lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Elin - 18 november 2009 23:52

WOOHOOO!!

Jag är jätteglad! Guuud så bra det gick idag!! Red Halla och hon hade i och för sig gått lektionen innan så hon tog redan skänkeln bra när jag hoppade upp, fick göra lite igångsättnigar annars så gick det :P.
Idag jobbade vi mycket på volterna med att ställa åt båda hållen, rida långsamt och ökad trav. Det fungerade riktigt bra hela lektionen! Allt blir ju svårare i höger varv att minska volten och hålla henne kvar där och fatta galopp mm, men det är bara att öva!
Det var faktiskt första gången på flera månader som jag har fått henne att sänka sig riktigt snabbt och bra,  den känslan kommer jag leva på länge :D! I slutet så fick jag tyvärr väldigt ont i foten så jag knappt kunde rida lätt så jag orkade inte hålla henne så bra som jag ville, men jag är otrolgt nöjd med lektionen ändå!!
Pratade med Å sen så nu är vi överens, det känns skönt. Hon förklarade så att när vi minskar volten och hon säger att jag ska vicka på handtaget så blir yttertygeln lite för lång och jag kan inte hålla emot så det är lätt att Halla åker ut på stora volten, men det var helt okej tyckte hon, utan det var bara att ta tillbaka och sen börja om igen. Men det kändes skönt att det blev uträtt iaf :D.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards