lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av Elin - 23 oktober 2016 20:32


Då är man hemma i älskade Stockholm igen. Borta är bra, men hemma är verkligen bäst! Det har varit en lång och intensiv helg, men trots det så känns det som att det har gått sjukt fort och framför allt så kommer man hem med massa ny pepp och energi som man vill lägga på ridsporten. För mig så var detta mitt första Ridsportforum och jag hade verkligen inga förväntningar på helgen mer än att det skulle bli bra diskussioner och kul att träffa alla människor som man inte har träffat på länge! Jag åkte till Västerås så att jag var där i fredag sen eftermiddag för att först checka in på hotellet och sedan medverka på vår lilla förträff med alla ungdomar som skulle komma som sedan avslutades med en gemensam middag på hotellet. En jättebra början blev det och vi fick lite försprång med vad som skulle diskuteras under helgen så det var värdefull för oss alla tror jag :).


På lördagen så var det dags att bygga upp vår CUSmonter med en peppvägg som vi fixat där alla deltagare kunde passa på att Boosta en ridsportvän! Det var en otroligt lång dag med många bra diskussioner, mycket peppande vid CUS-väggen och sedan avslutades dagen med middag, linedance och dans ända till midnatt då allt stängde. Dock så hade jag en så himla huvudvärk så jag var tvungen att gå och lägga mig redan vid 22 på kvällen. Synd då kvällen tydligen hade blivit bättre och bättre. Men med tanke på hur jag däckade i sängen så tror jag nog att jag tog rätt beslut ändå :). Middagen var iallafall jättegod och vi skrattade mycket vid ungdomsbordet som jag satt vid :).

 

Vem ville inte komma och peppa på denna snygga vägg! ;)


Vi lyssnade på Karin Mattsson, före detta ordförande i Riksidrottsförbundet.

"Vi kunde påverka. Vi var betydelsefulla. Vi gjorde skillnad och spelade roll fast vi var småtjejer."

Ett av de mest klokaste hon sa som fastnade hos mig. Ridsporten är verkligen fantastisk!


Efter ombyte och en liten paus så var det dags för middagen.

Jag tyckte att jag inte behövde min arm, så valde att checka in den i garderoben tillsammans med jackan. Det gäller att bjud på sig själv ;).


Delar av CUS-gänget! :)


Snyggt dukat!


Förrätten


Varmrätten


Efterrätten, bland annat en egengjord marabouchokladglass. Så fruktansvärt gott!


Vi sjöng hästens skål tillsammans!


Linedance


Idag har det också varit ett fullspäckat schema. föreläsningar, diskussioner och sedan avslutade vi med fika.


Redo för sista dagen!


Idag var det fokus på ridsport för alla-hela livet. Sjukt intressant!


Redo för givande diskussioner!


Hela väggen var full med pepp och så mycket kärlek vid CUS monter. Så häftigt att det togs emot så väl!


Paneldebatt/samtal med förbundsstyrelsen och sektionernas ordföranden!


Framtidscykloperna fick starta hela helgen och sedan avsluta allt, så snygga haha!


Ja, jag kom väl hem runt 18 och har inte orkat göra någonting typ. Suttit i soffan och tittat lite på TV. Att packa upp och plocka upp det värsta här hemma får jag göra imorgon efter sjukhuset, för nu tänkte jag faktiskt gå att sova så jag orkar med sista veckan på sjukhuset för att sedan spendera nästa helg i Jönköping med FU-gänget på Elmia horse show!


Ciao och godnatt!




 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards