lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 december 2017

Av Elin - 4 december 2017 17:15


Hej på er vänner. Vilken dag det blev igår! Det var en himla blandning av lycka, shopping, massa fina hästar och lite gråt och sorg.

 

Gick nog och la mig vid 00:30 inatt, det blev ett sådant konsigt slut på kvällen i Friends så hade massa att bearbeta och kunde inte varva ned direkt när jag kom hem. Det var iallafall en jättebra dag. Fina dressyrprogram, bra hopprundor och massa massa annat. Elin och jag kom till Friends vid ca 09:30, tog ett litet varv i mässan och sedan så hann vi precis sätta oss till Tinne kom ut och red sitt dressyrprogram. favoriterna från Sverige var utan tvekan Tinne Villhelmsson Silfvén, Patrik Kittel och Therese Nilshage-Therese har dessutom vuxit upp på min hemmaklubb vilket är riktigt kul!

Tinne


Therese


Patrik


Efter dressyren och lite shopping så blev det dags för hoppning på olika nivåer.


Vid 18 så började kvällshowen. Tyckte att stjärnornas hoppning var lite rörig och inte alls så mycket fart och fläkt som det brukar vara, tror inte riktigt att jag förstod konceptet riktigt. Det bjöds på hoppning, lite shownummer, fyrspann och annat gott och blandat. Dock så avslutades fyrspannen med tradegi då vår svenske startande Fredrik Perssons häst föll ihop och gick bort mitt i ärevarvet. Det var en sådan himla chock när det blev bekräftat att han dog. Jag och säkert flera hundra andra kunde inte hålla gråten inne. Publiken var i chock och allt bara stannade till, det kändes som att allt gick i slow motion nästan. SÅ hemskt. Sov gott Luma De Lux! Direkt efter beskedet så föll även en åskådare ihop så folk fick ännu mera panik, men som tur var så gick det bra! En händelserik kväll med andra ord!

En tom arena i väntan på besked.


Både jag och Elin ville stanna kvar till slutet då vi inte ville åka hem med tårar i ögonen och få ett sådant avslut på dagen. Så trots en chockad publik så blev det ändå det traditionsenliga julfirandet som avslutade kvällen!


Lovar att visa er vad jag köpte på mässan, måste bara komma ikapp lite med inlägg först :). Framför allt försöka fota allt jag köpte i Australien, det har jag ännu inte lyckats med haha!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards