lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 oktober 2014

Av Elin - 24 oktober 2014 16:07


Hej på er alla fina. Idag är det fredag, woho! Klockan stod på 8 imorse och sedan dess så har jag varit igång. Det låter kanske slappt, men jag är fredagsseg ändå faktiskt hehe. Nu har det gått en vecka sedan jag kramade om personalen och barnen på förskolan och de värsta känslorna börjar lägga sig. Känns skönt på något sätt att jag har vuxit till mig och lärt mig att livet går vidare men att jag ändå accepterar mina känslor. Det har varit tufft denna vecka, sjukt tufft i vissa lägen, på grund av vissa saker. Men jag har kämpat mig igenom den och tycker ändå att jag har varit lycklig trots att jag har känt som jag känt ibland. Har inte riktigt kommit in i pluggrutinerna än, utan är ganska bitter och negativ samtidigt som jag ändå försöker göra det bästa av situationen. På ett sätt så är det kul att vara tillbaka i skolan igen också.


Idag började jag dagen med en dusch och sedan så packade jag väskan inför helgen hos Sara och Oscar. Vid 9 kom Vånkan och så skrev vi på våra examinationer under förmiddagen.Ännu en gång så överarbetar vi dem och jag kommer att behöva t bort massor känns det som, men är på god väg iallafall och jag ser ljuset i tunneln, vilket jag inte gjorde igår! Vid 13 så sa vi hej då till varandra och tog helg. Jag spelade lovsånger och bara tog det lugnt tills jag var tvungen att åka in till centralen.


Just nu sitter jag på tåget och kommer att göra det till 20:00 ikväll ungefär. Blev sjukt kaos när tåget om in på centralen då det var lite sent och tåget var typ överfullbokat, så folk gick typ på varandra för de var rädda att inte hinna hitta till rätt vagn and so on, blev överkörd av barnvagnar 1000 gånger kändes det som haha, menen jag kom tillslut också på! Så nu är det bara att sitta här i 4 timmar typ, men jag har ju internet och datorn med mig så det blir filmkväll för mig denna fredag hihi. Nu ska jag öppna swefilm och välja någon utav dem som jag blev tipsad om igår, kramkram!


Hej hej från tåget!

Av Elin - 24 oktober 2014 08:45


God morgon på er mina vänner. Jag känner att gårdagens inlägg blev lite panikartat och när jag kom hem på kvällen sen så orkade jag inte riktigt titta in här som jag sa att jag skulle göra. Det gick lite fort igår och det blev jäkligt spontant, vilket jag ibland kan älska! Rebecka ringde mig som sagt igår och frågade om jag hade tid, ork och lust att följa med till Stadsteatern för att se musikalen Chicago som spelas för full rulle just nu, de hade en biljett över hon och hennes familj. Jag hade planerat att bara vara hemma och ta det lugnt under kvällen då det var den enda hemmakvällen jag hade denna vecka, men jag kunde verkligen inte säga nej till att gå på musikal. Trots att jag redan har biljetter till den om en vecka ungefär. Kalla mig galen, men jag hade hört att den skulle vara bra, så varför inte se den två gånger då liksom? ;)

Musikalfreak som jag är så vill ju jag gärna sitta på första parkett och få spott i ansiktet, ögonkontakt med ensambeln och se alla lindade fötter hehe, då är det på riktigt för mig. Men nu satt vi i längst bak i loge B och där ser man väldigt bra då man sitter lite högre upp. Sitter på typ fjärde parkett eller något nästa vecka då jag ska gå med Lisa så jag får liksom båda delarna ändå ;). Vad tyckte jag då? Alltså, har ni inte sett den så gör det! Pronto! Den var sjukt bra! Mycket humor och en otroligt duktig ensambel. Varenda gång jag ser Lisa Nilsson i en musikal så blir jag positivt överraskad. Sist när jag såg henne i musikalen Next to normal så insåg jag vilken otroligt bra röst hon har och vad duktig skådis hon är, denna gång så insåg jag hur sjukt jäkla bra hon är på att dansa! Sharon Dyall vet jag redan är sinnessjukt bra men att se Lisa Nilsson i rollen som Roxie Hart var otroligt kul att se! Det enda jag känner att jag har att klaga på var att ljudet var så lågt, haha jag hade velat att det skulle vara lite mera power och högre ljud när de sjöng för låtarna är så grymt bra, men det är ju som sagt för att JAG tycker om musiken i musikalen ;). Så ja, för att samanfatta det hela så längtar jag redan till nästa söndag då Lisa och jag ska titta på den och då kommer den bli ännu bättre eftersom jag har bra parkettplatser!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards