lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av Elin - 16 oktober 2014 19:00


Imorgon är det min sista VFU dag på förskolan. Det känns helt sinnessjukt att den dagen redan är kommen och att åren har gått så fort. Jag minns hur nervös jag var första gången jag öppnade grindarna till Stenkolet och jag kommer aldrig glömma de första orden och glädjen i dem som min handledare sa när jag klev in där. Från och med den dagen så har jag älskat denna förskola! Jag har lärt mig så otroligt mycket under mina år på Stenkolet. Jag har skrattat, gråtit, slitit mitt hår när jag tror att jag inte kan, eller när jag vill för mycket. Jag har snackat sönder denna förskola inför mina kompisar och föräldrar, jag vet inte om de lyssnar på det jag säger men en sak vet jag och det är att alla är rörande överens om att jag verkligen är lycklig när jag är där. Att det märks så tydligt på mitt sätt att prata och leva.


Stenkolet är verkligen en fantastisk förskola med en fantastisk personal med otroligt mycket kompetens. Jag kunde inte ha hamnat på en bättre förskola. Under mina första år där så sa jag till min handledare att de hade gett mig glädjen tillbaka till yrket och jag står fortfarande fast vid det. Utan dem så hade jag aldrig varit där jag är idag. Tack vare Stenkolet och famför allt på Nyckelpigan så har jag fått möjligheten att lära känna mig själv, att utvecklas på bästa möjliga sätt som blivande förskollärare, att tro på mig själv och framför allt att känna kärleken till yrket. Imorgon är det som sagt min sista dag som VFU-student på Stenkolet och jag hoppas verkligen att jag någon gång kommer tillbaka dit som riktig personal och inte som student. Tack vare dem alla så känner jag mig mer än redo att skriva examensarbete under våren, få min förskollärarexamen och gå ut och möta den riktiga världen som utbildad förskollärare och jag kommer alltid att ha deras glädje och kompetens i bakhuvudet.

 

 

Av Elin - 16 oktober 2014 15:37


Hej på er snyggingar. Usch vilket väder det är i Stockholm idag, regn, kallt och blåsigt. Imorse när jag öppnade ytterdörren så ångrade jag mig och gick in och tog på mig mössa. Brr! Idag har jag haft min näst sista VFU dag. Jag veeet, ni har säkert ledsnat på mitt tjat om detta nu men jag måste på något sätt bearbeta detta själv haha! Det känns som att idag har varit lite vemodigt och imorgon kommer det bara bli jobbigt och tråkigt haha, men kul också såklart ;). Idag under förmiddagen så har vi haft det jättekonstigt, eller det var känsliga barn typ lite hösttrötta eller något haha, det var skrik och gap hela tiden för allt och inget haha. På eftermiddagen var jag kvar uppe med de äldsta barnen och hade mellis och bara tog det lugnt med dem, himla mysigt. Nu sitter jag på tunnelbanan på väg hem till Elsa, ordförande för Vällingbys USEK, vi ska skriva manus till teatern de ska ha på julshowen i stallet, temat är frost. Nu ska jag lyssna vidare på Carola, skriver om First aid kit konserten senare eller om några dagar när jag har mer tid. Kram på er så länge!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards