lyckopillerelin

Alla inlägg under mars 2017

...

Av Elin - 8 mars 2017 15:51



Jag vore ingenting om du inte fanns.

Av Elin - 8 mars 2017 12:30


Ja hörni. Idag var det på´t igen, tjafsa med vårdcentralen. Men nu ger jag upp detta. Orkar inte med att så mycket av min energi går åt att just detta. Vi får se hur framtiden blir helt enkelt. Sista sjukdagen hemma idag, är mycket piggare men hostar som en galning fortfarande, har medicin utskrivet och hemma men gillade inte riktigt biverkningarna på den. I förmiddags jag jag iallafall hos vårdcentralen, sedan gick jag till Coop för att handla lite och hämta upp ett paket. När jag kom hem från Tyskland i söndags kväll så hängde min glossybox på dörrhandtaget och i där så låg det bland annat ett presentkort från Mockberg. Har kikat lite innan på deras klockor och tyckt att de varit stilrena, har ju mina andra klockor som är lite mer bling bling, men har länge velat ha en stilren också så med presentkortet från Glossybox så slog jag till! Med expressleverans som var gratis så kunde jag då hämta ut den redan idag, yey! Bortsett från att det är lite klurigt för mig att ta på (övning ger färdighet) så är jag så nöjd!


Hur snygg är den inte?!

Av Elin - 7 mars 2017 17:44


God kväll på er vänner. Känner att jag inte har haft något vettigt att koma med tidigare på dagen, därav dåligt bloggande. Det händer ju liksom inte så jättemycket när man är hemma och är sjuk. Angående det senate blogginlägget från igår så känns det iallafall mycket bättre efter idag. Ibland känns det som att man är helt ensam och utelämnad och att man inte har någon aning om hur det här med sjukvården går till. Men i eftermiddags hade jag besök av min arbetsterapeut som kom för att kika lite hur jag bor och så hjälpte hon mig med massa backup planer ifall vårdcentralen inte hjälper mig. Dessutom fick jag reda på en riktigt spännande grej som förhoppningvis snart kommer till Karolinska sjukhuset! Kanske ser framtiden lite ljusare ut för mig och sjukvården haha.


Nu innan middagen så fick jag skjuts av mamma till polisen då jag verkligen MÅSTE fixa nytt pass, det går ut imorgon haha! Så kom precis hem därifrån och känner mig helt slut! skönt med en extradag ledig imorgon, så är jag förhoppningsvis back on track på torsdag till jobbet! Ikväll blir det bara chill i soffan och en tidig sänggång. Att sova är det bästa som finns när man är sjuk! Nä vänner, måste kolla mina potatisbullar!

Av Elin - 6 mars 2017 19:59


 ...fler samtal. Fler läkarbesök där jag inte blir tagen på allvar. Orkar inte med ett till misslyckande. Orkar inte förklara igen, orkar inte bråka mer, orkar inte stå upp för mig själv. Orkar bara inte. Vill skita i allt som har med sjukskrivning och vårdcentral att göra. Kanske ska jag lägga av helt. Säga upp mig och börja göra något helt annat och hoppas på att kroppen inte säger ifrån. Just nu känns det som att jag har valt fel yrke. Jag kanske inte klarar detta ändå, fast jag varit envis så länge på att få detta att fungera. Men om jag känner att det redan nu är övermäktigt och att jag håller på att bryta ihop av stress så kanske jag inte är så tålig som jag tror. Så kanske inte detta yrke passar mig. Jag orkar bara inte.


Av Elin - 6 mars 2017 13:29


God eftermiddag på er vänner. Idag gick inte riktigt som jag ville. Mådde inte bra i morse när klockan ringde, men kände att jag var tvungen att åka till jobbet på grund av ett viktigt möte och lite annat, men efter två timmar så gav jag upp. Jag var så trött och var helt slut, denna hosta tar typ död på mig! Så jag åkte hem istället för att vila. Räknar med att vara back on track på torsdag. Tänkte bjuda på en bildbomb från Tyskland när jag ändå är inloggad här också!


I torsdags så hade vi en jättebra dag med massa samarbetsövningar på förmiddagen och på eftermiddagen så presenterade vi våra olika förbund och hur organisationen och strukturen fungerar i de olika länderna. Väldigt givande!


På fredagen hade vi CUS-möte hela dagen. Då hade även resten av CUS-gänget kommit fram och ett helt gäng nya tyskar också. En jättebra mötesdag och framtiden känns så sjukt spännande!


På kvällen samlades vi allihopa från Sverige och Tyskland och åkte in mot stan för att käka middag på resturangen Brauhauskeller, tydligen väldigt känd för sin öl. En trevlig kväll blev det trots att jag fortfarande var trött.

 


Lördagen ängnades åt hästar. Vi åkte iväg till Dortmund, typ 2 timmars resväg för oss. Där var det internationella tävlingar som pågick hela dagen, så vi fick en liten rundvandring och pratade bland annat med vetrinären, banbyggaren och så fick vi se stallarna. Det bästa var såklart att titta på tävlingarna, hoppning och voltige. Det var så härligt att få känna lite hästdoft, kändes precis som att komma hem!


Igår var det ju hemfärd, men om den skrev jag ju iom då. Det har varit fem spännande dagar i Tyskland och jag är så glad att jag fått dela denna resa tillsammans med världens bästa CUS-gäng, det är så mycket som vi tar med oss från denna resa! Men jag skulle ju ljuga om jag sa att det inte är skönt att få komma tillbaka till verkligheten här hemma i Sverige också! Nu ska jag sova lite, kram på er!

Av Elin - 5 mars 2017 21:14


Äntligen i Sverige och äntligen hemma i lägenheten! Har precis kommit från en varm och lång dusch som jag har längtat efter hela dagen. Det är så skönt att vara hemma igen! Jag tror nog att jag aldrig älskat att sitta på Gröna linjens tunnelbana så mycket som jag gjorde nu på vägen hem. Missförstå mig inte, jag hara haft fem bra dagar i Tyskland men då min kropp har strejkat och jag haft en förkylning i kroppen som inte ger med sig så har det varit ganska så tufft. Har ju haft kasst internet där borta i Köln, så jag tänkte att jag kunde dela upp lite inlägg och visa massa bilder, men vi börjar med det imorgon. Nu kan jag iallafall skriva om dagen. Vi fick sovmorgon i morse och skulle vara utcheckade vid 10 då vi skulle träffas allihopa och utvärdera lite och ta lite foton.


Packning redo!


Utvärdering


Hela gänget!


Hej då Köln!



Hej då Berlin och Tyskland!


Resan hem gick bra trots byten, försvunnet bagage, sega tyskar och allt möjligt, vi började hemresan vid 11:30 i förmiddags tror jag och jag kom hem strax efter 20:30. Det värsta på hela hemresan var landningarna. Alltså, jag har aldrig fått ont i öronen när jag har flugit förut, självklart får jag lock och så men inte fått just ONT i öronen. Men denna gång, landningarna var helt fruktansvärda! Jag hade så ont i öronen så jag fick panik, vände och vred på mig i stolen och försökte att blunda och fokusera på att andas istället för att bryta ihop totalt. Trodde på allvar att mina trumhinnor skulle sprängas! Det gick ju bra och jag är säker på att det berodde på min förkylning, men helskotta vad ont jag fick! Det strålade från öronen ned till axlarna ibland. Nu är det värsta över såklart, men jag känner fortfarande av smärtan i både öron och hals och nacke. Nu ska jag äta lite och varva ned innan det är dags för mig att sova, det behövs verkligen!

Det var en mellanlandning i Berlin, utsikten från det planen ovanför alla moln var helt amazing!


Av Elin - 4 mars 2017 12:59


Hittade wi-fi på tävlingsarenan, så här kommer en liten hälsning från läktaren! Ni kommer få se massor av bilder om några dagar!

Av Elin - 3 mars 2017 18:06


God kväll på er vänner. Hörni, det här med att blogga dessa dagar i Tyskland med ett kasst internet tar alldeles för lång tid så jag tror att jag får köra en form av bildbomb på söndag kväll när jag kommer hem. Idag har vi iallafall haft CUS-möte hela dagen och nu ska jag sova lite för att sedan om en timme åka in mot stan för att käka middag med hela gänget!



Som sagt, hoppar över bloggandet imorgon då vi kommer vara på tävlingar hela dagen, så återkommer jag på söndag kväll! Kram på er och ha en trevlig helg!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards