lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 november 2009

Av Elin - 19 november 2009 22:46

Tjaa faan! Skrattande


Red ju ikväll på Halla, och fan vad bra det gick! Har gått så jäkla bra hela veckan SkrattandeSkrattande.


Det var mycket tempoväxling och jobba hela tiden idag. Vi började med korta skritt och halt övningar på mittvolten, tog ett tag innan hon lyssnade men efter ett tag så gick det. Sedan gick vi över till tempoväxlingar i trav, det tar liite mera tid att trava på så som jag vill att det ska vara men det tror jag nog också beror på att jag inte är så snabb i skänkeln, så det får jag jobba på!


Blev lite skänkelvikningar i höger, det är det svåra varvet för mig så det gick ju sådär har så svårt att komma åt med skänkeln på rätt sätt, men jag är nöjd ändå, vissa blev riktigt bra!


Vi galopperade lite i vänstervarvet, tyvärr så var Sture lite nära mig under galoppen så Halla och jag belv lite störda, men det gick.


Jag har märkt att vi har börjat hitta varandra mer och mer Halla och jag. När jag började rida henne så var det i stort sett bara nybörjartur för det gick bra verkligen hela tiden! I början av hösten så var jag i en svacka med dålig självkänsla och det gick verkligen inte att sitta på henne. Men nu är det som om poletten har ramlat ner för oss båda. Jag tror att jag har motivationen att försöka rida BRA varje gång och är peppad, därför RIDER jag hela lektionen och inte bara sitter och åker med. Jag har också börjat använda skänkeln mera och jag märker skillnaden! 


Å sa ju också igår att jag ÄR skituktig på att rida och det blir svårare för mig att hålle emot med ytter, men det gör inget. Fast för mig gör det mycket! Visst självkänslan blir faktiskt bättre och bättre men det är fortfarande dom här småfelen som jag vet att jag gör och jag vet att jag inte kan göra som stör mig så otroligt mycket!


Men, jag är nöjd ändå!!

Av Elin - 19 november 2009 12:00

Tja...kom precis hem, var i skolan en timme och kollade på film, fick ett samtal från L då hon ville att jag skulle vicka idag på solhemsängensskola, självklart sa jag ja på direkten.


Nu ska jag ta det lite lugnt och äta sedan ner till jobbet Skrattande

Av Elin - 19 november 2009 00:08

"vafaan, en arm mer eller mindre spelar väl ingen roll!?"



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards