lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 oktober 2016

Av Elin - 24 oktober 2016 22:34


Måndagen är snart slut. Ska väl egentligen bara skriva klart detta inlägg innan jag släcker lampan och kommer in i drömmarnas värld. Idag kändes det att man egentligen inte har haft någon helg, eller snarare en intensiv helg. Har varit skittrött hela dagen och imorse så znoozade så länge som jag bara kunde. Hade sjukt svårt att gå upp haha. På sjukhuset så pratade vi om arbetsplatser, försäkringskassan och massa annat. Skittråkigt och jag ville bara hem och posta ett brev och ta tag i alla måsten som jag skjutit upp. Har fortfarande en lång to-do-list men försöker ta lite i taget. Kom hem från Hagelins för ett tag sedan. Nu är jag egentligen alldeles för trött för att sitta här och skriva, så tänkte passa på att säga god natt så tittar jag in här imorgon också, har en sån där dag som kommer att gå i ett känns det som. Nä, hejsvejs på er!


Gömde mig i halsduken idag i detta höstväder.

Av Elin - 24 oktober 2016 17:01




Det beror lite på var jag ska och varför. Sminket är nog  det som kan variera mest, men det som jag aldrig åker utan när nessecären är med är detta. Tror nog att allt är ganska så självklara grejer om jag ska vara ärlig :).

-Tandborste

Såklart! vem tar inte med sig en tandborste liksom!


-Tandkräm

Jag vet, något stor tub kanske, men det är ju ändå lätt fixa :). Älskar förresten Oral B!


-Läppsyl

Mina läppar blir torra jätteofta när jag åker iväg, det beror säkert på luften kan jag tänka mig. Så att läppsyl alltid är med är en självklarhet.


-Hudkräm

Samma sak där, blir jättetorr när jag inte sover hemma, antar att det också beror på luften och kanske tvättmedel eller mjukmedel.


-Tamponger

You never know liksom, säg vart jag INTE har tamponger!? tycker jag ser dem överallt i lägenheten och i alla väskor haha.


-Mascara

När man har blåa ögon som jag har så tycker jag att man får större och finare ögon av att ibland bara ha mascara på, lätt att slänga på sig också så man inte behöver stå i timtal och sminka sig. Men det där med smink varierar som jag skrev tidigare.


-Tops

Också  skönt att alltid ha med sig några. Framför allt om man har med sig mycket smink, då är tops perfekt att använda!


-Parfym

Vem vill inte lukta gott?!


-Hårsprej

och vem vill inte att frisyren ska hålla längre om man gjort sig fin?!

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards