lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Elin - 22 oktober 2014 20:41


Hej på er fina ni. Ännu en lång dag håller på att ta slut. Det händer så mycket om dagarna nu den senaste tiden så jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde dagen innan. Men nu kom jag på varför jag inte red igår när jag fick tänka lite haha. Bra att ha en blogg ibland också när minnet sviker ;). Idag var jag iallafall i skolan under förmiddagen och efter det med ett lunchstopp på vägen så mötte jag upp Sofi vid centralen och sedan åkte vi vidare till SVThuset där inspelningen av Så ska det låta äger rum. Förra året så spelades det in här nere i lunda, men inte denna säsong. Men vi tog oss till TVhuset utan några problem ändå ;).



Det var ett väldigt roligt program, mycket humor och bra musik. Artisterna som tävlade var J.E.M, Gunhild Carling och Casper från dansbandet Arvingarna. Bra allihopa på olika sätt. Det är verkligen jättekul att gå på TV inspelningar, trots att man sitter där i ca 3-4 timmar för att det är massa omtagningar och annat som inte fungerar som det ska. Det var absolut lite jobbigt ett tag när man inte hade ätit eller druckit på några timmar, men efter en liten paus så fick man energi att klappa, skrika och dansa igen! Programmet berättar jag inget mer om utan det får ni se på TV sen, säger till när det programmet sänds. Bra platser hade vi också, först blev vi placerade högst upp mittemot orkestern (sitter man på samma sida som orkestern så får man tyvärr inte stå upp och digga till musiken, vilket vi gjorde förra året) men denna gång blev vi alltså placerade mittemot, mycket kul tyckte vi! När vi hade suttit där ett tag så blev vi flyttade till raden längst ned, alltså längst fram! Mycket bättre med andra ord och jag slapp bli nojig över att vi satt högst upp haha. Så vi har klappat händerna så de har blivit röda, skrikit så vi blivit hesa och dansat så vi har blivit trötta i kroppen. Men herregud så kul vi har haft! Detta har vi sagt ska bli en tradition, att gå på en inspelning om året, längtar redan till nästa år hihi!


Bild från högst upp.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards