lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 december 2016

Av Elin - 24 december 2016 21:02


Oj vad fort denna julafton har gått. Jag har precis tagit min medicin, vi tittar på en långfilm hela familjen i soffan och efter det behöver nog tant Elin gå och sova haha. Sover över här hos mamma och pappa ikväll så blir det en mysig familjedag imorgon med. Idag började vi dagen hemma hos mig vid 11, då kom resten av familjen och så åt vi lunch och hade det trevligt.


Vid 14 så åkte vi till Spånga och kollade på Kallen anka klockan 15, såklart. Sanna Nielsen som julvärd var helt fantastisk om ni frågar mig. Så vacker, så proffsig och så varm. Att se henne i TV-rutan fick mig att längta ännu mera till sommaren!

Vad tyckte ni om hennes insatts? :)


Tomtemor och tomtefar, typ ;)


Det blev julbord till middag, dock så insåg vi när vi väl hade börjat äta att det fattades både det ena och det andra som inte stod på bordet. Tur att det fanns i kylen haha.


 

Efter middag så körde vi julklappsutdelning


Här kommer en bild på mina julklappar jag fick. Fick typ allt jag hade önskat mig så jag är grymt nöjd. Framför allt att jag fick min älskade matta som jag suktat efter så länge men inte velat köpa då den var ganska så dyr för mig. Skålarna fick jag fyra av, men ställde bara fram en för bilden hehe.


Nä vänner, nu ska jag fokusera på filmen istället. Ha en fortsatt bra julafton de timmar som är kvar!



Av Elin - 24 december 2016 14:45


Yes, igår var det dags för den årliga traditionen där vi samlas ett helt gäng med familjevänner och provar julskinkan och önskar varandra en god jul. Jag verkligen älskar denna tradition, det får mig att känna att familjen inte är allt, utan att man också kan fira jul med nära vänner. Så mysigt hade vi trots att det inte blev så många detta år.


Jag var tomtenissa igår :)


Skylten jag tvingade mamma att köpa för några år sedan, kul att se att den används :).


Åt både julakinka och massa onyttigheter så det sprutade ut ur öronen nästan haha.


Nu börjar strax Kalle, ciao!

Av Elin - 24 december 2016 11:07


God jul på er alla och inte från Karlsudd som i rubriken haha! Ni som följt mig några år här på bloggen kanske vet om att jag har som tradition att slänga in ett youtubeklipp när Carola läser julevangeliet. Så här kommer det, lyssna och njut!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards