lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Elin - 23 november 2009 23:38

Tja!


Stallvärd idag som vanligt och jag kom på att det är mycket roligare att hjälpa dom vuxna än barnen :P, sen så tror jag att både Ella och jag kom fram till att båda börjar bli ganska less på att stå stallvärd...vi har börjat räkna ner timmarna och minutrarna tills vi slutar haha desperata? JA xD.


Men iallafall, jag fick rida idag oxå :D. På finaste Eloge! Det var jättelänge sen :O. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om lektionen...jag tror nästan att jag var mer i luften än på hästryggen. Det ar mycket hopp och skutt och jg kan faktiskt inte riktigt avgöra om det var för att det var jobbigt eller kul.


Själv så är jag inte så nöjd med kvällens lektion. Problemet med Eloge är att helt plötsligt så har inte mina tyglar stämt :S, ingen kan komma på varför. Om jag kortar dom blir dom för korta, om jag gör dom längre så blir dom för långa. Det är jättefrustrerande för jag känner mig inte riktigt helt 100 % trygg på Eloge och det känner han av så väl!


Efter galoppen så blev det faktiskt bättre och jag kunde sänka honom rejält, det var väl det ända positiva men det var lite klurit att hålla kvar honom när jag hade lite för långa tyglar, men jag försökte så gott jag kunde och mer kan jag inte göra. Det var ändå kul att sitta på Eloge igen :D.


Nu är jag sjukt taggad inför onsdag och torsdag då jag hoppas jag får Halla! :D


  

Kram <3

Av Elin - 23 november 2009 13:54

Av Elin - 23 november 2009 10:45

Tja!


Hemma igen :D


Har haft en kort engelskalektion och pratat med Ingrid så nu är jag lite lugnare och jobbar på att få G.


Igår så bestämde jag mig för en sak. Att jag ska inte låta min framtid förstöras för att jag mår dåligt. Jag har märkt att jag inte har kämpat och velat plugga, har bara velat ligga hemma och gråta. Men då blir det bara värre. Jag ska kämpa i skolan! jag SKA få G i engelska B! Jag skiter i hur jag är och hur klassen är, jag umgås inte med dom längre! Jag ska vara jag och ska håller mig till dom kompisarna jag trivs med och kan vara mig själv!

Av Elin - 23 november 2009 07:20

Tja!


Ska snart ge mig iväg till skolan...blää!


Längtar tills på onsdag då jag äntligen ska få träffa Carola :D <33


Planeringen för idag är skola, hem och softa sedan stallet, förhoppningsvis så får jag rida oxå!


bye see u <3


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards