lyckopillerelin

Alla inlägg under juli 2017

Av Elin - 31 juli 2017 21:19


Hörni FÖRLÅT! Har helt glömt bort att titta in här idag, dagen har liksom gått i ett. För en timme sedan så tänkte jag att jag skulle logga in och skriva till er, men det glömde jag helt plötsligt bort haha. Men nu, bättre sent än aldrig! Jobb stod på schemat idag mellan 07:30-16:00, fick äntligen vara tillbaka på småbarn som jag älskar, så mina kläder har varit härligtfulla med matfläckar efter lunchen haha.

Jobbselfie när alla barn sover hehe


När jag slutat så blev jag upphämtad av mamma och så åkte vi vidare till bromma då jag ville titta på en möbel som jag letar efter. Skulle vilja köpa en sån här fotpall att ha vid fotändan av sängen med förvaring i också, men det går inte riktigt som jag vill. Nu lutar det iallafall åt att jag klickar hem en från chilli. Men vi får se...

Ja, ni ser ju vad jag ska ha den till kanske hehe. Denna blir det dock inte då den var alldeles för dyr för att vara en ungefärlig modell som jag egentligen vill ha :).


Efter några fler ärenden så åkte vi hem till villan i Spånga, jag blev bjuden på namnsdagsmiddag, grillat med färskpotatis, mums!


Nu har jag precis gjort klart alla skyltar till imorgon och tänkte öppna min Glossybox, sedan laga lite mat inför imorgon och tillsist gå och duscha och sedan sova! Det blir en lååååång dag på Skansen imorgon!

Spännande!


Hej då så länge, så kikar jag in här innan jag åker till Skansen imorgon bitti. Kram och puss!

Av Elin - 30 juli 2017 17:26


Hej på er vänner. Oj vad denna dag gick fort helt plötsligt! Sitter i soffan och andas lite och passar på att skriva till er då.

 


Bortsett från att jag tog sovmorgon idag och sov i över 11 timmar så har jag inte gjort så jättemycket. Fixat lite med bilder och så då jag vill ha struktur och ordning på alla bilder, det här med att fixa bilder tar alltid så lång tid! Men med tanke på att jag köpte ny telefon strax innan sommaren med mycket mer minne än innan så har det hunnit bli en hel del under sommaren som jag vill spara på min externa hårddisk så jag inte råkar radera dem helt på telefonen bara så där. Så nu är det safe iallafall, skönt! Under eftermiddagen så har jag och mamma varit en sväng på IKEA och handlat, det jag egentligen behövde fanns tyvärr inte, men som vanligt så kom man hem med lite annat. Typ badrumsmatta, kuddar och så. Sen är IKEA det perfekta stället att hitta skyltar tll allsången på haha.

Ja, ni ser ju hehe!


Nu har jag kommit hem efter att vi också passade på att handla lite mat, så nu har jag precis fyllt frysen och ska väl efter att jag skrivit klart detta inlägg börja laga lite middag. Var bara tvungen att sätta mig ned i några minuter och vila lite då jag blev så himla slut. Måndag imorgon, usch! Inte alls sugen på att gå upp tidigt och åka till jobbet, jaja that´s life! Nä vänner, middag!

Av Elin - 30 juli 2017 12:26


Okej, måste ju självklart skriva om igår! En sjukt bra kväll var det! I julas så gav jag mamma biljetter till Robbie Williams, det var väl ungefär det ända hon tjatade om när vi frågae vad hon önskade sig haha. Så igår var det då alltså dags. Vi tar allt från början!

Redo! Älskar sommaren när man bara behöver släga på sig lite mascara så ser man fräsh ut för man är så brun!


Eftersom jag inte ville att det skulle bli samma sak som när jag var på Adele förra året på Tele2 arena så åkte vi in tidigt. Adele började inte förs 40 minuter senare då det fortfarande var kö in till arenan när hon egentligen skulle ha börjat, men denna gång så gick det hur smidigt som helst! Det gjorde ju dock att vi kom väldigt tidigt, så vi stannade i globengallerian och åt lite middag.

Jag tog en välkryddad lasange, mums!


Väl på plats så var vi sjukt nöjda! Det var ju ett tag sedan som jag bokade biljetterna om man säger så, så jag hade ju ingen aning om vilka slags platser vi hade. Vi var mer än nöjda kan jag säga!

Merchen, jag var ju tvungen att köpa en kopp och en T-shirt, det är liksom standard när jag går på konsert :)


På plats!


Kvällen var ju värd all väntan kan jag ju säga, för jäklar vad bra han var! Förbandet var lite tråkigt, men när Robbie väl kom upp på scenen så var allt glömt. Jag brukar vara lite nojig när jag ser världsartister live, är så rädd att de ska vara sämre live än på inspelat där det är så mycket mix och så, men som tur var så blev jag positivt överraskad! En rolig och pampig början och självklart så var ju en av de första låtarna "Let me entertain you" och det gjorde han minsann! 

Åh, så fint! Hans pappa var där och sjöng med honom!




I början av konserten så testade han publiken med låttexter, han började sjunga alla möjliga låtar och så skulle vi sjunga efter, superkul! Han verkade så ödmjuk men ändå härligt kaxig och massa humor, får man vara lite kär? :) Först tyckte jag att avslutet var lite lamt till en början, hade förväntat mig massa pyro, konfetti och så, men det kom mest i mitten av konserten. Vilket såklart inte gör någonting. Självklart sjöng han "Angel" som näst sista låt och då blev det pyro och eld, mäktigt! Avslutet blev istället lugnt och fint med låten "My way" och sedan lknöt han ihop säcken och gjorde samma sak som i början, att han börjar sjunga och publiken sjunger efter, men denna gång med bara hans låtar. Så fint och mäktigt!


Ja, en toppenkonsert var det verkligen, kommer nog alltid minnas denna konsert! För första gången så var det också väldigt lätt att åka hem trots att vi var 34000 som skulle hem samtidigt haha!



Av Elin - 29 juli 2017 12:59


Hej på er alla fina! Mår ni bra? Jag mår ju bättre än vad jag förtjänar, det blev lite för mycket av det goda igår om man säger så haha. Det blev en bra kväll bortsett från att jag var tvungen att stupa i säng tidigare än väntat då jag inte mådde så himla bra. Är glad att jag var hemma och hade Sara och Sofi där om jag hade behövt välja mellan att vara själv eller inte haha. Vi har sedan länge pratat om att vi ska titta på Greýs anatomy tillsammans och köra dryckesspelet, vi hittade ett roligt på facebook för ett tag sedan som vi ville prova. Nästa gång vi gör detta så tror jag nog att jag väljer att dricka saft haha!

Lite hur det såg ut :)



Idag har jag spenderat dagen med att städa efter igår och nu sitter jag här i soffan och äter korv och läser lite bloggar.


Tror itne att det blir något mer inlägg för idag, mamma och jag ska på konsert ikväll nämnligen :). Ha en toppenlördag, det ska jag ha!



Av Elin - 28 juli 2017 15:20


Vänner. Jag mår bättre idag, har fortfarande ont men mentalt så känns det väl lite bättre. Men det var nog ändå rätt beslut att vara hemma idag också från jobbet. Har sovit i nästan 13 timmar både idag och igår och gör lite saker i taget här hemma. Ikväll blir det tjejkväll med Sara och Sofi hemma hos mig, ser fram emot det! Nu måste jag göra rent köket, kram på er och ha en toppenfredag!


...

Av Elin - 27 juli 2017 12:19


Det är tungt nu. Har jobbat i två dagar denna vecka, idag och imorgon går inte-jag blir hemma för att vila, jag känner mig redan helt sänkt både fysiskt och psykiskt. Har varit nere i flera dagar nu och för det mesta så försöker jag att andas och inte bryta ihop, jag orkar inte gråta och jag är rädd för att jag inte kommer kunna sluta när jag väl har börjat. Jag hade räknat med att det skulle vara tufft de första dagarna, men att ett bakslag skulle tära så här mycket känslomässigt var jag inte riktigt beredd på. Blir så himla besviken på allt när det är så här, att jag aldrig lär mig.

Av Elin - 26 juli 2017 20:13


God kväll på er alla där ute! Nu är jag hemma och är helt och hållet slut! Kanske inte så jag skulle kunna somna, men min kropp är helt slut iallafall! Det var riktigt tungt att gå upp imorse, orkade knappt hålla ögonen öppna när jag gick på toaletten haha. Jobbdagen blev lite kortare än vad det stod på mitt schema. Jag var tvungen att kompa och åka hem ca 1,5 timme tidigare för att byta benprotes då jag hade så ont. Dagens höjdpunkt på jobbet var iallafall när jag drog framUSB-microskåpet och några av barnen fick undersöka alla möjliga saker, våra olika hår, våra tröjor, leksaker och allt möjligt, så kul haha!

  

Här undersöker vi mitt plåster haha.


När jag iallafall kommit hem och bytt ben så vilade jag lite, bytte om och sedan åkte jag mot Mall of scandinavia för att möta upp Vånkan och Sara och barnen. Vi hade planerat att gå till leklandet/lekrummet för att leka av oss alla fyra, men det var så sjukt mycket folk så vi gick runt ett tag och kollade runt i affärerna istället, intressant det med för de små haha.

 

Jag blev barnvagnschafför då A helst ville spring omkring istället haha


Det här med vatten var väldigt intressant!


Jag var sjukt hungrig och hade så ont så vi avslutade allt med mat (för min och barnens hel hehe) och så lite kaffe på det till oss vuxna. Vi hamnade på Panini precis vid entrén, billig kaffe och sjukt dyr mat om man ska sammanfatta det hela haha.

Jag blev iallafall gladare med mat i magen och vila


 

En pappersmugg är rolig på alla sätt när man är 1 år haha.


Nu resten av kvällen så ska jag bara ta det lugnt och vila upp kroppen, vi får se hur det går på jobbet imorgon när kroppen redan skriker så här mycket efter andra jobbdagen! Nä, nu ska jag försöka få lite struktur på alla bilder som jag har i telefonen, kram på er!



Av Elin - 26 juli 2017 12:15


Tidsinställt inlägg, när detta publiceras så är jag på jobbet.


Så var veckans allsång över. Usch, veckorna går så fruktansvärt fort och jag börjar redan få lite separationsångest känner jag. Jag vill aldrig dra mig ur denna allsångsbubbla! Jag har för roligt och är läskigt lycklig överlag när jag får spendera mina tisdagar där! Min frizon och min terapi. Jag brukar ha ganska lätt för mig att förklara med ord, men några saker som gör mig så himla lycklig i livet går helt enkelt inte att förklara i ord. Menmen, nu halkade jag in på något annat istället för att skriva om dagen. Det hände så otroligt mycket under dagen så jag kommer knappt ihåg hälften känns det som haha.

Blev lite hästmys vid entrén innan de öppnade :D


Jag och mina allsångsskor på plats!



Vilopaus hehe


Sanna!


Tove Styrke


Anna Sköld (Wizex), Sandra Estberg (Martinez), Henrik Sethsson (Casanovas), Andreas Olsson (Sannex) och Maria Persson (Blender)

 

Svante Thuresson & Nisse Landgren


Darin


Jag trodde att jag hade klätt mig alldeles för lite i morse, men det var ju faktiskt ett nästan perfekt väder hela dagen! Inte för varmt och inte för kallt liksom haha. Som vanligt så gick ju dagen i raketfart och det bjöds på massa bra musik! Tycker inte att veckans program var ett av de bästa under säsongen, det kändes inte som att publiken riktigt var så där galet peppade som det brukar vara och det var inte heller så jättestora artister förutom typ Darin. Men det hände massa annat roligt ändå, skrattattacker så man fick ont i magen, SVT-intervju som de sänder på webben innan sändningen, härlig sång tillsammans med Tove Styrke i webbsändningen och mycket mer! En bra dag helt enkelt!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards