lyckopillerelin

Alla inlägg under februari 2014

Av Elin - 28 februari 2014 12:22


Hej på er vänner. NU är jag hemma, nyduschad och färdigpackad och kan äntligen sätta mig ner en stund innan det är dags för att åka vidare. Var galet trött när klockan ringde vid 8 imorse, kunde knappt öppna ögonen för jag var så trött haha. Men efter en kopp te och när jag hade bytt om till stallkläder så blev jag lite piggare. Började som sagt dagen med några timmar i stallet. Mamma följde med för att hon var tvungen att handla lite oxå så hon passade på att göra det medans jag red.


Det var några månader sedan som jag red Palette och vilket jobb Mimmi har gjort! Det var verkligen jättekul att hoppa upp på Palette och prova efter så lång tid. Jag red drygt en timme och jobbade mycket på böjda spår och serpentiner då jag upplevde att det var lite svårt att styra. När jag väl fick henne i form så blev det lite lättare då hon blev mjukare i sidorna och man kände att man fick med hela hästen med sig i svängen än bara halva som det kan kännas ibland haha. Hon gick iallafall som klockan efter ett tag och ville gärna sänka nosen mot backen. I slutet när hon verkligen sökte sig neråt så blev det lite svårare för mig då jag inte kan länga tygeln mer eftersom jag har mitt handtag, jag hade  velat rida ed lite längre tyglar där, men det blir svårt för mig. Palette skötte sig iallafall examplariskt och jag är jätteglad att jag får chansen att rida henne lite då och då. Nu ska jag ta något att äta och sen om ett tag så åker mamma och jag mot Göteborg, jippi! Ska försöka hålla igång bloggningen men jag kan inte lova något, kram på er!



Trött heeest efter ett dressyrpass.


Invigde min nya ridhjälm, blev lite bitter när det började hagla och regna precis när jag kommit ut från ridhuset.


Glad heest!

Av Elin - 27 februari 2014 19:25


Jag hatar att packa. Antingen så tar man med sig för mycket eller så tar man med sig för lite. Nu har jag iallafall börjat att plocka ihop lite, jag vet att jag bara ska vara borta över helgen, men det känns som att jag ändå måste packa lite. Det är bara lite småsaker kvar + lite ridkläder att ta med, måste bara ner i källaren och rota lite, tror att ett av mina par ridbyxor har fått ben och sprungit iväg....


Distrikttröjan åker med, måste göra lite reklam för huvudstaden ;)



Av Elin - 27 februari 2014 15:38


Hej på er igen vänner. Tänk att dagarna går så fort jämt, hinner knappt med känns det som. Nu är jag iallafall hemma och har precis satt mig i soffan, känner att jag redan börjar nicka till lite haha, blir nog sängen tidigt ikväll. Kom till stallet strax efter 12 och var jättehungrig. Det är tradition med pannkakslunch hos oss på Vällingby Ridsällskap när det är lov och det brukar vara den aktiviteten som lockar stora som små, till och med stallpersonal kommer och vill äta pannkakor.


Så för mig var det en självklarthet att jag skulle dyka upp. Jag har inget sportlov, men pannkakor ska jag bannemej ha ändå! Bättre blev det ju när jag inte hade någon föreläsning att åka tillbaka till så jag kunde äta mina pannkakor i lugn och ro och prata med ungdomarna/barnen i stallet, det var riktigt härligt att bara vara i stallet och umgås med andra hästtokiga, har verkligen saknat det. Trots att jag inte hade något att åka tillbaka till så blev jag ändå inte så långvarig, tror jag gick vid 1330 och var mätt och nöjd.


Resten av dagen så ska jag försöka packa ihop lite av det jag ska ha med mig till Götlaborg, tåget går vid 1430 imorgon och innan dess ska jag ha hunnit rida Palette, plugga och städa lite i mitt rum. Vi får se om jag hinner med allt, Palette är iallafall prioriterad såklart!


Mums!

Av Elin - 27 februari 2014 11:32


Hej på er vänner. Galet vad trött jag var i morse när klockan ringde vid 7, hade det varit mörkt ute vid den tiden så hade jag nog inte kommit upp haha. Jag hade planerat och förberett mig på att denna dag skulle bli en dag då jag skulle fara och flänga överallt och vara lite småstressad hela dagen. Men så tror jag inte att det blir, tvärtom-en härlig dag där jag kommer att befinna mig när jag trivs som bäst.

Åkte in till skolan vid 8 för ett seminarium på morgonen. Vet ärligt talát inte vad jag tycker om denna kurs längre, idag höjde lärarna vår stress ytterligare en nivå. Men jag hoppas verkligen att allt löser sig och att det bara känns som att det är sjukt mycket att göra nu. En glad nyhet som räddade hela dagen var att vår föreläsning är inställd i eftermiddag, vilket gör att jag helt slipper stressa just idag. Skulle egentligen ha tre timmar hål mellan lektionen och föreläsningen och då hade jag tänkt att åka till stallet för att äta pannkakor, men nu slipper jag åka tillbaka till skolan, så jag kan äta pannkakor i lugn och ro i stallet istället, yey! Nu sitter jag på tunnelbanan och fryser, men blir lite varmare av att lyssna på Carola. Ha en fortsatt bra dag vänner, tittar in här lite senare när jag kommit hem från stallet :).

Av Elin - 26 februari 2014 21:57


Vilken dag det har varit. Från Råsta där man försökte coacha Elin, till Vällingby för att själv rida en lektion. Det har varit en otroligt bra dag trots huvudvärk. Nu till kvällens ridlektion. Fick som vanligt min lilla stjärna Billy boy och det var blandad kompott hur det gick med honom idag måste jag säga, vi var iallafall ganska få idag eftersom det är lov så vi fick rida självständigt, det var ett tag sedan.


I början så var det verkligen kaos-och jag menar verkligen KAOS! För mig och Billy alltså haha. Jag försökte jobba mycket med tempoväxlingar och även lite på bågar, men det gick bara inte. Han lyssnade ändå fint på start och broms, men jag fick honom inte tillräckligt mjuk i sidorna vilket slutade med att jag blev lite hård i handen och Billy stretade emot. När jag hade försökt ett tag så började jag allvarligt fundera över om jag verkligen kunde rida, jag visste inte vad jag skulle göra för att få honom loss.


Jag fortsatte lite till och när jag kände att jag började få honom loss i traven så fattade jag lite galopp i båda varven, men det gick inte bra alls. Klarade inte av att hålla igång och hålla honom på volten. Ungefär då när jag var redo att ge upp så ställde jag mig på mitten och tog några djupa andetag och sen försökte jag på ny kula. Helt plötsligt så var det som att jag red en helt annan häst, eller att jag lyckades hitta dom rätta knapparna att trycka på för my GOD vad han gick fint! När jag väl lyckades vara mer stadig och inte lika hård i handen och även bara kämpade med att rida varv på varv i trav och tempoväxla samtidigt så var det som att han helt plötsligt bara började arbeta. Han kom ner med huvudet, blev loss i sidorna och trampade på jättefint i båda varven, det bara flöt på och jag kunde bara sitta där och le. Kändes riktigt skönt att få avsluta lektionen på ett jättefint sätt och med lite beröm! fina fina Billy boy, önskar att jag hade haft någon fotograf med idag haha.


Av Elin - 26 februari 2014 18:45


Jag visste att det var något jag har glömt idag! 26 februari 1983-jag tror ni kan gissa vad som hände den kvällen för exakt 31 år sedan. Carola blev Carola för hela svenska folket. Jag är så glad över att jag har en sån otroligt fin idol och jag hoppas att hon aldrig slutar att göra det hon gör och att hon alltid är just som hon är! Grattis Carola på 31-årsdagen!


Av Elin - 26 februari 2014 15:46


Hej på er. Denna dag blev inte riktigt som jag hade planerat, men det gör inte mig någonting alls. Det var ju meningen att jag skulle ha en pluggdag här hemma med Mia och Veronica och ja det hade vi, men det tog inte så lång tid som jag trodde. Vi försökte reda ut lite begrepp, prata om hur vi ska göra med teorierna i kursen och även klura ut lite hur tentan ska vara uppbyggd. Det tog inte alls så lång tid så strax innan 11 så sa vi hej då till varandra och tyckte att det var en väldigt bra pluggdag haha.


När Mia och Veronica hade gått så hoppade jag i täckisarna, vinterjackan och stallskorna och drog till Råsta för att hjälpa Elin. Hon messade mig när jag pluggade och frågade om jag ville agera ridcoach igen fast då kunde jag ju inte, men det blev snabbt ändrat  hihi. Åkte iallafall dit och hjälpte henne, hon och Corinne skötte sig verkligen jättebra! Sist så var det lite nervositet innan hon hoppade upp på hästryggen men inte denna gång minsann. När hon hade ridit så passade jag på att prata med Mimmi i telefonen eftersom jag ska rida Palette på fredag.  En bra pratstund blev det hihi. 


Nu har jag kommit hem och känner mig en aning seg måste jag säga. Det var ju inte jag som red men ändå så är jag så seg haha, men det kanske var friskluften som gjorde mig det. Har precis ätit pannkakor och ska ta det lugnt nu ända till jag ska till Vällingbystallet för att rida lektion. Ha en fortsatt bra dag kära ni, kram!


Av Elin - 26 februari 2014 08:12


Igår innan jag gick och la mig i sängen så tänkte jag för mig själv att det skulle bli sååå skönt att få sova till 08:30 idag. Somnade vid 2 inatt och sen då? Jag vaknade vid 7 av magknip och huvudvärk och sen kunde jag självklart inte somna om. Varför är det alltid så? När man väl får sova så kan man inte sova och sen tvärtom. Godmorgon på er förresten fina ni. Hoppas att ni har sovit bättre än mig inatt och att ni inte är lika bittra och negativ som jag haha. Fast, jag är nog inte lika bitter längre.  När jag insåg att det inte är någon idé att somna om och sova den sista halvtimmen (man är ju astrött när man vaknar upp sen) så låg jag iallafall kvar i sängen och lyssnade på Carola och spelade lite Candy crush innan jag gick upp. Nu är jag uppe och sitter (visserligen fortfarande i pyamas) och dricker en kopp te. Idag blir deen en plugga hemma dag, Mia och Veronica kommer hit om lite mindre än en timme och så ska vi försöka ordna upp EXA2 som ska vara inlämnad i april. Ikväll blir det ridning, yey! Nu ska jag läsa lite bloggar innan plugget sätter igång tänkte jag, kram på er och ha en fin dag!


Bjuder på en tjockisbild på mig i peruk från New York.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards