lyckopillerelin

Alla inlägg under mars 2011

Av Elin - 31 mars 2011 22:06


Blev ridlektion på Jissa idag! Det var ett tag sedan och det kändes skönt att sitta upp på henne igen. I helhet så gick det väl helt ok, det har gått bättre och det har gått sämre.


Skrittade en snabbis utomhus sedan in i ridhuset igen. Började med att gjöra halter och flytta henne lite, hon var lite loj i början och ville gärna kolla på annat och larva, men när ajg hade kommit fram i trav och tampoväxlat henne lite så började hon lyssna bättre. Red på förlängd hörnlinje och gjorde skänkelvikningar. I början så ville hon inte lyssna riktigt på skänkeln men när ajg blev mer bestämd och inte lät henne komma undan så blev det riktigt bra! I trav dessutom! Har nog aldrig gjort så fina skänkelvikningar i trav någon gång.


Red sedan lite självständigt och fattade galopp mm. I Vänstervarv så tänkte jag mycket på att göra många och korta fattningar, dels för att hon inte skulle kunna dra iväg och bara trava på i den takten hon ville och dels för att ajg skulle tänka på att INTE KLÄMMA MED BENEN! Hon har blivigt så tjurig på mig den senaste tiden då jag har en viss förmåga att råka klämma lite med benen, så gjorde mycket trav-galopp-trav övergångar. Hon lyssnade ganska bra tillslut och jag lärde mig att tänka på att vara övertydlig med fattningen istället för att klämma, då blir båda nöjda. I höger så tänkte jag mäst på att försöka hålla igång en lugnt och bra galopp, har ju lite svårt att hålla igång galoppen men jag tempoväxlade och försökte rida i en lugn högergalopp sammtidigt som hon gick i en rund och bra form, ibland så tog hon upp huvudet men för det mesta när ajg väl tänkte på att RIDA så såg det rätt så okej ut. 


I Slutet så jobbade vi dom i en lugn och låg form, Jissa har en viss förmåga att hålla på att dra upp och ner huvudet och det gjorde hon även idag, men jag försöker verklgien få henne att jobba så hon inte tänker på att göra det (vet nite om det kan vara för att det är jobbigt och hon gärna vill slingra sig ur formen för att vara bekväm).


Jag har märkt att jag har hittat speglarna i ridhusen nu! Efter snart 13 års ridande så har jag förstått att dom är till en stor hjälp, lyckat! Meen, jag känner verkligen hur jag har börjat titta mer rakt fram och i speglarna, då ser jag hur det ser ut och kan rätta det bättre!



Lyckopiller <3  

Av Elin - 31 mars 2011 20:56


Dagen har gått väldigt fort. Har börjat jobba 11-16 på torsdagar så får sovmorgon onsdagar och torsdagar nu förtiden, I like!


Idag stod klockan på 0845, skulle bänka mig framför datorn och boka biljetter till Carolas avslutningskonsert i Stockholm, så den 31 September 21:30 Sitter Emelie och jag förhoppningsvis på bra platser och njuter för fulla muggar! Längtar som in i h-vete, sen i december är det ju dags för den årliga julkonserten oxå och då ska vi kirra första parkett!


Eftersom dagen började bra så kom jag till jobbet med ett smajl och jobbade så gott jag kunde ;). Kom hem vid 1640, åt middag sedan skjutsade Pelle mig till stallet. Uppdatering om ridlektionen får ni senare under kvällen.


Har kollat på Carola i dalhalla precis, kan se den när som helst men när familjen sitter och tittar så säger jag ju inte ifrån precis!


Måste hitta något att dricka känner jag, vi höres!


 

Lyckopiller

Av Elin - 30 mars 2011 22:13


Blev Eloge idag igen. Förstår fortfarande inte hur jag klarade av att rida honom så bra förrut, men hoppade upp och gjorde det bästa av situationen.


Började med att göra mycket halter och jag kände att så fort jag lättade lite på tygeln så frog han sig frammåt igen men efter ett tag då Å hade sagt att jag skulle vara lite mera bestämd och ta tag i honom en gång så han väntade på mig så blev det bättre. 


Red skänkelviknigar på ena långsidan samtidigt som vi gjorde voter på andra sidan och det gick helt ok faktiskt. I vänstervarvet var det lite svårt att få till bra skänkelvikningar då han mest drog fram huvudet och gick fortare. Voterna blev bra, lite ojöämna ibland men när ajg verkligen tänkte på att titta rakt fram (eller dit jag skulle) så kände jag automatiskt att det blev både lättare och bättre. I Högervar så gick allt mycket lättare. Skänkelvikningarna blev mycket bättre då jag kunde känna bättre om jag gjorde rätt, voterna blev jättebra, han gick i en låg och rund form och jag kände verkligen hans mun (om man fattar när jag skriver så xD) och stödet jag hade.


Traven blev lite hastig men när jag hade tempoväxlat och jobbat mycket med ställning åt båda hållen så blev det bättre och han kom ner i den lga formen emellanåt. Red mest på volterna och kände att han blev mjukare ju mer tiden gick. 


Galoppen kändes bara allmänt jättekonstig, vet inte om det är för att jag gör något fel, om jag är van vid Jissa eller nått annat men konstigt kändes det. Den kändes orytmisk och jag kunde inte riktigt driva och hålla takten då jag inte nådde eller sparkade honom på benen. Galopperade iallafall så gott jag kunde så brydde jag mig egentligen inte om hur formen var.


I slutet så gick det lite fort emellanåt men när jag hade tagit ta i honom några gånger så gick det bättre, han travade med krut i stegen och i en helt ok form med tanke på hur stel och jobbig han var i början och han har blivigt sen han nästan bara går med i dom låga grupperna.


Saknar min kille lite grann faktiskt, vi hade ett underbart år tillsammans och jag hade aldrig varit där jag är nu utan honom <3

 

Lyckopiller <3

Av Elin - 29 mars 2011 22:44


klicka


Lyckopiller <3

Av Elin - 29 mars 2011 21:09


Som sagt. Bloggtorka på extrem hög nivå som ni märker. Jobbade idag iallafall, vissa dagar är roliga, vissa dagar är jobbiga och så finns det sånna dagar som är en riktig plåga. En sån var det idag. Eller, i närheten iallafall :P. Jag älskar mitt jobb och jag tycker att det ska bli kul varje dag påvägen till jobbet MEN ibland så känner jag mig riktigt usel på det jag gör. När jag inte klarar av ett "problembarn" när det står på mitt CV att jag har erfarenhet av det, när han driver med mig och är så otroligt respektlös mot mig så resten av personalen får skälla ut honom för att han inte är snäll mot mig. Pinsamt!


Vi lämnar det och så går vi in på att jag var i stallet några timmar ikväll oxå. Hade usekmöte. Tog gryyyymt lång tid men det får man väl acceptera när det är nya i styrelsen och vi har mycket att plandera :P.


Nu ska jag se om det finns något annat att göra. höres!


Lyckopiller <3


Av Elin - 28 mars 2011 21:43


Har väl inte hänt så mycket idag. Chillade hemma till klockan 1345 då jag åkte och hämtade G. Skönt att var hemma hos fam A man känner sig lite som hemma :).


Imorgon är det jobb på dagen sedan måste jag till stallet på USEK-möte. Asså jag har verkligen ingenting att skriva om längre....lite bloggtorka så här i början av veckan :P.


Nu måste jag kolla om det finns något gott att äta. Återkommer när jag får lust att skriva igen.


 

Lyckopiller <3

Av Elin - 27 mars 2011 16:19


Lite dålig uppdatering här tycker jag, blir skärpning på den fronten.


Igår var jag hos Elin hela dagen och kvällen, hade verkligen supertrevligt! En sån härlig familj så man kan inget annat än att vara glad när man är med dom. I like! Kom väl hem vid kanske 12 tror jag, gick och lade mig dirket för jag var ganska trött.


Idag har jag haft kurs i stallet med Hanna! Blev väldigt lyckat tycker jag, så det gör vi om! Hanna skjutsade hem mig och nu spelar jag Carola på högsta volym innan familjen kommer hem. Bäst att passa på när man är själv.


Nu känns det som om jag inte har så mycket mer att berätta. Återkommer när jag har det.


Lyckopiller <3

Av Elin - 26 mars 2011 13:51


Tåget gick 1715 från Stockholm, Emelie och jag kom fram ca 1800, vi hade 1,5 h på oss att hitta till Uppsala konsert och kongress + köpa blommor. Efter att vi hade frågat några om vägen så gittade vi till konserthuset, var inte alls svårt! Vadå turister från Stockholm!?) Vi hittade en jättegullig blomaffär i närheten så vi köpte lite blommor sedan gick vi tillbaka till konserthuset och fixade allt med kort mm.


En kvart innan konserten skulle börja så satte vi oss på våra platser och behöver ajg säga att dom var grymma! Klart man vill sitta på 1a parkett men 4de är inte illa pinkat det heller måste jag säga! 


Allt började med en liten snabbrepris från Carolas 28 år som artist. Bilder från barndomen, klipp från alla åldrar och genre, mys! Överdraget från scenen revs bort och Carola rockade loss och drog igång hela alltet med Suspisious minds. Konserten blev bara bättre och bättre! Den hade allt! Rock, disco,gospel, soul, pop, och självklart balladerna som gör att man sitter och gråter för Carola sjunger så direkt från hjärtat. Jag var helnöjd, speciellt när jag insåg att hon skulle sjunga Amarican trilogy, gåshud! Säger bara MAGISKT!


Efter konserten så var det signeringsdags. Väntade ett tag sedan kom Carola. När hon fick syn på mig så frågade hon mig om jag inte var med igår (turnépremiären i gävle), undrar vem jag är så lik? fick iallafall en kram och en puss sen när ajg berättade att vi träffades i julas efter konserten och jag tror faktiskt att hon mindes det när hon fick se kortet på oss två. Sedan fick vi vänta ett tag till för att få ett kort på oss. Fick prata ännu lite längre med henne och fick en varm kram i slutet, älskade Häggis vad du betyder <3!


Emelie och jag tog ett tåg tidigare hem, så kom väl hem vid halv 2 kanske ;).


En underbar konsert med mycket skratt, skrik och dans! Can´t wait till nästa! :D


                                     

Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards