lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2017

Av Elin - 30 september 2017 15:39


Nu hörni, så har man gjort bokmässan för första gången! Dock så blev det ett obehagligt slut och varit nära till tårar flera gånger, det var så skönt att få gå in i Sunnas lägenhet-till tryggheten. Vi åkte in tidigt imorse för att vara där så vi fick billigare entrébiljetter, vi köpte med oss frukost på vägen så gick det snabbt att komma på plats :). Vi båda var så sjukt taggade när vi väl kom iväg! Det var besök på bokmässan för första gången för oss båda.

Göteborg-där det alltid blåser haha.


När vi hade kommit in och fick karta så insåg vi hur stort det var! Sjukt mycket folk, sjukt mycket böcker och sjukt stort haha. Men älskade doften av böcker överallt!

Bland det första vi såg, CHOKLAD! <3


När man fortfarande har jobbet i huvudet :).


Heja mitt jobb!



Vi såg en del kändisar också :)

Sophie Kinsella


Loa Falkman


Jan Guillou


Fick min bok signerad av Emelie Schepp :).


Efter några timmar när vi kikat igenom hela första våningen så var vi helt slut i både huvudet och benen. Så vi körde en liten matpaus och sedan så tog vi övervåningen en snabbis innan vi båda kände oss nöjda. Jag skulle inte handla så mycket sa jag i början, men det blev en hel del av massa böcker. Så himla svårt att låta bli när det är billigt överallt haha.

Nöjd, nöjd, nöjd!


Vi tackade för oss och började vår hemfärd ungefär vid 14 skulle jag gissa, sedan tog det ett tag att ta sig hem kan jag säga. Eftersom att det skulle vara nazister på gatorna så var det mängder av poliser och annat folk där. Redan då så var det en sjuk obehaglig känsla att vara på plats och att allt detta verkligen händer på riktigt. Jag vet inte hur många gånger som jag hoppat till när det smällt eller varit nära till gråt. Jag var både nyfiken och rädd på ett sätt. Det var ju avspärrat typ överallt så vi fick gå till Ullevi för att sedan kunna ta spårvagnen hem.


Nu är vi iallafall hemma och har följt allt via TV4play. Hade vi gått ut från bokmässan ungefär 30 minuter senare så hade vi hamnat mitt i allt, DET tackar jag Gud för att vi gick tidigare. Var jag rädd då när vi var där så hade jag väl varit livrädd om vi var mitt i smeten. Skönt iallafall att allt är uppstyrt nu, att polisen var grymma och att de påtalar att vi ska fortsätta leva livet och gå ut och ha kul ikväll trots detta. Det ska vi också, Sunna och jag alltså haha. Vi tänkte äta middag någonstans och dricka lite vin, ska bli himla mysigt!


Det har varit en grym dag på bokmässan iallafall och jag ser redan fram emot att få vara där fler gånger och shoppa böcker. Vi får bara hoppas att jag hinner läsa ut dessa nyinköppta böcker först hehe!

Dagens fynd hehehe!


Av Elin - 29 september 2017 17:15


Hej på er finingar!


Efter en intensiv jobbdag så sitter jag äntligen på tåget påväg till Göteborg och Sunna! Hade planering i två timmar idag på jobbet och jag längtade så det pirrade i magen efter denna helg. Jag är så himla pepp! Har haft sjukt ont i kroppen hela denna vecka, men jag ska försöka att göra det bästa av situationen och njuta ändå och ha kul. Nu måste jag få i mig något i magen innan jag börjar bli otrevlig. Hejsvejs!

...

Av Elin - 28 september 2017 22:42



Kan det bara sluta göra så förbannat ont någon gång?!

Av Elin - 28 september 2017 20:10


Hej på er vänner! Idag har det varit en låååång dag men den har ändå gått väldigt fort ändå. Började jobba vid 7, var på jobbet i typ 40 minuter för att sedan ta mig ned till Hässelby Gård för att gå på Mål och resultatstyrning med ämnet genus. Bra diskussioner, men kanske lite repetition av sådant jag redan hört om. Sedan i ilfart tillbaka till förskolan och där så rullade dagen bara på. Kom mitt i lunchen, sedan rast, sedan fix på avdelningen samtidigt som jag försökte se alla barn och lyssna på dem för att sedan äta mellanmål och sedan gå ut. Jag jobbade in i sista minuten kan jag säga. 15:30 så hade jag hängt upp dokumentationsbilderna på tavlan och kunde säga hej då med ett gott samvete.

Typ godaste kakorna ever i personalrummet!


Direkt efter jobbet så åkte jag mot Solna, Mall of scandinavia för att möta upp Vånkan och Noir, det var ett bra tag sedan som vi sågs, vi hade planerat in att ses i måndags men då hade de haft en sådan jobbig natt utan sömn så vi tog det idag istället. Vi fikade/åt middag (jag hehe) strosade runt lite i affärer och handlade lite. Härligt att ses igen och att både få prata ut om motgångar på jobb och att få skratta lite :).

Apdåligt ljus var det, men här har ni min middag haha.


Hörni, nu måste jag verkligen börja packa! Åker direkt in till centalen imorgon efter jobbet så måste packa resväskan nu. Hör av mig på tåget ned till älskade Göteborg imorgon. Kram på er!

Av Elin - 27 september 2017 18:03


Hej på er vänner! Snart fredag vilket betyder att jag snart befinner mig i älskade Göteborg igen! Har saknat staden ända sedan jag lämnade den sist i slutet av augusti hihi. Idag så känns det som att dagen på jobbet bara swishade förbi. Har haft en del guldkorn som jag gick hem med i ryggen, är det något som jag har lärt mig under åren så är det att gå hem från jobbet med åtminstånde ETT guldkorn/positivt moment, då känns det så mycket bättre att åka hem. Vissa dagar är sämre och vissa bättre, idag har det varit en bra dag tycker jag. Gick lite ärenden i centrum här i Vällingby när jag kom dit och nu så har jag precis ätit middag. Det blir en lugn kväll hemma idag då kroppen är ganska så slut. Nä vänner, nu måste jag börja tvätta lite, öppna all post och gå ned till källaren för att hämta upp resväskan, ciao!

Älskar hösten och alla färger! <3

Av Elin - 26 september 2017 19:32


God kväll på er finisar. Har precis kommit hem från en lång jobbdag. Är så sjukt trött just nu kan jag säga! Har haft ont i huvudet nästan hela dagen, men nu börjar det att lätta lite iallafall, däremot så gör mina leder ont som tusan, fattar inte vad jag har gjort då jag har så ont. Jaja, noggnällt om det. Idag hade vi APT, därav min sena hemkomst, vi pratade nästan bara miljö och jag tycker att det gick väldigt bra och gav mig inspiration. Men jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte är seg i huvudet nu haha. Det blir väl till att titta lite på TV och sedan är det sovdags.

 

En av våra uppgifter var att skapa något med ett begränsat material och det skulle visa på arbetsglädjen. (Eller, nu blir jag osäker om det var det vi skulle visa, det var ju några timmar sen så hehehe)

...

Av Elin - 25 september 2017 21:23


Det var länge sedan som jag hade så här ont. Det känns som att varenda cell i min kropp skriker av smärta och psykiskt så bryts jag ned mer och mer. Jag orkar inte mer, jag orkar inte ha ont, varför har jag så här ont?! När ska detta ta slut? Det känns som att inget hjälper. När ska jag vänja mig? När ska jag lära mig?

Är så fruktansvärt trött, men jag har så ont. Kan jag bara få sova, få känna mig utvilad och glad igen.

God natt, ber till Gud att imorgon blir en bättre dag.

Av Elin - 25 september 2017 18:41


Hej på er vänner. Det har varit en tuff dag idag på grund av massa olika händelser. Jag är helt slut i både huvudet och kroppen, så resten av dagen ska spenderas i soffan med film och godis. Det är ju faktiskt lösviktsgodisets dag idag för er som missat. blir nog bara detta inlägg idag, men ville bara titta in och säga hej. Ta hand om er, kram!

Mums!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards