lyckopillerelin

Alla inlägg den 5 oktober 2016

Av Elin - 5 oktober 2016 20:24


God kväll på er. Idag hade jag nästan inget planerat, men när jag kom hem vid 15 så sprang timmarna iväg och helt plötsligt så sitter jag här senare än vad jag tänkte och skriver till er. Somnade tidigt igår och vaknade vid 9 imorse och kunde inte somna om, så jag låg och drog mig ett bra tag i sängen och gick sedan upp och bakade scones. Så när klockan var 11 så kunde jag sitta i gått om tid och njuta av min lyxiga frulle. Bra start på dagen!


Vid 12 så mötte jag en i rehab-gruppen vid bussarna och så åkte vi vidare till simhallen där vi skulle prova på varmvatten chi gong. Jag valde att inte delta då jag inte är så pass trygg i mig själv än att byta om och visa mig i bikini i badhus. Jag kände att suget var där, men inte rätt sug för de övningar som vi skulle göra. När det gäller vatten både i bassäng och havet så har jag bara hopp och lek som förknippar med detta. Jag blir alltid Elin 5 år när jag är i vatten och om jag då ska behöva stå i en bassäng där vattnet går till brösten och över 34 grader i så tror jag att jag kommer ruttna ihop. Jag vill gärna behålla vattnet som en hopp och lek-plats. Jag försökte iallafall vara med lite ändå fast på land.


Åkte sedan hem vid 14, hann hem och sätta mig i soffan och sedan så kändes det som att världen hade rasat samman. Tårar och besvikelse tillsammans med Julia på telefon. Men det tar jag i ett annat inlägg när de jobbigaste känslorna har runnit av mig. För just nu så gör det bara så ont. Gjorde lite ärenden i centrum iallafall för att inte sitta hemma och gråta, tröstshopping kanske man ska kalla det för ;). Nu ska jag titta på Pippi haha, kram!

Vink vink, så hörs vi imorgon!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards