lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Elin - 7 december 2012 16:18


Hej vänner. Idag har det varit en hemmadag till, skönt måste jag säga men jag käner mig ändå lite lat haha. Mamma väckte mig med ett mess imorse eftersom hon tycker att ajg sover alleles för länge om dagarna, lika bra var väl det eftersom jag ska upp tidigt både imorgon, söndag och på Måndag. 


Idag har jag iallafall julpyntat mitt rum litegrann, har typ aaaaalldeles för mycket julgranskulor och sånt har jag kommit fram till, har typ köpt nytt inför varje år i stallet och jag sparar allt oxå så har lyckats samla på mig en hel del. Typ en hel papperspåse med pynt hehe. Det blev inte så mycket i mitt rum iallafall, rätt så skönt faktiskt. Passade även på att slå in lite julklappar när jag var själv hemma med julmusik i bakgrunden så himla mysigt! Börjar få en riktig julstämning nu känner jag.


Ikväll blir det hemmakväll, ska plugga lite, städa lite och bara slappa i soffan. Imorgon ska jag upp tidigt för att rida, sen på eftermiddagen så ska jag åka ut till Lillsved och vakta ett gäng ungdomar och kommer inte hem förs vid 10 på Söndag. Ska bli mysigt att komma ut dit igen, hoppas bara att bussar och tåg går som dom ska.


Nä hörni, nu håller min kära mor på att städa huset och jag vågar knappt visa mig här inne nu eftersom hon blir så arg när hon städar så måste lägga ner nu. Jag återkommer när det är mer ro och frid här hemma ;).

Av Elin - 7 december 2012 01:18


   


Jag vet att klockan är mycket och att jag egentligen borde släcka lampan och försöka sova. Ligger i min säng med tända ljus, lyssnar på julmusik och bara tänker. Så himla mysigt så jag vill faktiskt inte sova.


Jag mår bra. Jag kan faktiskt ärligt säga att jag mår bra. Nu har jag kommit på vad jag vill göra i livet och allt som jag behöver göra för att klara det flyter på. All ilska jag kände mot cancer i mitten av terminen har börjat lägga sig, visst har jag dagar eller minuter då jag fortfarande är arg men jag har insett att det faktiskt är okej. Jag har kommit in i skolan lite mer, jag är peppad och jag vet att jag kan. Det fick jag verkligen bevis för när jag klarade utvecklingspsykologin som jag trodde jag skulle bli totalt underkänd på, jag får inte tvivla på mig själv för det gör ändå ingen nytta. Snarare tvärtom.


Jag är mer peppad inför ridningen nu, när Åsa bara så enkelt sa som det var att ajg faktiskt var i stallet varje onsdag och red på egen vilja så fick jag en riktig käftsmäll och var så arg på henne i tre dagar, i tre dagar så var jag fast besluten att sluta rida. Men jag behövde höra det på riktigt, jag behövde någon som talade om hur det faktiskt låg till och att jag faktistk måste lägga manken till, det ska ju vara kul att rida annars kan man lika gärna lägga av. Men som sagt, efter det så har ajg verkligen taggat till och skärpt mig. Nu kan jag inte ens förstå hur jag kunde vara så säker på att sluta rida.


Nä hörni. Jag vet egentligen inte riktigt vad jag ville säga med det här inlägget. Jag ville bara skriva av mig lite och verkligen känna mig lycklig i några minuter av att allt flyter på. Godnatt på er så hörs vi imorgon (eller idag blir det ju).



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards