lyckopillerelin

Alla inlägg under augusti 2019

Av Elin - 5 augusti 2019 23:08


Hej på er vänner! Herregud vad denna dag har gått fort! Tänkte för flera timmar sedan att jag skulle titta in här, men sedan glömde jag helt bort det haha. Idag stod klockan på 7 och det var dags att åka till jobbet, första dagen efter semestern, alltid lite ångestfylld men när jag väl kom dit och kramade om barnen och kollegorna så blev det bättre. Efter ett samtal med min chef så kom vi fram till att jag skulle ta tjänstledigt redan från och med imorgon (jippie!!) jag har kommit in på de kurser jag sökte i våras och så ska jag ligga lite på och förhoppningsvis komma in på specialpedagogprogrammet snart, vi får se! Men denna termin är iallafall avsedd för plugg och ett nytt extrajobb som jag ser så mycket fram emot! Så numer är jag tjänstledig fram till årsskiftet och förhoppningsvis så kommer min kropp att må lite bättre då + att jag får göra något kul! Känns alltid tråkigt att lämna sina kollegor och barn och särskilt som det ser ut just nu, men nu måste jag verkligen tänka på mig själv i första hand!

Vid 12 gick jag ett varv och tackade för mig och sedan åkte jag hemåt!


Mamma och pappa kom över på eftermiddagen för att kolla lite saker här hemma, sedan gick de efter en timme ungefär. Då var det bara dags att ta tag i det här med att ringa massa telefonsamtal till alla möjliga och sedan så började jag förbereda morgondagens allsång, typ lite skyltar och sånt. Under kvällen så har jag sträcktittat på sista säsongen av Johan Falk, så bra alltså! Så ja, det var väl egentligen därför jag glömde att logga in här haha. Nu vänner så måste jag verkligen sova för att orka med morgondagen, vi hörs då! Kramkram!

Av Elin - 4 augusti 2019 18:09


Hej på er vänner! Gick och la mig redan strax efter 21 igår kväll då jag var heeeelt slut efter två dagar med intensivt gående och stående haha. Men nu kommer uppdatering av priden igår! Blev väckt isch av Svenska ridsportsförbundet idag så har också haft fullt upp med det tidigare idag. Men tillbaka till igår, jag pimpade min rulle och så åkte jag in till Rålis för att möta gänget vid 12. Sedan var det full rulle (hehehe, göteborgsskämt) till klockan 18 ungefär då jag klev innan för dörren igen här hemma. Vilken lyckad dag det blev ändå! Ungefär 30 glada ridsportare gick paraden ihop för att visa att ridsporten är en sport för alla-hela livet! Jag hade ju rullen med så när jag kände att det blev för mycket ont så satte jag mig ned och tjoade och tjimade i den samtidigt som jag blev påputtad, så skönt haha! Känns nästan som att tiden går fortare och fortare varje år, men det kanske är för att man vet vägen från start till mål och att man har roligare och roligare! Tror att vi alla är taggade till nästa år redan haha! En lyckad dag iallafall med bra väder och härligt med lite ridsport igen! Nu är det snart dags att dra igång allt igen så detta var verkligen en bra start för terminen! Heja ridsporten! Här kommer massa bilder!

 


Nu måste jag gå och klä på mig lite bättre kläder och hänga en tvätt, kram på er!

Av Elin - 3 augusti 2019 18:49


Hej på er vänner! Det var varit lite tomt här på bloggen de senaste dagarna, men har inte riktigt orkat att titta in här så det blev en liten paus. Men nu är jag tillbaka och tänkte skriva om gårdagens konsert! Det var alltså dags för BAO, Benny Anderssons orkester att spela på Skansen, Solliden igår och SOM jag längtat! Jag kom dit strax efter 16 och så var det bara att köa till dörrarna öppnades vid 17:30. Sedan tänkte jag att jag skulle hyra en stol då jag inte skulle orka stå i 4 timmar då konserten var så lång, men det var en jäkla kö där också och jag hade redan så ont så jag gav upp. Hade ringt Skansen innan men de kunde inte hjälpa mig och allt blev bara pannkaka, var så lack där ett tag! Men jag gav upp och så gick jag till resturangen och beställde köttbullar och en cider till middag.


Vid 19 prick så kom de ut på scenen och då var det cirkus 3,5 timmes av bra musik av alla dess slag! Att BAO har kul på scenen går inte att missa! Det är så himla härligt att se deras passion för sitt yrke och att de är så glada och har så kul ihop så det smittar liksom av sig på publiken, så härligt! Jag tog ståplats och så passade jag på att sitta på marken och vila fötterna när Helen Sjöholm eller Tommy Körberg inte var på scen. Det var en grymt bra spelning, saknade typ ingen låt haha och en bra mix av glädje och lite vemod. Jag var ju främst där för Helen och när hon öppnar munnen och börjar sjunga, asså jag får ett sådant himla lugn i mig! Vackrare röst får man leta efter! Men det allra roligaste med att se BAO live är verkligen deras genuina glädje och så är det så fruktansvärt mycket musik, alltså mycket instrument och det händer alltid saker i låtarna vilket är så otroligt häftigt! Har ni inte sett dem live någon gång så rekomenderar jag er verkligen att göra det!

Vilopaus haha.



Så ja, bortsett från fiaskot med sittplats så var det en underbar kväll! Så härligt att få ladda på med lite Helenendorfiner!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards