lyckopillerelin

Alla inlägg under juli 2016

Av Elin - 31 juli 2016 21:17


Så har man äntligen fått uppleva denna enorma fest! Jag har velat gå med i flera år nu, men av någon anledning så har jag varit upptagen just den dagen när prideparaden är, men inte denna gång! Eller, jag hann iallfall gå med under mer än halva tiden! Det var verkligen så mäktigt att få uppleva detta kaos live, har verkligen ingen som helst uppfattning om vart vi gick i tåget eller hur många vi var, jag vet bara att vi var sjukt många! Jag gick självklart tillsammans med svensk idrott och representerade ridsporten tillsammans med ett helt gäng härliga ridsportare! Vi galopperade fram längst vägarna, vifta med flaggorna och hade så fruktansvärt kul! Dock så mötte vi världens hällregn och blev väldigt blöta! Då blev det inte lika kul då jag visste att jag skulle sitta på skansen hela kvällen sen + att jag efter några timmars gång fick jätteont i kroppen. Så vid hötorget tackade jag för mig och åkte in till Skansen. Det var en sjukt lyckad aktivitet som vi verkligen ska försöka göra till något stort varje år! Vi fick så många gryma ideér under dagen och jag är redan så pepp inför nästa år, men då tar jag med mig en rullstol som jag kan sitta i, måste ju representera de funktionsnedsatta också haha! Nä, men en sjukt lyckad dag och jag hade inte velat gå paraden med någon annan än tillsammans med den sport som jag älskar mest, grymt stolt ridsportare här kan jag säga!



 

Av Elin - 29 juli 2016 17:32


Nu har jag äntligen tagit tag i saken och fotat min balkong! Jag väntar fortfarande på ett kuddfodral som har varit lite semestersena med leveransen och lite andra saker som jag är sugen på att fixa, känner jag mig själv rätt så kommer jag aldrig bli klar med denna balkong, så mycket fint som finns att få tag på! Här kommer iallafall två bilder som visar hur det ser ut just nu. Jag är verkligen supernöjd och trivs jättebra där ute! 


 

Av Elin - 28 juli 2016 16:54


Har fullt upp idag, men just nu ligger jag i soffan under en filt och tar det lugnt så jag tänkte att jag kunde titta in här och skriva om hur kvällen igår var. Mamma och jag åkte in till Vaxholm så vi var där strax innan 18. Kvällen spenderades precis vid Vaxholms hamn med bra musik och mysigt sällskap. Mormor och morfar hade bjudit med oss för att gå på allsång och äta middag. Det går ju liksom inte att jämföra skansens allsång med Vaxholms, men det var riktigtmysigt och jättegod mat! Var inte så jättepepp på vägen dit, men när vi väl kommit fram och allsången börjat efter att vi hade ätit så blev jag mer pepp! Kul att få vara där och sjunga lite mer trots att min röst var helt slut efter i tisdags. När jag satt där och sjöng vissa av låtarna så satt jag bara och log samtidigt som jag sjöng, det väckte många minnen från tidigare år på skansen och det är så himla kul att se hu musik förenar och gör oss människor så glada! Självklart så blev ju de flesta lite mer glada efter några öl och en varm sommarkväll, men vad gör det, tror att alla hade en jättebra kväll! Gästartisten som dök upp senare inpå kvällen var ingen mindre än Meja. Sist jag träffade henne så var det på Pippidagen på Astrid Lindgrens barnsjukhus för ca 18 år sedan. Kunde inte låta bli att sätta mig bredvid henne efteråt och prata lite, hon var precis lika mysig nu som för 18 år sedan, kul att träffa artister efter massor av år och inse att de inte har tappat gnistan och ödmjukheten! Mamma och jag tackade för oss vid kanske 22 och sedan åkte vi hemåt, båda mycket nöjda med kvällen! Tack för det mormor och morfar, ni är bäst! Nu ska jag kika lite på Ikeas hemsida, kramkram!


Carolamedly i Allsångshäftet! :D


Av Elin - 27 juli 2016 11:40


Jag känner att jag redan börjar få separationsångest över att allsången är slut om bara några veckor! Jag tänker att om jag börjar få separationsångest nu så kanske det inte blir lika mycket ångest när det väl är slut ;). Igår åkte jag in till skansen med Jesper, Sofi kunde tyvärr inte vara med denna vecka så jag hängde med massa andra härliga allsångsvänner! Det är verkligen så härligt att man har lärt känna nya fina människor genom åren och att man aldrig behöver känna sig ensam när man hänger där en hel dag! Vi klarade oss igenom stekande sol och en hel del regn under dagen, men lika glada var vi alla ändå, det var nog länge sen som jag skrattade så mycket som igår om de mest konsigaste sakerna. Det gick ju inte att toppa förra veckans stämning, men sjukt kul hade jag och jag var så otroligt nöjd när jag åkte hem vid 22 på kvällen! Idag har jag på rktigt ingen röst och har ont överallt, men det blir ändå en allsångskväll idag, fast i Vaxholm! Nu blir det bildbom från igår!



Glömde fota mina skyltar, men här är en bild på några av den iallafall :)


Precis innan regnet kom över oss!


Taggade innan sändning! 

Av Elin - 24 juli 2016 20:55


Hej på er vänner. Nu är jag tillbaka efter några dagar ute på landet. Känns ärligt talat lite jobbigt att vara tillbaka där all stress är. Trots att jag nu har tagit ett kliv i rätt riktning för att inte stressa upp mig helt så är det en helt annan atmosfär inne i stan. Igår så satt jag i skuggan typ hela dagen, lyssnade ju på Carolas sommarprat och efter det så öppnade jag en bok för att försöka komma igång med läsningen igen. Har inte haft ro i varken kropp eller knopp det senaste året men nu börjar det bli bättre. Började läsa en bok igår eftermiddag och i morse så var den utläst, det gick med en rasande fart! Nu hoppas jag på att det fortsätter så även inne i stan!

 


Idag började jag på en ny bok och har snart läst ut den också, tog lite pauser på landet då och då för att klappa katten som har jagat möss hos oss hela sommaren, så gosig! Jag döpte honom till Bagera då jag tycker att han ser ut som honom haha. Vid 15:30 så åkte mamma och jag hem till stan, jag följde med hem till familjen och åt middag tillsammans med alla tre, så mysigt att sitta och prata barndomsminnen med hela familjen vid middagsbordet! Fick skjuts hem av Pelle efter någon timme och nu sitter jag hemma i min lägenhet och hoppas på att det hinner bli lite svalare här inne innan jag går och lägger mig.


Imorgon är det allsångsförberedelser som gäller, dock så kommer jag åka in till skansen själv på tisdag av olika anledningar, tur att man har andra allsångsvänner som kan hålla en sällskap under dagen! Nä vänner, kanska ska sätta mig på balkongen och läsa lite. Kramisar!

Av Elin - 23 juli 2016 22:01


 


Alltså Carola. letś talk about it! I 13 år har jag fått stå ut med kommentarer på tågen, på bussen eller i skolan. Kommentarer som "hur kan du lyssna på den religiösa kossan" eller "vi behöver inte prata, du gillar Carola" Jag har under åren fått förklara och försvara henne när jag stött på elaka kommentarer. Men aldrig har jag tvekat, aldrig. Så här i efterhand så inser jag varför, hon gör mig stark. Hon får mig att våga stå för den jag egentligen är. Hon får mig att känna mig trygg. Skulle jag möta på mer hat så vet jag att jag i slutändan alltid kommer att ha Carola och att hon har Gud, vi har Gud och han gör oss trygga. Hon är och kommer alltid att vara en av de viktigaste personerna i mitt liv. Det där ordspråket "gammal kärlek rostar aldrig" det ligger en viss sanning i det. I 13 år har jag väntat på den dagen som Carola ska sommarprata och idag var det äntligen dags. Jag grät de första sekunderna när jag hörde hennes röst i mina lurar, jag skrattade högt för mig själv när hon beskrev roliga händelser i hennes liv, jag grät när hon pratade om hennes föräldrar och hur hon blivit behandlad av journalister, men i samma sekund så dansade jag runt på altanen och sjöng med när hon spelade gospel. Det var så fint. 1,5 timme är för kort, men jag är så tacksam för varenda minut. Tänk om alla kunde vara lika sprudlande, trygga och hjälpsamma som Carola. Vi ska vara tacksamma över att vi har henne!

Av Elin - 22 juli 2016 21:04


Hej på er vänner. Hade tänkt att jag skulle titta in här tidigare idag, men jag har yvärr lyckats bli lite sjuk. Tror att det är en salig blandning av allt möjligt, men jag hoppas att jag känner mig bättre till tisdag, ska sova mycket har jag planerat. Just nu befinner jag mig på landet, kom ut igår vid 17 ungefär, pappa hämtade mig i boda och sedan åkte vi hit till ön. Så skönt med lugn och ro.

 

Kände rdan igår kväll att jag började få ont i halsen och sov sjukt dåligt inatt, så idag vaknade jag med en kropp som skrek av smärta exakt överallt. Men med en alvedon i kroppen så började jag må bättre. Har inte lyckats läsa någon bok då jag har haft för ont i huvudet, men lyssnat ikapp på många poddar har jag gjort samtidigt som jag legat i solen nästan hela dagen. har en aning bränd kropp just nu, men inget som jag störs av än så länge hehe. Nu har mamma och jag precis ätit middag och jag ska nog snart gå och sova, kram på er!

Av Elin - 20 juli 2016 13:16


Vilken dag jag hade igår. Är fortfarande helt mållös, det finns verkligen inga ord som kan beskriva vilken fantastisk dag det var! Säsongens bästa allsångstisdag och det är till och med så att jag kan säga att denna tisdag var en av de bästa tisdagarna under alla år jag har varit på allsången! Sofi och jag satsade på att vara vid skansen vid 9 denna gång då det inte skulle vara några jättestora artister förutom typ Orup. En sjukt varm dag, men jag tycker ändå inte att jag stördes så mycket av det, det har varit jobbigare att sitta på Solliden i högsommarvärme. Jag kände på mig redan på eftermiddagen att det skulle bli en helt fantastisk kväll och oj vad rätt jag hade! En sådan sjukt bra stämning i publiken, ett  toppen program,  sedan en timme med bara Orup och som avslutar hela festen med att återförena GES och gräver guld i USA! Alltså, på riktigt! Kan det bli bättre? Jag som blott var 3 år gammal 1994 fick nu chansen över 20 år senare att vara i publiken under denna historiska återförening. Hela skansen kokade och hade vi inte stått under bar himmel så garanterar jag att vi också hade lyft taket! Har kollat på både allsångsprogrammet och Orups timme nu i efterhand och inser att det inte alls var samma stämmning genom TV-rutan som om man var där live. Nä, jag är som sagt mållös och alla som inte var på skansen igår missade verkligen något! Nu blir det bildbomb!



Våra skyltar


Vi hade även gjort en skylt till brudarna som vann "min allsång" jag kunde liksom inte låta bli då vi hänger en del med detta goa och galna gäng under tisdagarna. Vi agerade deras fans igår med galna skrik och skylt när det var deras tur att sjunga sin allsång! Är så glad för deras skull att de vann!




Taggade inför sändning!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards