lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2016

Av Elin - 30 september 2016 12:30


Denna fredag blev inte riktigt som jag hade planerat. Idag skulle ha varit den sista dagen på jobbet innan en månads sjukskrivning på heltid påbörjas igen. Men det blev inte något jobb idag då jag mådde så himla dåligt inatt. Så sista dagen blev igår istället. Nu har jag ju jobbat i lite mer än en månad ungefär och bärjar precis komma in i arbetet innan jag försvinner igen. Hela oktober kommer jag att gå ett rehab-program via Smärtkliniken. Genom olika arbetsmetoder så kommer jag att få prova på och lära mig hur jag bäst kan hantera just min smärta och lära mig att leva med den.

 

Det går väldigt mycket tankar i mitt huvud just nu. Ena sekunden så vill jag bara i panik avboka allt, sjunka genom jorden och försvinna från alla krav och all press. Medan andra sekunden så är jag så nyfiken och vill veta mer hur jag kan jobba med min smärta på bästa sätt och hitta just mitt sätt. Ibland känns det som om jag har gått helt fel väg och ibland känns det helt rätt. Det är kort och gott nästan en blandning mellan hopp och förtvivlan. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är nervös, för det är jag. Sjukt nervös!

 

Jag försöker att ta en dag i taget, men det är svårt. Jag vet att allting handlar tillslut om att jag måste fatta olika beslut som påverkar mitt liv i fortsättningen, hur jobbigt det än är och hur många jag än frågar om om råd av så ligger valet ändå tillslut hos mig. Jag måste ta första steget, jag och ingen annan. Det är jättetufft. Jag kan bara be till Gud och hoppas på att det mesta kommer att ordna sig under oktober månad. Men först och främst så ska jag ta helg innan jag kör igång på måndag.

 


 

 

 

Av Elin - 28 september 2016 19:05


Hej på er alla kära vänner. Klockan är några minuter över sju och jag är redan så trött! Vaknade i morse av att regnet smattrade på rutorna och tyckte att det kändes riktigt mysigt, trots att det var lite mörkt ute. Jag har verkligen inget emot regn, så länge man är rätt klädd. Det ligger mycket sanning i det här uttrycket "Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder." Att få gå runt i ett regnställ helt bekymmerlöst och hoppa i vattenpölarna är nästan som en frihetskänsla, samma sak vad gäller täckbyxor på vintern.

Lite regn har väl aldrig stört mig ;)


Idag gick mina två timmar på jobbet i en rasande fart! Byggde koja åt barnen och bråkade med jobbets kopiator/skrivare eller vad vi nu ska kalla det. Det är som om denna maskin känner av att det är jag som står där och ska jävlas ännu mer för det. Tror bannemej att det tog drygt en timme ett kopiera upp en bok och laminera alla papper, och då hade jag till och med jobbat över i 15 minuter. Åkte hem, bytte om och åt lunch, sedan åkte jag till Mall of scandinavia. Hade bokat en fikadejt med Vånkan, men var tvungen att handla lite saker innan. Trots att jag åkte en timme tidigare så kom jag ändå 45 minuter sent, illa! Jag som alltid brukar vara så noga med tiden och kommer hellre 15 minuter tidigt än sent. Men jag har inte riktigt lärt mig hitta där inne än så jag sprang vilse hela tiden och skulle "bara" kolla i en affär, och i en annan affär och en annan affär, ja ni fattar nog vad jag menar haha ;). Kom till Vånkan tillslut efter mycket om och men.


Jag hade lyxat till det med att köpa sex olika munkar från Dunking donuts, som var billigare än att köpa tre som jag först ville göra. varken Vånkan eller jag hade provat munkar från detta ställe så det var verkligen på tiden! Så jag bjöd på munkar och Vånkan på kaffe, perfekt! Det blev lite som en vinprovning fast med munkar, men det är nästan ännu bättre hihi! Vi åt, utvärderade, pratade jobb och massa annat. Stannade i några timmar och åkte sedan hem proppmätt efter alla munkar!

Så instagramvänligt haha


Hur gott som helst! Detta gör vi nog fler gånger haha!


Bjuder på en bild på mig själv in action, när jag går all in för att få till en bra bild haha


Nu är jag hemma, har packat upp lite av det jag köpt under dagen och borde egentligen kanske äta någon slags middag. Men jag är fortfarande så sjukt mätt efter munkarna haha! Det blir iallafall en lugn kväll i soffan, troligtvis framför TV:n om det går något bra. Nä vänner, kanske ska kolla upp det nu på en gång, ciao!

Av Elin - 27 september 2016 16:46


Det här med energi är svårt. Just nu sitter jag i soffan och håller på att somna här, så jag tänkte att jag kunde skriva ett litet inlägg för att hålla mig vaken haha. Jobb i två timmar i morse, nu märker man att hösten verkar vara här för att stanna, eftersom mina arbetskläder verkar vara på rymmen så hade jag inte så mycket kläder på mig och trots att vi var i parken med 15 barn så blev det väldigt kyligt, var dock inte så aktiv och klättrade och sådant, får se till att vara det och leka med barnen bättre så håller jag nog värmen och dessutom har kul på samma gång ;). När jag kom hem, efter att ha handlat lite mat så åt jag lunch och sedan satte jag igång med "projekt badrum" har handlat lite nya grejer och håller på att göra det lte mer lyxigare där inne för en billig peng + att jag sprang på ett duschdraperi igår på H&M som jag inte kunde motstå. Så under dagen har jag fixat nästan hela badrummet med lovsånger på högsta volym, så kul men också ganska jobbigt. Tycker jag iallafall haha. Så det kanske är därför som jag håller på att somna nu när jag sate mig i soffan. Borde städa undan i köket och sånt, men tror inte att jag kommer orka ta mig upp härifrån förs magen börjar ropa efter middag. Nä vänner, nu ska jag sätta på en film innan tvätten blir klar och vila kroppen som är väldigt trött.

Satte mig ute på balkongen vid två och tog en fikapaus i solen


Kaos i badrummet mitt uppe i arbetet


Bara en av grejerna som jag fixade, kunde inte låta bli att köpa draperiet med hästarna på H&M igår, så snyggt!



Av Elin - 26 september 2016 20:48


God kväll på er fina ni! Nu är veckan igång och det kändes redan klockan nio imorse när jag fick börja med ett spontanmöte på jobbet några minuter innan jag började. Just nu är det väldigt blandade känslor kring att jag ska gå på heltidssjukskrivning igen under hela oktober, det känns liksom som om jag precis har börjat komma in i jobbet igen. Men jag tror nog samtidigt att det är bra för mig att gå denna REHAB-månad på smärtkliniken, försöker att ta en dag i taget, men ibland är det svårt. Idag gick iallafall två timmar på jobbet sjukt fort och det kändes som att jag precis sa godmorgon när jag skulle säga hej då haha. Gick runt lite i Vällingby, fixade lite här hemma och strax innan middag så mötte jag upp Fillan som skulle komma hit på middag. Vi har inte sets på några månader så det var verkligen dags nu! Vi bestämde detta spontant i gårkväll och jag älskar sånna här spontana middagsbjudningar! Det blev pasta med kyckling och så lyxade vi till det med varsitt glas vin också, då kändes det nästan som att helgen var en dag längre haha. Nu sitter jag i soffan efter att ha fixat köket och tänt ljus och ska väl försöka gå och sova strax, är sjukt trött! Imorgon blir det nog jobb och en fixardag här hemma. Hörs då, kram!

Mitt hungriga middagssällskap hihi <3


Jag fick bli kocken, med nöje! ;)

Av Elin - 25 september 2016 19:51


Så var även denna helg snart över. Gud var fort tiden går alltså! Har typinget planerat än jobb under veckan som kommer, så vet inte vad jag har för något att se fram emot haha. Det var iallafall sjukt mysigt att komma ut till landet för sista gången detta år. Trots att jag inte har gjort ett enda dugg mer än att tittat på TV, ätit mammas goda mat och vara med henne under en helg, så har det nog ändå varit precis det jag har behövt. Sovit i över 10 timmar i två nätter och bara släppa alla krav och liknande, så skönt! Idag åt vi lunch ute på landet och sedan började vi bege oss hem. Vi körde förbi mormor och morfar en snabbis också vilket var väldigt mysigt! Sedan stannade jag hemma i Spånga på söndagsmiddag och hade det trevligt med familjen. Nu har jag predcis kommit hem, eller har packat upp lite och så och de resterande timmarna av helgen spenderas i soffan med en skål glass framför TVn. På återseende vänner!


En återvinning eller en fritidsbåt? -En träbåt hahaha!


Hej då landet för i år!


och hej då utsikten!

Av Elin - 24 september 2016 12:40


I skrivandets stund så sitter jag här i soffan ute på landet och mår jättekonstigt. Det känns som att hela jag är svullen, jag har ont typ överallt och jag är så fruktansvärt trött. Då har jag dessutom sovit i 14(!!) timmar inatt! Det var i och för sig en hel del veckor sedan som jag har haft en helt fri helg, så det kanske har med det att göra. Det känns som en evighet sedan som jag jobbade sist, men jag var ju faktiskt på jobbet igår som vanligt, men eftersom jag bara jobbar 9-11 så har man nästan hunnit glömma bort det på kvällen sen haha. Jag åkte iallafall hem efter jobbet, packade lite och duschade, sedan åkte jag hem till Spånga, trodde att någon skulle vara hemma på eftermiddagen men tji fick jag, passade på att titta på första avsnittet av säsong 13 på Greys som släpptes igår. Mamma och jag åkte iallafall ut till landet innan middagen och kom väl ut runt 19 skulle jag tro. Vi åt middag framför Doobidoo och sedan var jag tvungen att gå och lägga mig då jag var så trött.


Det var blött och kallt ute i skärgården igår.


Haha, när man inte vill bli blöt och kall, då sitter man på durken och har täcke över sig ;)


Idag vet jag inte vad jag ska göra, är så trött så jag orkar inte öppna min bok som jag tog med mig. Oavsett vad jag hittar på så blir det nog en väldigt lugn dag iallafall, så skönt!

Av Elin - 23 september 2016 12:05


Igår kväll alltså. En så sjukt bra kväll! Nu tror jag nog att jag har bockat av höstens viktigaste premiärer och ska jag vara ärlig så känns det faktiskt lite tomt haha. Igår var det Oscarsteatern som hade premiär på sin Oscarsrevy. Med var bland annat Sanna Nielsen, Robert Gustavsson och Dan Ekborg för att bara nämna några. Jeppe och jag kom dit i god tid för att spana efter kändisar, strax innan de öppnade dörrarna in i salongen så var det så jäkla packat med folk och jag råkade stå ivägen just då vid en gång och helt plötsligt så börjar producenten att skälla på mig! Snacka om att jag blev överraskad, där förlorade hon min respekt och det kanske inte var det bästa sättet att behandla sin publik! Jaja, nog för att jag var irriterad på henne så tröstade jag mig ändå med att showen var sjukt bra! Jag har nog inte skrattat så mycket på länge, alla briljerade verkligen! Idag känns det nästan som om jag har träningsvärk i mina käkar, vilket tyder på att det var en otroligt bra föreställning! Redan efter 10 minuter så ville jag boka biljetter och se den igen haha. Efter showen så fick jag också möjligheten att ge en tackkram och prata lite med Edward Af Sillén som är regissör för denna show, vilken fin människa han är alltså! Vi stannade också kvar för att krama om Sanna Nielsen och prata några ord med henne. Så bra avslut på denna fantastiska kväll!


Vi köpte en fin blombukett till Sanna Nielsen


På röda mattan!


Sjukt läskiga platser så man nästan fick svindel haha!


Träffade Pippi!


och Sanna såklart! :)

Av Elin - 21 september 2016 21:26


God kväll mina vänner. Har precis kollat klart på dagens film, blev En man som heter Ove. Tycker den är så sjukt bra, trots att boken såklart ändå är bäst. Idag har jag tagit ut en semesterdag på jobbet. Var på Smärtkliniken innan lunch för ett förberedande möte inför REHAB-månaden under oktober. Sedan åkte jag hem, bakade en vit chokladkladdkaka och inväntade Sara för en inbokad fikadejt. Sjukt trevligt och självklart så blev det bebismys också, vem säger inte nej till det liksom. Under kvällen så har jag faktist stått och lagat lite mat för att frysa in och så, det är så mycket roligare att laga mat nu när man har en diskmaskin som fungerer, jag behöver liksom inte tänka lika mycket på att använda så lite som möjligt, utan nu kan jag köra på och göra fler saker smutiga utan att behöva få ett stort diskberg i hon, så skönt! Så idag invigde jag den med en tvätt och det var supersmidigt! Nä vänner, nu ska jag lyssna på musik och kolla lite pinterest tror jag, kramkram!

Dagens fika!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards