lyckopillerelin

Alla inlägg under augusti 2019

Av Elin - 31 augusti 2019 17:10


Hej på er vänner! Nu sitter jag ännu en gång i sängen och tänkte vila lite innan det är dags för middag om två timmar ungefär. Var lika trött imorse som igår när klockan ringde och jag mådde faktiskt lite illa av någon konstig anledning. Men efter en rejäl frukost så mådde jag bättre! Idag har fokus legat på att träna på att ha motiverande samtal, tre jättebra timmar där vi lärde oss mycket rätt och fel på olika sätt, blir kul att få prova detta på barnen sen och hoppas att det gör skillnad! Sedan har vi pratat lite kost och hälsa men också den extrastressen som ligger på en person med funktionsnedsättning, även om vi alla vet om det och märker det i vår vardag, så är det så himla bra att bli påmind ibland! Tiden gick kalasfort även denna dag och vi har lite svårt att ta in att det är sista dagen imorgon. Vi blir bara en bättre grupp för varje minut som går och vi lär oss så otroligt mycket av varandra, så jäkla grymma vi är!

Obligatoriska frukostbilden hehe


Obligatoriska redobilden hehe.


Och obligatoriska allt-på-bordet-bilden hehehehe.


Nu har jag precis tagit en dusch och sitter med handduken i håret och tänkte kolla på två serieavsnitt för att glömma bort hur hungrig jag redan är, trots att vi fikade för två timmar sedan. Nä vänner, hoppas att ni också har haft en toppendag, kram på er!

Av Elin - 30 augusti 2019 16:51


Hej på er vänner! Just nu sitter jag i sängen inne på mitt hotellrum och vilar lite efter denna intensiva men sjukt roliga dag!


Jag tror att jag råkade läsa lite länge igårkväll, för när klockan ringde 06:30 så var jag så fruktansvärt trött! Orkade knappt hålla ögonen öppna haha, men jag visste ju att en lång och god hotellfrukost väntade, så jag masade mig upp ändå. Det var ett tag sedan som jag bodde på hotell nu, så har verkligen saknat hotellfrukost insåg jag när jag kom fram och såg allt + att jag älskar detta hotells frukost haha!

Klämde i mig allt detta i godan ro och var så sjukt mätt efteråt haha.


Sedan var det bara att köra igång dagen, taggad till tusen!


Dagen började med lite introduktion och sedan så kom Åsa Llinares Norlin, ordförande för Svenska parasportförbundet och startade allt med en inspirerande föreläsning om att vi är bättre än vad vi tror. Så många klocka ord verkligen! Sedan fortsate dagen med massa information från Sörmlandsidrotten och mycket annat. Vissa saker har jag hört förut under förskollärarutbildningen och andra saker var nytt. Sjukt mycket skratt och vi känns som ett riktigt bra gäng! Nu under sista passet så hade vi ett sådant himla fint ögonblick när vi pratade om vad idrotten har betytt för oss och vad vi vill ge till de barn och ungdomar vi kommer träffa under denna resans gång, så himla starkt på många plan! Det har varit intensivt, men också väldigt väldigt roligt måste jag säga! Har nästan redan separationsångest från detta haha.


Nu sitter jag som sagt här i sängen utan benprotes och vilar efter denna långa dag. Om en timme är det middag, men innan dess tänkte jag faktiskt öppna min bok och läsa lite. Hörs imorgon, kram på er!

Av Elin - 29 augusti 2019 21:43


God kväll på er vänner, det blev ett något sent inlägg här idag då tiden gått så fort! Just nu så sitter jag i min hotellsäng här i Eskilstuna och tänkte snart lägga mig och läsa lite innan jag släcker för dagen. Klockan står på 06:30 imorgon och sedan är det full rulle hela dagen! I eftermiddags så åkte jag alltså hit till Eskilstuna för att det blir tre dagars introduktion på nya jobbet. Jag är verkligen så himla peppad! Det ska bli såååå kul att äntligen få starta igång detta projekt! Eftersom vi börjar så pass tidigt imorgon så kände jag att det var skönast att åka hit redan idag och sova på hotellet så jag redan är på plats, dessutom så har jag varit på detta hotell så otroligt många gånger så känns nästan som hemma haha (hade ju liksom wifi så fort jag klev innanför dörren-och då är man ju hemma hehe)! Kom hit vid 18:30, gick lite ärenden och sedan mötte jag upp en av projektledarna för att ta en taxi hit till hotellet. Vi har käkat middag och pratat om allt möjligt, framför allt om projektet, andra jobb, idrott och funktionsnedsättningar av olika slag. Vi har verkligen haft det så trevligt och efter dessa timmar så är jag ännu mer taggad på detta och att få träffa resten av gänget. Nä vänner, hörs imorgon kväll, nu ska jag läsa och samla lite kraft inför helgen. Kram på er!

Av Elin - 28 augusti 2019 17:07


Nu tänkte jag visa er en före och efterbild på mitt sovrum. Många tror att jag har flyttat bara för att jag har instagrammat om detta under tidens gång, men så är ju icke fallet. Detta är alltså mitt sovrum ute på landet, vi byggde vårt hus när jag var liten, men nu när jag är vuxen (eller, ja inget barn iallafall haha) så ville jag göra om för att kunna sova bättre när jag är där ute, framför allt byta säng så jag får plats haha! Här kommer bilderna, bjuder på att det är otroligt stökigt i före-bilden och att min arm ligger på golvet, bilden är väldigt gammal också så det är lite ofixat, men det är tyvärr den enda jag har. Det som är kvar att göra nu är att sätta upp lite tavlor och gardin, sen är jag nöjd, men det får bli till i vår när jag kommer ut igen!


 

Av Elin - 27 augusti 2019 22:12


God kväll på er! Att jag ens är vaken vid denna tid är ett under. Vaknade vid 5 imorse och kunde inte somna om då ångesten fortfarande var så brutal. Mår verkligen inte bra av att vara själv och inte ha så mycket inplanerat just nu! Har fått ta varje kvart i taget hela dagen och på något sätt så har jag orkat mig igenom en dag till. Ställde mig och gjorde pannkakor till brunch vid 10 då jag var så hungrig och behövde något att göra, så satte mig i soffan som nu är min säng fortfarande framför idol och kollade ikapp på veckans avsnitt samtidigt som jag åt, mysigt ändå.


Sedan försökte jag få timmarna att gå genom att läsa och lyssna på poddar för att skingra tankarna tills jag helt plötsligt fick bråttom iväg till Spånga för middag hos Bella. Var typ ett halvår sedan som vi sågs sist, så det var VERKLIGEN på tiden haha, men så är det när livet kommer emellan helt enkelt. Blev bjuden på middag som sagt och vin och så tog vi det bara lungt hemma hos henne tillsammans med barnen. Vi hade ju massor att prata om så tiden gick fort kan jag säga!

Bästa efterrätten, rosé och vitlöksbröd haha!


Nu har jag kommit hem och är helt slut, men mår lite bättre efter några timmar med en fin vän! Men har tagit min kvällsmedicin och tänkte försöka sova nu, så vi hörs imorgon!

Av Elin - 27 augusti 2019 12:42


Två veckor har gått sedan allsångsfinalen 2019 och herregud vad jag saknar min allsångsfamilj och stämningen, saknar musiken, saknar känslan av att vara lycklig på ett sätt som jag inte kan vara på något annat ställe, min fristad. Mitt syre.


Denna sommar har verkligen gått galet fort! Tänkte att jag skulle bjuda på en bild på alla mina skyltar jag gjort detta år. Som ni säkert redan vet så älskar jag att göra skyltar, mest för att det får mig att peppa igång till nästa vecka och för att det är som terapi. Brukar lyssna på en podd eller kolla på gamla avsnitt av allsången eller liknande samtidigt som jag skissar, färglägger och får använda fantasin och jag kan sitta i flera timmar! Några kanske ni känner igen från tidigare år, några kanske ni känner igen från TV-rutan och andra kanske ni glömt bort. Jag själv inser att jag nog glömt bort några av dem nu när jag har samlat ihop alla haha. Två av skyltarna hamnar på min hedersplats ovanför sängen, Carola och Så som i himmelen som har autografer på. Resterande ska jag försöka få in i min allsångslåda nere i källaren, den är redan väldigt full så vi får se hur det går haha!

Av Elin - 26 augusti 2019 23:00


Att få skriva av sig här hjälper för det mesta. Jag har svårt att hitta de rätta orden när jag pratar, men att sitta och skriva är mycket lättare för min del. Men ibland så är jag lite rädd för att dela med mig av mina innersta känslor. Tänker kanske inte riktigt på vem som läser och hur det kan tolkas. Det är läskigt att vara ärlig. Att blotta sig på detta sätt. Att visa sig svag. Men samtidigt så vill jag vara ärlig, för livet är inte alltid på topp.

Orkar inte orka mer. Jag vet inte hur många gånger jag känner att jag inte orkar mer. Att jag inte orkar stå upp för mig själv. Vara glad. Andas. Denna brutala ångest som håller mig i ett järngrepp. Som tar över allt så jag bara ser mörker. När jag inte vill leva längre för att jag bara inte orkar, för att jag inte orkar kriga emot min egen kropp varje dag. Jag vet inte hur många gånger om dagen som jag tror att jag kommer dö. Jag är så jävla rädd för att dö, samtidigt som jag är lika rädd för att leva. Men mest av allt så är jag så otroligt less. Less på att känna mig ensam i detta. Less på att känna mig så liten. Less på att kämpa. Jag har så himla svårt att vara själv just nu, ångesten kommer direkt. Men samtidigt så stöter jag bort folk i min närhet. Vågar inte släppa in dom. För tänk om jag blir ensam kvar tillslut. Det har ju hänt förut. Jag vill inte höra att det kommer bli bra. Att jag är stark. Jag vill bara att denna ångest ska försvinna. Vill bara sova.


Av Elin - 26 augusti 2019 11:45


Igår, efter landet så stod fotografering i stallet på mitt schema. För några år sedan så fick jag möjligheten att medverka i några tidningar som pararyttare och nu fick jag frågan igen för en annan, lite större tidning (får tyvärr inte berätta vilken än). Självklart så sa jag ja och igår var det dags för fotograferingen.


Elin följde med mig som hästskötare och lite mentalt stöd, kändes väldigt tryggt. Så vi var i stallet ca 45 minuter innan fotografen kom för att borsta Billy, smörja träns och förbereda lite inför helt enkelt. Jag valde mellan att ha Billy eller Jissa med, men eftersom det handlar om pararidningen så blev det tillslut Billy som fick vara med då han är den ultimata parahästen och dessutom väldigt tacksam att fotas med! Vi började med lite bilder inne i stallet när jag gjorde ordning Billy inför ridning. Sedan gick vi ut och tog lite bilder utanför stallarna.


Efter det så hoppade jag upp på Billy och så gick vi ned till ängen för att fortsätta fota lite där i ljuset. Billy var verkligen så himla duktig! Han stod på ängen och gnäggade lite och undrade vart alla kompisar var, sedan blev han lite spänd när hundar och joggare kom, men annars så skötte han sig exemplariskt! Mysigt att få sitta upp igen och skritta lite och senare få lite fina bilder på oss.


Efter ungefär 45 minuter så gick vi tillbaka till stallet, tog lite fler bilder när jag borstade och så och sedan så var vi nöjda med dagen! Ska bli riktigt spännnade att se hur det blir när tidningen kommer ut i vår, i veckan så tror jag att jag ska prata med journalisten också som kontaktade mig angående detta. Lovar att berätta när tidningen kommer och vilken det är så fort jag får!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards