och pappa på ett ärende som gick superbra och sedan fick jag skjuts tillbaka till jobbet. Under eftermiddagen var vi ute i det fina vädret och när jag hade slutat 16:30 så hade vi avdelningsmöte. Så vi larmade väl vid strax efter 18:30. Nu har jag suttit med lite ridsportsarbete, ätit middag och ska väl börja förbereda mitt Vårdcentralenbesök imorgonbitti. Vi får se hur länge jag orkar vara vaken, är sååååå trött!


Av Elin - 28 februari 2016 21:02


Oj vilken eftermiddag och kväll jag har haft! Vi tog bilen in till Tyrol och det gick hur smidit som helst att hitta parkering som tur var. Vilken partykväll med bara ABBA feeling! Hela stämningen var obeskrivlig. De hade gått all in med att dekorera, det kändes på riktigt som att man var i Grekland. Det såg nästan precis ut som jag hade trott och de hade verkligen tänkt på allt! Från golv till tak. Vi fick bra platser också och jättegod grekisk mat att äta, gissa om vi är mätta nu haha. Underhållningen var amazing! Lite luddig historia, men alla medverkande var i karaktär typ hela tiden vilket gjorde att det kändes ännu mera på riktigt och de var sjukt musikaliska! Sussie Eriksson briljerade som vanligt med sin humor och sin otroliga sångröst. Redan efter 15 minuter så ville jag göra om detta igen, var helt såld! Så magiskt att få uppleva även detta live och en sååå rolig idé av Björn Ulvaeus att kicka igång! Har ni inte varit iväg på denna megafest med bara massa ABBA musik, så se till att boka biljetter nu! Ni kommer inte ångra er!


Ingången


Tavlor längst hela väggen till garderoben


Dukat vid varje bord


Utsikten från ena balkongen



Sist men inte minst, efter finalnummret så åkte discokulan ned från taket, musiken höjdes och det blev värsta klubbkänslan, sååå härligt att se både unga och gamla dansa loss och skråla med till världens bästa ABBA.

Av Elin - 28 februari 2016 13:34


Hej på er mina vänner. Ledsen för att jag inte tittade in här igårkväll, men jag hade verkligen fullt upp från morgon till sen kväll så hade ingen möjlighet att sätta mig ned och öppna datorn. Men nu så! Det har varit ett intensivt men fruktansvärt roligt dygn för mig! Igår vid ca 9 gick tåget till Uppsala där jag skulle möta upp Julia, sedan fortsatte vi mot gävle. Vi var sjukt taggade och flummade runt på snapchat typ hela resan dit, det var ett bra tag sedan som jag skrattade så mycket som detta dygn, tårarna har bara runnit av skratt, härligt!


Väl i Gävle så tog vi ett stopp på ett fik för att äta lite, sedan tog vi en taxi ut till arenan. Så kul att se mello i en annan stad än Stockholm. Vilket jippo de hade i staden på grund av mello. Det är då man inser hur stort detta program är, coolt! Efter att ha suttit i bilkö ett bra tag och taximätaren hade tickat på till en ganska för hög summa än vad vi räknat med och vi fått hjälp ned till våra parkettplatser så var vi sjukt spända! Åh vad jag älskar att mello verkligen är hela Sveriges fest! Att få Sarah programleda igen var också kul, finns det verkligen inget som hon inte klarar av!? Hon är helt otroligt duktig och dessutom sjukt vacker!


Efter genrepets slut så shoppade vi loss lite bland kläder och annat, sedan tog vi bussen tillbaka till stan för att byta till tåg hem till Julia. Jag som rena rama 08an tyckte att hon bodde ute på vishan haha! Efter lite handling och beställning av mat så fick vi äntligen byta om till myskläder och slappa resten av kvällen för att sedan kolla på direktsändningen på TV.

Hej då mello!


Hej då Gävle!


Pizza till middag blev det för mig :)


Idag ställde vi klockan på 9, gick upp, åt frukost och fixade lite, sedan vid 10 så började min resa hemåt. 2,5 timme senare så var jag äntligen hemma! Nu har jag duschat och vilar lite innan jag, mamma och pappa ska åka in till Tyrol för Mamma mia the party, sjukt pepp! Hör av mig ikväll eller imorgon, kram på er!

Av Elin - 27 februari 2016 07:45


Vänner! Jag glömde helt bort att titta in här igår inser jag nu. Var så trött när jag kom hem från jobbet och höll på med massa annat, så tiden och orken sprang iväg. Dessutom så har jag lyckats få en förkylning i kroppen så är ju så där lagom seg i huvudet om man säger så haha. Trodde inte att jag skulle orka jobbet igår, men åkte dit ändå. Fullt upp i helgen också. Om några timmar befinner jag mig i Uppsala där Julia och jag ska mötas upp och sedan fortsätter resan mot Gävle över dagen. Vi ska se Mellogenrepet eftersom Sarah är programledare denna vecka. Sedan åker vi hem till Julia och kollar på direktsändningen på TV och firar lite olika saker, sover över där och åker hem imorgonbitti i lagom tid för att hinna hem och duscha och byta om till festkläder, för då är det dags för Mamma mia the party med mamma och pappa, såå spännande! Nu ska jag packa det sista och sedan måste jag byta kläder, kram på er!


Av Elin - 25 februari 2016 21:37


Hej på er vänner. Just nu sitter jag och äter middag, typ jordens senaste middag! Var nära på att sjukanmäla mig på jobbet idag då jag mådde skit när jag gick upp. Men vet hur det ser ut med personal och sånt så mitt samvete kunde inte det, pallrade mig till jobbet ändå. En bra, men lång jobbdag blev det idag då det var sen stängning för mig. Åkte hem och vände i dörren när jag väl var hemma för att pappa och jag skulle iväg på lite ärenden. Sjukt spännande och roliga ärenden så håll utkik här, om några veckor kanske jag droppar en stor nyhet. Vill hålla det för mig själv och några få till först innan alla får veta. Vi kom hem senare än vad vi hade tänkt oss så nu är det bara att stoppa i sig tomatsoppa med mozarella och sedan är det sängen som gäller. Imorgon börjar jag 30 min tidigare snäll som jag är så måste vara på jobbet redan vid 7, men det är mysigt att äta frukost med barnen, så det gör inte så mycket när jag väl har kommit dit. God natt på er och kram!


På väg till jobbet imorse, trött och snuvig...

Av Elin - 24 februari 2016 18:32


Trött idag. Har äckligt ont i kroppen. Till och med min chef kommenterade att jag såg trött ut idag. Stod iallafall ut att jobba idag. Åkte till Vällingby för att handla lite kläder inför i helgen och sedan mötte jag upp Bella på Spånga konditori. Vi fickade i en timme, hem en snabbis och sedan iväg på lägenhetsvisning. Nu är jag äntligen hemma i mysbyxor och ska skicka iväg lite mejl, kolla på Criminal minds och sedan sova. Ciao!


Av Elin - 23 februari 2016 21:37


Tog 7tiden imorse på jobbet och åt frukost med barnen. Var på teater med hela min barngrupp under förmiddagen. Rekommenderar Trappan i Vällingby för bra barnteater. Kramades med barn. Gick ifrån jobbet vid 14 för att åka på ombudsmöte med facket i Bromma. Deltog i intressanta diskussioner på mötet och är sugen på att lära mig mer. Drack kaffe och åt choklad under tiden och sa sedan hej då och tack för idag till jobbet.


Åkte vidare till stallet. Hade teorilektion om hästsjukdomar. Klappade knappt en enda häst. Hälsade inte ens på Jissa. Ångrar mig nu. Skrattade med vänner. Pratade med en fin väns mamma ett tag. Blev hämtad av mamma.

Capriccio var sjuk. Vi gav honom kärlek under lektionen :)


Nu är jag hemma. Har duschat, ätit och ska sova om någon minut. Är alldeles för trött. En bra, men otroligt krävande och lång dag. Imorgon är det kort dag på jobbet och sedan fika med Bella. Nu-sängen, god natt!

Av Elin - 22 februari 2016 20:47


Ny vecka nya möjligheter! Riktigt så glad och pigg kände jag mig inte imorse när klockan ringde vid 7. Somnade fruktansvärt sent inatt, hade en sådan fruktansvärd ångest och stress så låg bara och vände och vred på mig. Var som en zoombie på jobbet under morgonen och förmiddagen, efter lunch så började jag väl piggna till lite, jag säger lite! Ville fortfarande hem och sova haha. Var så trött idag så har typ busat med barnen hela dagen och exprementerat med de allra konstigaste sakerna, framför allt lekt med maten så barnen har skrattat så de kiknat och jag med för den delen. Att höra barnskratt är verkligen det bästa som finns! Direkt när jag slutat åkte jag vidare till Solna för DUS-möte. Ett väldigt bra möte och börjar bli riktigt taggad inför 2016! Mycket skratt och många kloka och bra ideér. Nu har jag precis kommit från duschen och ska snart gå och sova, offrade mig och börjar klockan 7 imorgon även denna vecka. Kram på er och god natt!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards