lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2014

Av Elin - 30 september 2014 21:00


God kväll på er alla fina. Nu är jag hemma, nyduschad och ännu mera slut som artist. Jag sa ju att jag var trött redan på vägen till stallet, men det var ingenting jämfört med vad jag är nu. Idag fick jag rida ytterligare en ny häst. Bosse, typ 3 meter hög men jättesnäll, nä tre meter är han inte men det känns nästan som det haha. Stor är han iallafall :). Vi red ut och klättrade lite i skogen i tre minuter typ i början av lektionen och då kände jag dock av att jag fick ont i magen, sedan kom det och gick lite hursomhelst under hela dressyrpasset. Bosse var iallafall en höjdarhäst att rida dressyr på, jättefin och väldigt lydig. Sen att jag är alldeles för stark i vänster och knappt har en högersida gör ju det hela mycket svårare.

Vi red självständigt i början i skritt och trav, förutom att jag var tvungen att ta lite småpauser då och då så gick det helt ok när jag väl fick honom lite kvick i bakbenen. Vänster varv var lättare, höger varv uppfattade jag det som att han var stelare, men eftersom jag är den och svag i höger så kanske han gick helt ok ändå fast jag inte såg det. Efter en skrittpaus så samlades vi på vikterna och minskade dem, sedan skulle vi flytta ut hästarna på voltspåret för att sedan fatta galopp. I höger så gick det bra, han blev lite överböjd i halsen emellanåt bara. I vänster upplevde jag det nästan svårare, tror jag var lite för stark i vänstertygeln och då hade jag svårt att hålla honom på lilla volten eftersom jag inte kan hålla emot. Fattade galopp en gång och sedan kände jag mig nöjd.

En helt ok lektion bortsett från att jag hade ont i magen. Och så känner jag inte att det här med ridning inte är lika kul längre. Oavsett på vilken häst eller i vilken grupp jag rider i så känns det som att allt bara blir fel. Har noll självförtroende  (just nu vad gäller allt jag gör) och just nu funderar jag seriöst på att ta en paus nästa termin för att få sakna allt ett tag innan jag börjar om på ny kula igen när jag känner mig redo...


Glömde ta bild, så lånar en från hemsidan ;).

Av Elin - 30 september 2014 17:09


Hej på er alla vackra där ute. Gud alltså, är så himla trött i både kropp och knopp just nu känner jag när jag har satt mig på bussen och pustat ut lite. Dagen på förskolan har gått bra, Dock så känner jag redan nu att tiden bara rusar iväg och att jag jämför mig för mycket med andra. Jag fattar ändå att jag inte behöver vara proffs redan nu, men jag vill så gärna. Haha, sämsta förklaringen ever men jag måste helt enkelt tagga ned lite. En otrolig härlig barngrupp och lika härlig personal får jag umgås med på dagarna iallafall och det är väldigt kul! Slutade vid 15 idag, åkte hem så fort jag kunde för att äta lite och byta om och nu så sitter jag som sagt på bussen och äter plopp på väg till stallet, det där med att bara äta nyttigt på vardagar höll inte länge haha. Ikväll blir det ridning, inte så sugen faktiskt. Tror ärligt talat att jag måste få sakna ridningen lite för att få tillbaka motivationen. Nä hörni, återkommer ikväll istället så slipper jag bli åksjuk. Kram!


Av Elin - 30 september 2014 12:45


Har ni hört vilka som kommer att leda Melodifestivalen 2015? Sanna Nielsen och Robin Paulsson. Jag var först lite skeptisk, men har kommit fram till att jag ändå gillar båda två. Dock så kan jag tycka att det är lite tråkigt att det är någon grej med att alla artister också ska programleda helt plötsligt. Det jag hoppades mest på var att Edward Af Sillén skulle komma tillbaka som manusförfattare/regissör men det gör han inte. Är så besviken, saknar honom redan!


Av Elin - 29 september 2014 20:09


Eller ja, inte riktigt kanske. Men det har nästan känts som det ikväll. Nu är jag hemma efter en lång dag. Så skönt att sitta i soffan med mjukiskläder och dricka lakritste. Det tycker jag att jag är värd efter denna måndag :). Åkte ju till stallet när jag slutade på förskolan, var där något tidig men fick chansen att träffa barn som jag hjälpte mycket i stallet när de var nya och yngre och nu har de blivit så stora. Trots att jag inte har barn själv och fortfarande är ung så förstår jag uttrycket "Det är på barnen man ser att man blir äldre." Så mysigt att träffa dem igen! Men det var ju inte därför jag åkte dit, utan jag  hade den fina äran att få vara med på USEKs styrelsemöte ikväll. Jag satt ju med i USEKs styrelse för några år sedan och nu får ajg vara med igen på ett litet hörn hihi. Det är dags att planera inför julshowen som alltid brukar vara kring lucia och i år är det tema Frost, alltså filmen Frost. Såklart att jag vill vara med och hjälpa tjejerna då hihi! Annars så var det ett väldigt bra möte, mycket effektivare än när jag och de i min ålder satt i styrelsen haha. Det kändes lite som att man var 14,15 år igen och var superengagerad i stallet, saknar tiden på ett sätt samtidigt som jag är glad att vi har lämnat över styrelsen för länge sedan till ett helt gäng med nya och duktiga tjejer. Tänk att redan vid 11,12 årsåldern så lär sig ungdomar inom ridsporten hur det fungerar med föreningar och ideellt arbete. Ridsporten är bra fantastisk!


Av Elin - 29 september 2014 15:47


Hej på er fina ni. Jag kan inte lova världens bästa uppdatering nu under oktober då jag är upptagen typ från morgon till kväll varje dag framöver. Idag stod klockan på 7 och jag var så trött när jag gick upp! Var också så sjukt otaggad på att åka in till förskolan, ville verkligen inte åka in av någon anledning. Men jag tog mig i kragen och gjorde det ändå, hade inget val liksom ;). När jag väl kom till förskolan så kan jag säga att jag ändrade inställning nästan direkt. Så himla kul att vara tillbaka, även om jag känner att jag pressar mig själv för hårt ibland. Det var iallafall inga problem med att lära känna den nya barngruppen, alla barn lekte och var glada trots att de tittade lite skeptiskt på mig i början ;) härligt att barn är så öppna. Nu sitter jag på pendeltåget till stallet, åker en liten längre väg för att tiden ska gå, behöver egentligen inte vara där förs vid 18. Men jag handlar middag på vägen och passar på att pussa på lite hästar och ladda telefonen så ska nog tiden gå ;). Ville bara kika in här och säga hej när jag ändå har tid :), återkommer ikväll!

Känner mig alltid välkommen på Nyckelpigan oavsett skylt eller inte ;).


Av Elin - 28 september 2014 19:14


God kväll på er fina ni. Nu är jag hemma igen efter en dag med jobb. Imorse när jag vaknade så var jag pigg, håll i hatten! Det brukar ju inte spela någon roll hur lite eller mycket jag sover, är alltid sjukligt trött när jag vaknar, men inte idag konstigt nog. Elin och jag gick upp ur sängen vid 9 och åt lite frukost, håll i hatten där med! Jag brukar ju inte äta frukost, men idag fläskade jag på med allt möjligt och blev proppmätt!


Nästan som på hotell ;).


Vid 10 så gick vi ned till station, jag åkte in mot stan och Elin åt ett annat håll. Det var ett tag sedan som jag träffade G och vi båda tyckte att det var väldigt trevligt att ses. När jag kom så knallade vi till donken, åt lunch och sedan vidare till bion. Idag blev det Pojken med guldbyxorna, väldgit bra måste jag säga och ruskigt spännande i slutet! Efter bion så gick vi hem igen och bara tog det lugnt. Jag tittade på Rädda Willy haha.



Nu är jag hemma och har precis ätit middag. Skönt att vara hemma och ta det lite lungt nu känner jag. Imrogon står klockan på 7 för den första dagen på den sista VFU-perioden. Trevlig kväll nu vänner, kramkram!

Av Elin - 28 september 2014 10:47


Hej på er fina ni. Ledsen för min frånvaro men har haft fullt upp tills nu. Eller egentligen fortfarande men nu har jag lite tid över att skriva till er ändå. Gårkvällen på Maxim var fantastisk! Elin och jag hade platser på andra raden parkett i mitten och det var perfekta platser! Har ni inte sett mitt enda liv ännu så gör det! Gardell med sin adhd gjorde det fantastiskt roligt, en fin blandning mellan skämt och allvar och bra musik. När halva showen hade varit så kom jag på mig själv att sitta och le lite fånigt hela tiden haha. Har inte skrattat så mycket på länge kan jag säga! Extra kul var att man fick vara med i showen mer när man satt så nära, Jonas pratade med en och hade mycket ögonkontakt med oss längst fram genom hela showen. Riktigt kul! Det var till och med så bra att jag skulle kunna se den igen haha! Ett riktigt lyckopiller faktiskt. När det var slut så åkte Elin och jag hem till mig, åt lite, pratade och sen så sov Elin över. En mycket bra lördagkväll med andra ord ;).


Av Elin - 27 september 2014 17:45


Alldeles sttrax så beger jag mig mot Maximteatern med Elin, ville bara kika in här och säga hej och önska er alla en toppenkväll. Puss och kram från mig!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards