lyckopillerelin

Alla inlägg under mars 2017

Av Elin - 31 mars 2017 15:42


Äntligen helg! Denna vecka har gått så fruktansvärt långsamt och det har varit saker på gång typ H E L A tiden! Just nu så ser jag nästan mest fram emot söndag då jag kan sova hur länge jag vill och bara dega i soffan. Men innan söndag så kommer det hända massa roligt som jag absolut inte vill missa! Idag blev jag ensam ordinarie personal på min avdelning, men som alltid så löser det sig och jag fick hjälp av de andra avdelningarna så det var ingen större fara, plus att jag bara hade 7 barn på avdelningen! Mest skratt blev det i personalrummet där vi hade massa ballonger. Alltså, jag har aldrig haft problem att blåsa upp en ballong, men det gick bannemej inte! När jag hade provat tre styckna så fick jag tillslut tag på en som ville blåsa upp sig haha.

Tänk att man kan ha så kul med ballonger haha!


Nu ska jag hoppa in i duschen, hejsvejs!

Av Elin - 30 mars 2017 21:48


Trots att det har varit en tuff dag idag så fick jag iallafall avsluta den på bästa sätt. Med att ladda på batterierna med lite Häggis. Vi fick vänta länge på att hon skulle dyka upp, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge säger man ju ;). Emelie och jag möttes iallafall upp vid kyrkan vid 16:30 ungefär och sedan satte vi oss på resturangen mittemot för att äta lite middag. Inte världens besta service och mat, men vi blev iallafall mätta.

Haha, hittade en personlig väskbärare  som ändå verkade rätt så nöjd med sitt arbete ;).


En timme senare så började vi köa för att få bra platser i kyrkan, det var ganska så chill haha.

Vi fick lite Allsångsfeeling med stämplar på handen :).


Vid 18:30 så öppnades dörrarna och vi fick helt ok platser, så långt fram som vi fick sitta iallafall. Himla resarverade platser!


Galan hölls av duktiga studenter på Kaggeholms folkhögskola. Allt från filmning till manus, superbra jobbat och ett helt gäng med duktiga unga musiker. Dock så var ljudet lite dåligt, så vi hörde inte riktigt de som sjöng så jättebra. Annars toppen, mycket humor och bra musik.

Gatans kör från programmet som gick på SVT för ett tag sedan var där och gästade.


Grymt mycket pengar vi samlade in till välgörande ändamål!


Sist men absolut inte minst så kom hon äntligen! Strålade vacker som alltid och med hennes powerröst. Men idag fick vi njuta av lugna toner till Tomas Andersson Wijs version av Carolas "Evighet". Älskar när hon gör sånna där lätta och lugna versioner, fick bita mig i läppen för att inte börja gråta haha.

 


Tack och bock för ikväll!


Trots träsmak i baken (avskyr Filadelfias bänkar haha) och en lång väntan för bara ett nummer så gick vi iallafall ifrån nöjda med kvällen. Fina, fina Häggis! Nu ska jag varva ned lite här hemma för att sedan sova bort min smärta, kram på er!

Av Elin - 30 mars 2017 15:20


Hej på er vänner, sitter just nu inne på espresso house vid centralen och njuter av en chailatte. Vilket känslokaos jag har idag! De få timmarna jag jobbade innan jag åkte vidare var tuffa, av olika och många anledningar. Efter lunchen och alla våra barn hade somnat så åkte jag iväg till min psykolog. På tåget så kändes det som att hela jag höll på att gå sönder av känslor och efter ett tag så gick det inte att hålla tårarna borta, gömde mig under luvan och försökte att inte bryta ihop totalt. Det var tufft att träffa psykologen också, jag ville inte alls prata om det hon ville prata om för jag visste att jag då skulle börja gråta igen vilket jag inte hade lust med. Kom igenom samtalet utan tårar men med många tunga ämnen. Hade ett ganska så kort Telefonmöte efteråt inför en kurs inom ridsporten och sedan åkte jag hit. Skönt att få dricka en kaffe och lyssna lite på Carola. Just nu känns det som att jag har blivit överkörd över ett tåg psykiskt haha. Men ikväll får jag se och höra Carola live ett kort tag, men mer om det när jag kommer hem senare ikväll!

...

Av Elin - 30 mars 2017 12:08


Just nu känns det som att hela jag håller på att gå sönder psykiskt. Jag slits mellan alla känslor och vet inte riktigt vad jag ska göra för att folk ska bli nöjda.

Snart, snart får jag krama om henne. Håll ut Elin. Du klarar det här.

...

Av Elin - 29 mars 2017 21:45


 


Natti natti!

Av Elin - 29 mars 2017 16:56


Hej på er vänner. Vaknade med världens nackspärr i morse och tänkte att jag först skulle ringa jobbet och sjukanmäla mig, men mitt samvete kunde inte det. Det blev bättre under dagen, men lite sitter fortfarande i så tyvärr så har det inte blivit någon ridning nu i eftermiddag. Ska jag vara helt ärlig så minns jag inte vad vi gjorde på jobbet i morse när jag kom, minns inte om vi var ute eller inte, så läskigt! Dagen har iallafall gått i ett kan jag säga så när jag sa hej då vid 15:30 (var tvungen att fixa lite andra privata saker på jobbet först så kom inte iväg 15:00 då jag egentligen slutade) så var jag helt slut!

På väg till jobbet...


När jag väl kom från jobbet så gick jag en runda i Vällingby centrum. Ville köpa lite påskpynt, men jag tyckte inte att det fanns något som jag tyckte om så jag struntade i det, men mormor-har du påskpynt över så kan du gärna få lägga undan något till mig, så kan jag ta det till nästa år då jag knappt har något haha! Sprang över en väska på Åhlens iallafall som fick komma med hem.

Den är mörkblå och inte lila som det ser ut som på bilden :)


Nu ska jag vila lite här i soffan då jag har så otroligt ont i kroppen, kram på er! 

Av Elin - 28 mars 2017 19:10


Hej på er vänner. Alltså, jag har så ont i min kropp och är så hungrig så jag nästan börjar att gråta snart! Lugn, maten står framför mig så snart blir jag trevlig haha. Vilken dag jag har haft idag, åkte tidigare till jobbet för att förbereda lite utvecklingssamtal, hann inte mycket på en halvtimme kan jag säga! Letade runt på hela förskolan efter mina överdragsbyxor som har försvunnit, sedan på väg ut till gården så mötte jag ena chefen och så "visst ska du följa med mig på föreläsningarna idag?" Varpå jag svarar "Jag VISSTE att det var något jag hade glömt!" Det var bara och ställa in det planerade utvecklingssamtalet och försöka lösa resten av dagen. Allting löser sig tillslut, visst är det skönt iallafall? :) Så efter lunchen så sa jag hej då och åkte in mot stan. Närmare bestämt Playhouse teater på drottninggatan. En eftermiddag bestående av tre föreläsningar om normkritik i förskolan. Första föreläsningen var helt klart bäst som handlade mest om hur vi pratar och värdera våra ord. Har ni inte hört talas om Barakat Ghebrehawariat så rekommenderar jag att ni googlar på honom, så bra och så rolig! Andra föreläsningen höll Hedda Schönbäck i om bland annat normer och genus i böcker och den tredje och sista föreläsaren var Ebba Theorell som hade gjort ett jättespännande arbete om pojkar och krigslekar. En superbra eftermiddag med andra ord!


Jag gick lite i affärer inna jag åkte hem till Vällingby, handlade lite mat och planerade att göra soppa till middag. Kom hem, min telefon pep av alla påminnelser och efter ett samtal med Resia och ett samtal med CUS-gänget så sitter jag här med maten framför mig och är på riktigt helt slut. Alltså, just nu så känns det på allvar som att jag skulle kunna sova i tjugo dagar i sträck! Jag fattar inte varför jag är så trött! Men maten är god iallafall haha!


Nu ska jag äta klart och sedan slänga mig i soffan! Eller så blir det sängen direkt, vi får se! Puss på er!


Av Elin - 27 mars 2017 21:17


Att jag gillar mat har väl ingen missat kan jag tro :). Idag har jag haft värsta sommarmaten har hemma och tryckt i mig. Så gott!


När ajg kom hem från jobbet så gjorde jag i ordning ett fruktfat av det jag hade hemma och så kom jag ju på att jag hade lite vin hemma som var öppnad. På måndagar förtjänar man lite vin tycker jag!

Mango, melon och kiwi.


Till middag senare så åt jag en av mina favoriter på sommarmat. Pasta och avokado, basilika spenat och lite kryddor. SÅ gott! Det bästa är att det är gott kallt som varmt vilket ibland kan vara skönt på sommaren när det är varmt :).

Ser inte så aptitligt ut såg jag nu, jaja :).


Nu har jag slutat plocka här hemma och satt mig i soffan och ska titta på Sofias änglar innan sängen väntar, måste till jobbet tidigare imorgon för att förbereda utvecklingssamtal :).

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards