lyckopillerelin

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Elin - 17 november 2009 23:45

Det värsta jag vet är när mina närmaste kompisar mår dåligt. Jag känner mig så hjälplös, vet inte om jag gör rätt mm. Till råga på allt så är inte jag i toppform heller enligt mig själv så är det botten. Men om man gämför med andra så kan man lika bra glömma mig för det är så larviga saker. Men det är svårt, jag börjar tappa modet, börjar tappa greppet...som om jag har hållt fast mig i en kant på en klippa beredd på att falla i flera år men inte vågat och kunna släppa taget....känns som om jag snart inte orkar hålla mig fast längre.

Nog om mig och alla larviga tankar...vad har hänt idag då? Var ju ledig idag så har mest suttit framför datan och TV:n hela dagen....min ängel har fått pengar på mobilen igen så nu blir det till att messa för fullt, skönt för det har känts så tomt utan henne i min närhet.
Vad händer imorgon då? har svenska nationella imorgon hela dagen, taggad faktiskt så jag hoppas att det går bra! Sen ska jag väl hem och ta det lugnt och senare på kvällen till stallet för att rida :D.
nää sova var det ja :P
ciao
Jag drömmer  mig tillbaka, drömmer om hur allting var <3


Av Elin - 17 november 2009 01:30

Tänkt dela med mig lite av boken som jag håller på att skriva inom skapande verksamhet. Alla namn har jag hittat på så personerna heter inte det som står i berättelsen. Hoppas ni tycker det är bra! :D Säg gärna vad ni tycker!


Kapitel 11

En tragisk händelse i mitt liv

16-22 april 2007 var en av den värsta veckan i mitt liv. Allt började på måndagen, jag hade lovat att följa med Anna och hälsa på hennes mamma då hon låg på sjukhus pågrund av cancer. Jag minns hur nervös jag var när jag var på väg hem till Anna.

 

När vi hade ätit och var på väg ut så plingade min mobil, jag öppnade smset och där stod det chockerande beskedet ”Castor är död” bara dom orden och inget mer. Det kändes som om det var en stor och tung sten låg på hjärtat och jag fick svårt att andas, det blev helt tomt i huvudet, tårarna var nära dom steg minut för minut jag kände hur det brändes i ögonen. Annas lillasyster frågade vad som hade hänt och det ända jag fick ur mig var ”min sköthäst är död”. Jag visste inte vart jag skulle ta mig till. Jag sprang ut på vägen och började gråta, jag kunde fatta att det var sant. Tankarna snurrade runt i huvudet ”han är död, jag kommer aldrig få se honom mera, varför sa dom inget?”.

 

Som tur var så var vi tvungna att åka till sjukhuset då så jag fick något annat att tänka på för en stund. När vi hade parkerat och klivit ur bilen så var jag riktigt nervös, ju närmre vi kom ju hårdare bultade hjärtat. Men när vi gick in så blev jag lugnare, för det var ju ändå samma gamla Marie som låg där i sängen fast med morfin i kroppen. Den dagen mådde hon bra, lite trött bara.

 

Det blev tisdag och jag kämpade på i skolan och höll tillbaka tårarna så det gjorde ont i halsen. Jag kunde inte riktigt koncentrera mig men det gick ändå.

 

På onsdagen skulle jag rida. När jag kom så kändes det som om allt fryste till is, att alla stod och tittade på mig och pekade. Jag minns att min kompis kom fram till mig och gav mig en kram, sen kom en till och en till. Jag kände verkligen stödet från alla, till och med stallägarna och deras mamma kom fram och kramade om mig. Jag blev varm i hela kroppen av allt stöd.

 

På torsdagen gick dagen som vanligt men på fredagen så började helvetet igen! Vi satt i datorsalen i skolan på SO lektionen men helt plötsligt så kom mamma in och såg mig djupt och allvarligt i ögonen och sa att vi skulle åka. Hon hade redan pratat med min lärare så det var bara att åka.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards