lyckopillerelin

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Elin - 5 november 2009 22:15


Japp, nu är lilla jag inte så liten längre :D Nu är jag 18 år WIHOO xD.

Dagen började att klockan ringde halv 8, och precis då så blev jag smsbombad med gratulationer :P. åkte till skolan, hade möte sedan sjöng dom i klassen när jag kom till lektionen. Vi hade lektioner och sedan så fick jag vänta en stund så skulle Erika sätta ögonbindel på mig (jag får panik så jag vägrade, men jag blundade ändå ;D). När det känndes som om vi hade gått fram och tillbaka ett antal gånger så fick jag tillslut titta, och där stod Randi och Emma med ljus på bordet och en jättefin tårta som Erika hade bakat :D. Vad söta ni är! Tack tjejer <333. Vi försökte få tag i Tina som vi visste ville ha tårta men den knäppisen satt i arbetsrummet hela tiden och väntade på oss xD haha.
När mamma hade hämtat mig i skolan så åkte vi till IKEA en snabbis och sedan hem, där öppnade jag gudmors present och tog det lugnt lite, vid 16 så kom Fillan på ett expressbesök och lämnade present hihi.
Sedan middag och pratade med Vivi och sen direkt till stallet.
Fick rida Eloge :D. Det känns som om jag har tappat kunskapen för att rida honom, det går helt enkelt inte lika bra längre...kan bero på att jag har lite problem med mina tyglar, antingen är dom för korta eller så är dom för långa, men för Halla är dom perfekta...hmm...aja A skulle försöka hjälpa mig att hitta andra tyglar eller göra på något annat sätt.
I början så gick det rent ut h-vete, han liknade som en giraff i halsen och bara sprang på, skänkelvikningarna blev bara spring och jag kunde ine hålla emot riktigt. Men när vi hade galopperat ett par varv så blev det bättre, han blev lite lugnare, men jag hade velat sträcka fram armen ännu mer så han kunde få komma ner lite och sänka sig men då får jag så sjukt ont i axeln nu när jag hade korta tyglar så det fick bli som det blev. Eftr galoppen så sänkte han sig ändå väldigt mycket (så mycket som han kunde med mina korta tyglar) så jag är ändå rätt nöjd.
Jag har tänkt på en sak under dagen, när jag säger till vuxna att jag fyller 18 så är det så intressant att se hur alla reagerar och vad dom tänker på först. Dom vanligaste var nog att jag för ta körkort, rösta och gå ut på krogen :P haha men den jag skrattade mest åt var A " Då tycker jag att du ska bjuda på tårta oxå!" Haha snacka att gå mot strömmen och tänka på något heelt annat xD.
Nää nu ska jag nog försöka gå och lägga mig, måste upp tidigt imorgon, blää!!
Ja jag vet att det blev ett långt inlägg xD
Ciao <3


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards