lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Elin - 14 oktober 2010 23:54


Ligger här i min gamla lilla 90säng i källaren där det är typ 15 grader varmt. Det känns ovant, konstigt på något sätt. Saknar redan alla Carola afficher, alla hästbilder, min TV mm. Meeeen, vad gör man inte när man får gäster och pappa har rivigt gästrummet och kom på när det var försent att vi skulle få övernattningsgäster på besök om ett par veckor. HAHA fail! Då är det jag som får offra mig! Men det ska nog gå bra ska ni se, jag lär nog sova gott och drömma härliga drömmar ändå ;) jag är ju ändå hemma.


Nej, nu ska jag väl kolla runt lite på bloggar och så....sen får vi se när jag släcker lampan :).


Godnatt

  


Lyckopiller <3

Av Elin - 14 oktober 2010 21:59

Red fina Jissa idag igen :D.


Började lektionen med en liten skritt tur till paddocken och tillbaka sen red vi på volten. Gick igenom lite teori och sen skulle vi rida utan stigbyglar....eftersom det är svårt för mig så skippade jag det. 


Gick inte alls som jag ville i början och jag kände att jag inte riktigt orkade bry mig. Jag försökte och tänkte på det jag hade blivigt tillsagt att tänka på men på något sätt så försökte jag inte fullt ut. 


Vi red lite serpentiner och då kände jag att hon började slappna av lite och att hon även sänkte sig bra men jag var lite lat med skänkeln bara så det gick lite segt.


Högergaloppen kändes ovanligt svår idag, konstigt nog, hade svårt med takten och att bibehålla den. Vänster däremot gick suveränt! Hon var rund och avslappnad. Kändes verkligen jättebra! Efter galoppen då vi skulle sänka dom ännu mera så gick det klockrent! Några gånger tog hon upp huvudet men takten var bra och jag lyckades hålla henne på plats relativt länge :D.


Det som är klurigt är min tygel, i början så är den för lång och sen när hon väl sänker sig och blir rund så är den för kort. Då är frågan om man  ska rida med lite längre tyglar istället hela tiden så hon Jissa kan känna att hon kan sänka sig mera än vad hon kan nu.


Men jag är helnöjd faktiskt med lektionen!


Lyckopiller <3

Av Elin - 14 oktober 2010 00:50


Jag saknar dig, jag fattade inte förens efteråt när allt var försent hur mycket jag verkligen saknar och älskar dig. Saknad har en enrom kraft som man egentligen inte vill uppleva någon gång i livet, men tyvärr så är man tvungen. Jag upplever den nu. 


Allt gick så fort och helt plötsligt hade du flyttat...jag fattar fortfarande inte att du inte bor i Sverige längre. Jag förstår inte hur jag ska kunna hitta en sån underbar vän som dig igen. En som förstår....många förstår dom vanligaste tankarna men du förstår även dom knäppaste tankarna jag har och det betyder så otroligt mycket för mig! Jag minns när vi började umgås från första början och det var för typ 5 år sen...eller kanske mer? Alla underbara minnen. Alla år i Globen, alla ridläger, alla flumattacker, alla smsbomber...allt och jag kommer aldrig glömma dom!


Du är en av dom finaste jag har i mitt liv och jag hoppas att vi inte tappar kontakten. Om du bara visste hur mycket jag ångrar att vi inte sa hej då utanför mig på riktigt i somras. Då kanske det hade känts lättare. Eller det kanske är för att det snart är horse show och vi hade som tradition att gå varje år...du och jag och jag hatar att bryta traditioner :(.


JAG ÄLSKAR DIG MIN FUCKING GALNA, KNÄPPA, FLUMMIGA, FINA, UNDERBARASTE UNGE!! <3<3<3


Allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om <3


BILDBOOOOMB!!!! xD

     


    


  

  


Fina du <3


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards