lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Elin - 9 februari 2014 18:10


Hej vänner. Väldans vad denna dag har gått fort. Kanske kan det ha att göra med att jag gick upp vid 1130 hehe. Idag var det iallafall planeratt att gå på bio, det har blivigt lite utav en söndagstradition nu känner jag med två söndagar i rad i biostolen. Denna gång gick jag med Elin och Elin, ja vi var tre Elinar som gick tillsammans ;). Egentligen kanske jag ska plugga oxå men jag orkar verkligen inte. Inte just nu iallafall.


Åkte iallafall till Vällingby vid 1345 ungefär med Måns i öronen. Vi såg på filmen Frost, en tecknad barnfilm som hade premiär för någon vecka sedan. En riktigt fin och bra film måste jag säga, har ni inte sätt den än så måste ni se den. Jag visste att Mimmi Sandén var en av rösterna och tyckte att hon gjorde ett jättebra jobb verkligen! Bra musik och bra handling med mycket humor i, jag kan säga att barnen i biosalongen skrattade gott åt mycket, tror dom uppskattade den allihopa.


Nu har vi precis ätit middag här hemma och jag känner att jag har hamnat lite i matkoma, snark. Resten av dagen ska spenderas i soffläge tror jag och självklart titta på Så ska det låta, det är ju trots allt söndag. Imorgon ska jag faktiskt till min VFU-förskola och göra lite uppgifter, vi får se hur det går! Ha en fortsatt toppensöndag nu vänner, kram!


Av Elin - 9 februari 2014 14:30



 

Självklart så kollade jag ju på mellon igår oxå. Det är ju lördagsnöjet nu förtiden. Jag hade faktiskt inga favoriter denna vecka. Tyckte inte att det var någon som stack ut lite extra, men jag höll såklart en extra tumme åt gruppen Little great things eftersom en av dom går i min klass. Annars så trodde jag att JEM och Sanna nielsen var dom två som skulle komma direkt till final. Sofi och jag satt dock och irriterade oss på vissa av låtarna som var sjukt lik andra låtar, detta förstörde ju stämningen lite när an bara blev frustrerad över att folk inte kan skriva helt nya låtar, fine om någon låt påminner om någon annan men att vissa fraser är typ helt lika är bara irriterande!


Tyckte att showen var mycket bättre denna vecka. Jag saknade ju glittret och glamouret förra veckan och den andra mellanakten med Sean Banan och bröderna Herreys var ju så bra! Det kallar jag mellanakt och show, fick lite hopp om att det skulle bli lite mellofeeling när dom kom upp på scenen haha. Nour och Anders verkade inte vara lika nervösa heller så jag tyckte dom höjde sig bra jämfört med förra veckan som var katastrof. 


Så over all så tyckte jag att det var en mycket bättre show denna vecka och jag tror verkligen att finalen kommer att bli magisk! Nästa vecka kommer jag inte kunna se mellon live utan får se den på söndagen eller något eftersom jag är upptagen med andra roligheter under lördagskvällen. 


Av Elin - 9 februari 2014 12:04


Nu kommer det äntligen några bilder från gårdagen. Några tagna av mig och några av Sofi.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards