lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 oktober 2016

Av Elin - 7 oktober 2016 20:05


Ni vet när man tittar på en bild och hjärtat slår ett litet extraslag. Ungefär så känns det varje gång jag ser Helen Sjöholm. Oavsett om det är en bild, om det är live eller om jag hör hennes namn. Det är så sjukt svårt att förklara och sätta ord på hur stor hon är för mig. Hon har alltid varit en person som jag sett upp till så enormt mycket. Varje sånglektion så sjöng jag hennes låtar. Jag studerade hennes sångteknik, jag lyssnade på hennes olika sätt att använda sin röst på, jag spelade hennes låtar på repeat för att försöka förstå vad hon egentligen gör för att det ska bli så bra. Jag ville verkligen bli Helen Sjöholm. Jag ville inget hellre än att få stå på en scen och göra precis det som hon gör och fortfarande så kan jag få samma känsla nu som jag hade då för flera år sedan.


Musikaliskt så är Helen min Gud. En person som man inte riktigt vet om hon verkligen existerar på riktigt. Hon som alltid bara har funnits på en skärm eller en bild framför mig, hon som är så långt borta från verkligheten som det bara går, just för att hon är så bra. När jag tittar på gamla youtubeklipp så kan jag ibland vara tvungen att pausa och kolla lite extra på henne för att ta in att just hon på skärmen framför mig, hon finns på riktigt och hon vet vem jag är. Hon frågar hur jag mår varje gång vi möts och hon tar sig alltid tiden att prata lite med en. Det är så overkligt, så stort och just i dessa ögonblick så slår mitt hjärta ett extraslag av lycka och tacksamhet. Helen kommer alltid att vara min musikgud och på söndag så får jag träffa henne igen. Obeskrivligt stort.

Bästa! <3

Av Elin - 7 oktober 2016 14:50


Äntligen fredag igen hörni. samtidigt som jag tycker att veckorna bara är måndag och fredag så är det ruskigt skönt med helg just nu. Jag är så trött både psykiskt och fysiskt efter denna vecka. Jag klappar min själv på axeln för att jag har klarat första veckan i rehabiliteringen, men det känns som en evighet tills det är slut. Idag pratade vi stress, ett ergonomiskt liv och så hade vi även ett pass med fysisk aktivitet där vi provade på lite olika övningar i gymmet. Sjukt nyttigt och jag har redan börjat ana lite träningsvärk i kroppen. Det var sjukt länge sedan som jag hade träningsvärk av att träna på riktigt och det är så skönt att ha denna träningsvärken, man märker liksom direkt att kroppen mår bra av träning, längtar redan till nästa fredags träningspass haha. Så ja, en vecka har nu gått, jag är helt slut just nu. Åt lunch för kanske 1 och en halv timme sedan och efter det hamnade jag i soffan under täcket framför Barnen i Bullerbyn och känner nu att jag bara vill gå och sova haha. Ska titta klart på detta och sedan ska jag plocka undan lite i köket som jag inte gjorde innan jag hamnade här. Återkommer!

Vi ses på måndag igen, nu heeeeelg!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards