lyckopillerelin

Alla inlägg under januari 2013

Av Elin - 31 januari 2013 16:29


Jag bjuder på en bildbomb på denna skolvecka! :D


                   

Av Elin - 31 januari 2013 13:48


 


Nu är denna skolvecka slut. Hade en kort dag idag med bild i 3 timmar. Idag fick vi hålla på med lera, jättekul verkligen, men jag tycker nog mer om att måla och kladda som vi gjorde igår tror jag. Åh vad jag älskar den här kursen, tänk om hela utbildningen vore så här lärorik och rolig hihi. 


Nu ska ajg bara ta det lugnt resten av dagen, titta lite på TV och kanske sova lite. Tror ajg håller på att bli sjuk nämligen. Har gått runt denna vecka och känt mig lite småhängig, hatar sånt. Antingen så blir man sjuk eller inte lixom. Hellre att ajg är febrig och sjuk några dagar och sen helt frisk än att gå omkring och känna sig smådålig. 


Ikväll ska familjen iallafall iväg till Hamburger börs för att titta på Magnus Uggla, inte så taggad nu men lär nog bli. Tror det kommer bli en grym kväll! Nä hörni, återkommer senare idag för nu ska jag titta lite på TV ;).



Av Elin - 30 januari 2013 20:42


Äntligen så är jag hemma, kan byta om till myskläder och ta en kopp te. Dock så måste jag läsa lite kurslitteratur, men det är en annan femma.


Dagen idag har varit väldigt lång. Från 09:00-20:00 så har det varit full rulle kan man säga. Om man bortser från en paus på 45 minuter då jag fick skjuts till DUSmötet. Var iallafall första bildlektionen idag, en riktig rolig dag måste ajg säga, vi har fått kladdat och målat hur mycket som helst. Tänk att det är så kul att få kladda med färg, man blir barn på nytt i denna kurs och jag älskar det! Vi körde på rätt så intensivt idag så vi fick faktiskt slute en hel timme tidigare. Riktigt skönt då jag hann hem mellan skolan och DUSmötet.


Fick till och med skjuts till mötet som jag skrev innan, lillebror fick välja mellan att dammsuga huset eller skjutsa mig hehe. Ja, jag är bortskämd, men eftersom jag hade planerat att inte hinna hem mellan skola och möte så var jag tvungen att ta med mig allt från FULKen i helgen till mötet och jag fick sjukt ont i kroppen av att bära den kassen så det var egentligen därför ajg fick skjuts. Älskar mina långa meningar! Detta gjorde så jag faktiskt fick 45 minuter hemma innan mötet och det var riktigt skönt faktiskt.


Mötet nu ikväll har gått bra, är så sjukt taggad på alla nya uppdrag och allt! Är verkligen tacksam över att jag får chansen att påverka ridsporten redan som ung. Så kul är det! Dock så var jag väldigt trött så jag kände att ajg blev lite oseriös i slutet, men det bjuder jag på ;).


Nä hörni, nu ska jag titta på Mia på Grötö och sedan är det dags att börja läsa lite kurslitteratur, lär nog somna mitt i läsandet för jag känner att ögonlocken redan är tunga, men vi får se. Puss på er och godnatt säger jag redan nu.

Av Elin - 30 januari 2013 12:15


Tyvärr så får jag inte träffa min fina prins idag. Åh, vill verkligen rida men jag vill sammtidigt vara engagerad inom ridsporten, tråkigt ibland att man ska behöva välja bort ridningen för att man ska kunna utveckla ridsporten. Men efter den 23de så hoppas jag att jag kan prioritera ridningen igen. Jag får hoppas att lilla Brulle blir extra glad nästa vecka av att se mig ;).


 

Av Elin - 30 januari 2013 07:22


 


Vaken och uppe! Eller, vaken kan man ju ta och diskutera. Är så trött så jag knappt kan koden till telefonen haha. Idag blir det en låång dag för mig, klockan 9 börjar bildlektionen som håller på till 16 och sen direkt vidare till Kansliet för att ha DUSmöte. Hoppas på ett sätt att vi får sluta en timme tidigare i skolan så hinner jag hem en snabbis innan mötet. Just nu så vill jag att dagen ska gå fort så jag får komma hem och sova igen. Återkommer ikväll när jag nu kommer hem. Kram på er, ha en bra dag!

Av Elin - 29 januari 2013 18:25


Hej på er mina kära vänner, eller ovänner..? Det känns som om det har varit en jättelång dag idag, men egentligen så har det nog inte varit det. Trots en härlig sovmorgon imorse så stod klockan på 8, pluggade lite och tog det bara lungt under förmiddagen. Vid 1130 åkte jag till universitetet och hade den sista dramalektionen, riktigt tråkigt att dramat redan är slut, tror nog alla i klassen har haft riktigt kul! Idag jobbade vi mycket med improvisation och så spelade vi även upp en liten teater med våra SAgrupper, inte så svårt att spela upp något om känslor som förvandlas, men riktigt kul var det och ändå lärorikt på något sätt.


När jag ändå är inne på skolan så kan jag ju säga att det känns lite tungt nu asså. En lärare som inte tycker om mig och vägrar att godkänna mig på kursen, inget CSN och full rulle på estetkursen just nu. Jag vet vad ajg vill och jag vet att jag ska klara det. Men just nu känns det långt borta, skulle inte banga för en kort VFUperiod nu så man får tillbaka gnistan igen och blir lite påmind om varför man sitter vid skolbänken nästan varje dag...men jag tror på att allting går bara viljan finns så det är bara att bita ihop och försöka se framåt antar jag.



Snart hade jag tänkt att gå ner och cykla lite, var en vecka sedan jag tränade sist typ så det börjar nog bli dags att komma igång igen så man inte tappar all motivation. Återkommer senare, kram!

Av Elin - 29 januari 2013 10:45


Åh, längtar till helgen :D.


 

Av Elin - 28 januari 2013 20:00


Yes yes, så är det. Ska vi ta dagen i ordning kanske? Så jag inte råkar glömma något viktigt menar jag. Var ju som jag har nämnt tidigare på återkontroll imorse på Radiumhemmet. Var inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara. Självklart så var det lite jobbigt, men på något sätt så kändes det som om jag har gjort det här förut. Vet inte riktigt hur ajg ska tolka beskedet. Tydligen så kollar dom lite extra på två av blodmarkörerna, den ena var fortfarande låg och bra, men den andra var lite förhöjd som kan tyda på äggstockscancer. Men tydligen så kan det bero på flera olika saker att den är förhöjd så vi får hoppas att det beror på något annat. Nu skrämmer inte ordet cancer mig lika mycket som sist, utan det är nog mer själva behandlingen som skrämmer mig. Men nu ska vi vara positiva och hoppas, hoppas, hoppas att den förhöjda markören beror på något annat!


Efter KS så var det skola till 16. Drama denna gång med, lika kul var det oxå! Vi har en sjukt bra lärare som man skulle vilja ha resten av utbildningen, hon var säkert en urbra förskollärare när hon jobbade som det. Man blir väldigt inspirerad av henne och framför allt så känns det så skönt att faktiskt få vara barnslig på lektionerna när man leker olika lekar och spelar teater, fast just teater inte är min grej riktigt. Vi fick iallafall sluta lite tidigare vilket var skönt eftersom man faktiskt blir rätt så slut när man har kört så intensivt i flera timmar.


Nu har jag precis kommit hem efter lite veckoshopping med mamma, mat alltså. Passade på att köpa helgmys oxå i form av choklad och fyra filmer faktiskt. Har verkligen ledsnat på alla mina filmer jag har (förutom mamma mia såklart) så kände att jag behövde lite nya filmer hihi. Nä, sen var det väl inget mer för dagen kanske. Jo, schlagernörd som jag är så är jag självklart medveten om att det blir Petra Mede som håller i Eurovision song contest i Maj. Är ärligt talat besviken över valet, först Malmö och sen Mede. Personligen så tycker ajg inte riktigt att hon hör hemma i den världen, men hon klarar det säkert galant, annars tror jag inte att hon hade blivit vald. Hade nog innerst inne velat ha Sarah Dawn Finer eller någon som programledare, men man kan inte få allt, det blir nog bra! 


Nä höni, nu har jag nog sagt allt ajg ville säga. Kanske lite mycket? Cred till er som orkade läsa allt. Imorgon är det sovmorgon, men tänkte ställa klockan på 8-9 ändå så jag inte vänder på dygnet igen. Kram på er och sov gott. Det ska jag göra!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards