lyckopillerelin

Alla inlägg under april 2010

Av Elin - 30 april 2010 19:38

Tjoflöjt!!


Det har varit en lång dag idag...men än så är den inte slut!!


Började dagen med två lektioner sedan mösspåtagning wiii!! Var en asnajs förmiddag med mycket sol!! Efter det så hade vi en kort lektion med T sedan gick V,K,C,S,M,S,L,P och jag till druvan i jakan och tog varsin öl/cider Cs pappa bjöd hela laget runt så det var gratis haha yeey. Sedan så åkte K,S,V,C och ag vidare till gröna jägaren och blev bjuden av B haha då kan man ju inte tacka nej heller. Sedan drog vi hemmåt.


Skulle till riddersvik med några kompisar men det blev inte så så jag ska vidare till Chaplings lite senare med några av tjejerna i klassen....får se hur länge jag stannar men en stund blir dt nog och några cider haha.


Nu ska jag göra något annat.....bjuder på några bilder från dagen.


       


Lyckopiller <3     

Av Elin - 30 april 2010 18:16

"P:  Vad ska vi göra efter studenten?"

V: Döda .....!"


Lyckopiller <3   


Av Elin - 29 april 2010 23:09

Okej, nu ska ajg berätta om dagen.


Dage började med att klockan ringde vid typ kvart i 8, jag vaknade med liite ont i magen men ju mer jag gick desto ondare fick jag, jag la  mig i soffan och ringde mamma och frågade vad jag skulle göra. Jag tog mig i kragen om klädde på mig kläderna men det blev värre och värre, det hela slutade med att jag låg i min säng, gråtandes och i lite vild panik insåg att jagi nte kan vara sjuk för jag hade engelska nationella, jag var tvungen att åka till skolan alltså....jag var nära på att ringa 112 för jag kunde knappt andas pågrund av all värk.


Sakta men säkert bev det bättre så jag tog mig till skolan och skrev prova, det kändes väl okej. Jag och tjejerna fixade Cs present och vi höll på i typ 2 timmar så det blev en kort lunch, men det var det värt! C blev jätteglad haha.


Efter religionen så väntade vi på våran sista lektion där vi kollade på en film.


Väl hemma vid typ halv 5 så slappade jag lite sedan åt jag middag och direkt till stallet.


Nu, ska jag sova så jag slipper magont imorgon. har lite ont nu och har haft hela dagen men inte som imorse som tur är!


Imorgon är det valborg och mösspåtagning!!!! JIPPI!!!! :D


Gonatt <3


Lyckopiller <3     

Av Elin - 29 april 2010 22:49

Vid 18 hade vi teorilektion med J....en bra lektion som man har nytt av hela livet, handlade om utbildningskalan mm.


Blev en timmes ridlektion med S sen, vi red ut och jag red Halla som vanligt. Alla hästar var pigga idag, Halla var jättepigg! Men det är kul att hästarna tycker att det är kul, allt blir så spännande då. 


I traven så gick det superfort, det var nästan så jag funderade på om oh galopperade för hon travade så fort haha men jag lyckades få henne att koncentrera sig på mig så hon lugnade ner sig lite. Galoppen blev jättekaotisk så vi skippade det ute och skrittade och travade lite istället.


När vi hade kommit in och alla var genomblöta så galopperade vi lite på volterna och sänkte dom lite. 


I början i traven så var hon såklart snabb men jag lyckades få ner henne lite så hon slappnade av. Galoppen gick faktiskt bra idag!? Det blev lite spring i början men hon fattade galopp förvånandsvärt bra ändå. I slutet när vi skulle sänka dom lite så gick det jättebra, jag lyckades hålla henne så hon sänkte sig och höll henne kvar där, hon ryckte inte upp huvudet så många gånger.


Är ändå nöjd med dagens ritt, allt blir mycket roligare när man rider ut!


Lyckopiller <3     

Av Elin - 28 april 2010 22:00

Blev dressyr idag och var opepp som tusan! Halla hade gått innan så hon var igångsatt och det märktes! 


I början så gick det jättebra! Red fritt i båda varven och hon kändes grymt mjuk och hon sänkte sig jättemycket och jag lyckades hålla henne i den rätta låga takten hela tiden oxå, tillochmed när jag ställde om och så. Vi red lite på volterna och ställde åt båda varven det kändes bra, hon var lite stel att ställa häer men efter ett tag så gick även det.


I galoppen så gick det inte alls! Jag ger upp i galoppen och när vi på det ska bibehålla galoppen och ställa åt andra hållet så gav jag upp helt! Red i skritt i mitten istället för jag hade absolut ingen lust att försöka bibehålla galoppen i "fel" ställning när jag inte ens kan hålla igång galoppen när jag ställer åt det rätta hållet. Vi gjorde samma sag i höger varvet oxå och jag galopperade knappt i höger för jag orkade verkligen inte försöka.


I slutet så travade jag av henne lite och då kändes det rätt bra faktiskt, det gick väldigt fort emellanåt men när jag väl fick henne i en bra takt så sänkte hon sig lite.


Lyckopiller <3     


Av Elin - 27 april 2010 22:40

Håller knappt reda på dagarna längre haha men det är tisdag idag och det var en kort dag i skolan idag....S och jag åkte väl hem vid 1230. Har pluggat lite hemma, fick inte så mycket gjort får bara panik över mitt jävla liv!!


Det blir ett kort inlägg idag eftersom jag inte har gjort så mycket.



Jag går och bär på en massa trams som jag inte kan släppa, jag går med en frustration och med ont i magen för jag inte kan prata med er längre, jag saknar tiden med er. JAG HATAR DET HÄR!!


Skit på allt, jag hatar det mesta!


Lyckopiller <3     

Av Elin - 27 april 2010 21:09

"Ja, det var Slovakiens bidrag Horehroní"

Sagt av Christer Björkman i SVTs program "inför eurovision songcontest"


Lyckopiller <3      

Av Elin - 27 april 2010 18:23

Drogar denna för tillfället!!



Lyckopiller <3     

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards