lyckopillerelin

Alla inlägg under november 2009

Av Elin - 30 november 2009 23:55

Helgen har verkligen varit super! Jag har bara gråtit av lycka!  


Men nu börjar ångesten krypa närmre och närmre, jag vet inte varför. Allt känns så jobbigt så tungt. skolan, stallet, hemma, kompisar...allt, det blir för mycket så jag är nära på att ge upp. Jag trodde jag var så stark men tydligen inte, för varje dag känns det jobbigare. Jag är inte en sån som tror att allt det jobbiga försvinner när jag skadar mig själv, men jag måste erkänna att ibland så undrar jag, fast jag glömmer snabbt tanken och tänker på allt positivt istället så det är absolut inget jag känner mig orolig för SÅ idiotisk är jag inte!!  


Jag kan verkligen inte uttrycka mig som jag vill. Jag beter mig som en idiot mot mina nära och kära. FÖRLÅT! <3. S och jag pratade igår, hon förstod verkligen vad jag menade när jag förklarade...allt känns alltid lättare för stunden men sen efter ett tag så kommer allt ikapp en. Det är lätt att vara efterklok.


Snart är det jul. Jag älskar julen, det ända jobbiga är julklappar, men det löser sig nog. Jag blir verkligen så lugn och harmonisk när julen kommer igång. Då är det bara Carolas julskivor som spelas och mycket känslor. 


Men i år är det annorlunda. Jag känner inte lugnet, sover inte om nätterna, ber till gud att allt ska bli bra. Låter honom sköta det värsta. (låter som Carola nu ^^). Men jag blir lätt sån när jag kommer i den fasen där jag känner att jag bär på för mycket och känner att snart, snart går det inte mera och jag är nära på att ge upp. Då ropar jag på gud, och hoppas på det bästa för jag vet att han kan hjälpa mig på något sätt. Jag tror att han finns, jag VET att han finns, ibland så känns tron starkare och ibland svagare men jag vet att jag alltid har honom vid min sida om det är något viktigt och stort som jag inte klarar av själv.


Ängeln ovanför mitt huvud känner jag så otrolig stark kärlek ifrån och jag hoppas hon förstår att kärleken som jag skickar till henne är så otroligt stark.


Jag är bara så rädd att jag kommer förlora mina bästa kompisar, jag behöver dom mer och mer för vaje dag och utan dom klarar jag mig inte. Fårlåt att jag inte är någon bra kompis, att jag inte stöttar er som jag borde. Jag lovar att jag ska bli bättre på det! 


Jag ska kämpa, jag ska klara det här. Med Guds och mina älskade kompisars stöd så ska jag klara det här!


gonatt bless u <333

    





Av Elin - 30 november 2009 23:31

Full rulle idag och guuud vad trött jag är!!   


Hade engelska första lektionen, pratade lite med N och T sen hem.


Vid kvart i ett åkte jag mot överby ridskola, när jag var i kallhäll så insåg jag att jag hade åkt en halvtimme förtidigt :( fast som tur var så ringde M mig så jag hade sällskap :D:D:D <33333


Mamma kom och hämtade mig sedan donken och direkt till VRS, redan i bilen höll jag på att somna, jag var så gaalet trött. Stallvärd och hade teori med P1an ååh älskar att ha teori xD


Mamma kom och hämtade mig vid 19 och vid 20 satt jag bänkad framför TV:n för att kolla på Carola och Sarah Dawn Finer tihi. Asså fick fan rysningar i hela kroppen när Carola och Paul sjöng :O:O faan blir så avundsjuk!



Nu ska jag se om jag hittar på något roligt :P

Av Elin - 30 november 2009 22:17

Jag känner att jag måste få skriva av mig lite.


Nobelmiddag är överskattat! På Didaktus är det OBLIGATORISK närvaro för oss treor att gå på middagen, det tycker jag är skit! Hell no att jag kommer vara där, jag skiter i om jag får ogiltlig frånvaro men jag kommer inte!Sällan att jag drar iväg och minglar och ser några få pris i timmar en torsdagskväll.


Jag sätter inte på mig en klänning och fejkar ett leende hela kvällen, jag hatar stora "fester" med mycket folk, speciellt bland folk i skolan. Det är inte jag, jag är inte redo för det än, jag vågar inte chansa för jag lovar, den kvällen kommer bomben smälla isåfall!


Så förvänta er inte att se mig på Didaktus Jakobsbergs nobelmiddag- ni har säkert roligare utan mig och jag har säkert roligare utan er. Mig hittar ni i stallet på hästryggen den kvällen!


Jag vet att ingen kommer förstå hur jag verkligen känner, men försök för min skull iallafall!


Ha det så kul! 


det ska jag ha



-

Av Elin - 30 november 2009 11:36

Förstör inga minnen, du vill inte se mig så här

Av Elin - 29 november 2009 23:57

"mjölsex? vad är det?"

Sagt av Mimmi när domaren till stjärnhoppningen sa mjölsäck xD


"Det var typ 4,5 år sedan vi började hålla på med varandra"

Sagt av Sunna när hon skulle säga att vi hade varit kompisar i 4,5 år xD


Ni är bara för härliga tjejer! <33333

Av Elin - 29 november 2009 23:41

Hahaha globen idag igen. Kom precis hem. Ikväll var det final. Tyvärr så var det NÄSTAN samma sak som igår men det var lite skillnad, fast å andra sidan så gör det inget hästar kan man inte se för mycket av xD.


Hittade lite strumpor idag oxå, haha oj så förvånad man blir xD jag hittar alltid saker men köper i sista sekund xD.


Träffade Mimmi oxå :D:D då blev Elin ännu gladare och flummigare xD.


Hahahaha nää nu ska jag kolla på bilder från ikväll :P.


see u

Av Elin - 29 november 2009 12:00

som fan!


Gic upp för en halvtimme sen och kunde knappt sätta mig upp i sängen för det snurrade så mycket, det var säkert för jag var så trött.


Idag är det globen med Sunna :D:D. Hoppas på att jag hittar ridstrumpor och handskar :P.


Nää nu ska jag se vad jag ska hitta på :P.


bye <3

Av Elin - 29 november 2009 01:45

Dagen citat, det blir två idag xD

"Är den svensk?" Sagt av Jennifer om Malin Baryard Johnsson.

"Ja så går det när man rider sådär" Sagt av Erica om någon som rev ett hinder.



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards