lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Elin - 9 december 2012 18:19


 


Jag fastnade framför Världscuphoppningen från Schweiz nu ikväll och jag fastnade lite för Roger Yves Bosts hoppteknik, jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska skratta eller gråta. Sättet han rider på känns för mig väldigt konstigt. Det ser väldigt flamsig och vinglig ut när han rider, ibland så pass vingligt att hästen landar snett. Flera gånger trodde ajg att han skulle gå omkull när både han och hästen landade snett. Hans fötter och ben är nästan högre upp än hans huvud. Det går nästan att jämföra med den här sporten när man kör motorcross och så ska föraren göra konster i luften på crossen. I dom snäva svängarna så ser det verkligen ut som om han drar och sliter hästen dit dom ska för att det ska gå så fort som möjligt. I det första intrycket så kändes allt väldigt okontrollerat.

 

MEN. Jag tycker ändå att det ser rätt häftigt ut och jag blir lite facinerad över att han klarar det så bra, han är ju jätteduktig och har vunnit många många tävlingar så någonting måste han ju göra rätt. I den andra anblicken så måste jag säga att det ändå ser rätt så kontrollerat ut, om det inte var det så skulle det ju inte gå så bra för honom menar jag. Så ja, jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker om honom eller inte. Hans hoppstil är ju väldigt speciell och han måste ha väldigt duktiga och sammarbetsvilliga hästar som hoppar trots knasiga vägar och mycket slit i munnen. Vad säger ni? Är hans hoppstil bra eller dålig? :)

Av Elin - 9 december 2012 12:48


           


Hej alla fina människor där ute. Hoppas ni är piggare än vad jag är. Jag är så sjukt jäkla trött, klockan är inte ens ett och jag sitter bara och längtar tills klockan är mtcket och jag får lägga mig i min sköna säng och sova haha. Det gick helt okej att ta sig ut till Lillsved igårkväll, var lite scary den sista biten i mörker och en buss som kördde som en galning, men jag lever så det gick ju bra haha.


Var ett härligt och energifullt gäng ULK-tjejer jag fick vakta igår, det verkade som om dom hade riktigt kul i gympasalen och jag hade lika kul av att titta på hur crazy dom var haha. Senare på kvällen så bjöd dom på musikunderhållning, mycket trevligare än att sitta tysta och titta på TV hihi. Det blev inte så jättesent igår faktiskt, tror vi gick in i våra rum vid 23, men jag somnade inte förs halv 2 typ och klockan stod på halv 8. Så ja, jag är sjuukt trött just nu! Tog 0808 bussen från Lillsved och var väl hemma vid 10 ungefär och klampade in som en istapp, fyfasiken vad kallt det är!


Nä hörni, nu ska jag gå och göra något och hoppas på att jag blir piggare. Kanske värma mig lite, fryser som tusan! Puss på er <3.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards